1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Ziggo verhoogd internet snelheid

Discussie in 'Overige computer discussies' gestart door Bas Wildeman, 7 sep 2017.

1. Bas Wildeman

Bas Wildeman Member

Sinds:
    20 jul 2013
    Ik zag gisteren op Tweakers (hardware info nog niet) dat ziggo zijn internet snelheid per 2 october gaat verhogen.
    40mbit naar 40mbit
    150mbit naar 200mbit
    200mbit(oud) naar 250mbit
    300mbit naar 400mbit.
    Geen nieuws over upload. Maar ik verwacht dat de 10:1 verhouding blijft.

Erg fijn. Internet snelheid is als geld, je heb er bestaat niet zoiets als te veel

2. Dabomb

Dabomb Senior Member

Sinds:
    9 jul 2012
  3. Jeroen germers

Jeroen germers Senior Member

Sinds:
    28 aug 2012
    In de mail die ik vorige week heb ontvangen staat niks over upload snelheid, maar normaal gesproken wordt die ook verhoogt met +- halve MB.

4. Dick Teaser

Dick Teaser Senior Member

Sinds:
    24 jun 2016
    KPN beloofde eerst een internetsnelheid van 65 mbps op mijn adres . Na klachten over de snelheid werd deze bijgesteld naar 35 mbps. Na nogmaals geklaagd te hebben werd deze bijgesteld naar 22 mbps . Twee keer is er een monteur langsgekomen om te kijken wat het probleem is , omdat de gemiddelde snelheid maar 7 mbps is , maar er kon niets aan gedaan worden .; Ik heb internet via een gewone telefoonlijn , ADSL heet dat geloof ik , maar je moet gewoon geen snelheden beloven die niet haalbaar zijn .

5. joz

joz Senior Member

Sinds:
    24 apr 2006
    Daarom zeggen ze ook niet dat je dat garandeert haalt, ze adverteren met maximum snelheden (oftewel de snelheid die je haalt als je ongeveer IN de wijkcentrale woont).
    Dit is al vaker aan het licht gekomen en besproken bij de consumentenbond of programma's als kassa enzo. Na aanleiding daarvan is het advertentie gedrag aangepast naar maximale waarden. Zie bv;
    https://www.internetten.nl/internet/snelheid-internetverbindingen

Dit geld bij Ziggo niet zo zeer, of op een geheel andere manier, omdat de coax kabel niet zo heel veel last heeft van de langere afstanden, waar ADSL wel veel last van heeft (correct me if I'm wrong).

6. DatAccountz

DatAccountz Senior Member

Sinds:
    13 nov 2012
    Snelheid is niet alles. Ben van Ziggo overgestapt naar KPN. Nu 'maar' 100/30 (VDSL) ipv de vanaf 2oct. 200/20. Maar dit is het beeld van Ziggo tijdens real-life gebruik:
    ziggo2.png

En dit is KPN:
    kpn.png

Kwaliteit van Ziggo hier is dramatisch slecht en ze willen niet niet komen repareren zelfs na formele klachtenbrieven.
    Sinds ik veel online game neem ik liever dat onderste. Downloaden doe ik via aparte machines, wachttijden zit ik niet mee.

Forum m8 vindt dit nuttig.
  7. joz

joz Senior Member

Sinds:
    24 apr 2006
    Het probleem met ziggo is dat de coax kabel een seriële schakeling is (ring topologie). Dus je hebt gewoon last van andere internetters op dezelfde seriele schakeling.
    Dat itt een ADSL koperlijn, dit is een paralelle schakeling (ster topologie).

8. Jeroen germers

Sinds:
    28 aug 2012
    Snap niet dat er zoveel problemen met ziggo zijn, gebruik hem 15 jaar altijd volle snelheid gehad, hij heeft er misschien 1 a 2 keer een uurtje uit gelegen door storing in al die tijd. en van gebruikers op de zelfde lijn daar zal je met ziggo geen last van hebben. Hele wijk zit hier met ziggo, mijn download is altijd het maximale.

9. joz

joz Senior Member

Sinds:
    24 apr 2006
    Ik was zelf ook wel dik tevreden over Ziggo, tot pak een beet een maand geleden.
    Aangekondigd onderhoud, waarvan je zou denken dat het beter word. Niets is minder waar, nu loopt met enige regelmaat de modem van Ziggo de soep in....
    Het is nu zo raar dat de modem van Ziggo die in bridge staat, zelfs het voorelkaar lijkt te krijgen om de router erachter gewoon niet meer te laten reageren... Dus gaat het weer fout moeten er nu 2 apparaten gereboot worden.
    Daar heb je tegenwoordig idd minder last van, maar coax blijft coax en is dus gewoon nog steeds serieel. Vroeger speelde dit idd meer, tegenwoordig niet zo. Ik denk dat de bandbreedte over coax tegenwoordig gewoon zo hoog ligt (de totale pijp dus, niet wat elke individuele gebruiker afneemt) dat je het niet meer merkt.
    Ik zie zelf overigens wel dat het op drukke momenten een beetje inzakt bij mij, s'avonds rond 8/9 uur is het lang niet zo snel als midden in de nacht.

10. eismc2

eismc2 Senior Member

Sinds:
    22 mrt 2017
    Naja, met adsl heeft het met afstand naar de wijkcentrale en locatie te maken. Hier (uk) betaal ik voor 'upto 52mb' en krijg er maar 20mb (voorheen 17mb) op koper. Mijn up is van 1 naar 5mb gegaan, yippee! Ik ook klagen natuurlijk.

Vijf BT Wholesale monteurs later, vinden ze een fout op de lijn, 1500m van mijn huis en ik zit 1003m van de centrale. o_O
    Moeten ze zelf maar uitzoeken. Hebben inmiddels wel de verbinding verbeterd in de centrale?

Weet vrijwel zeker (woon landelijk) dat er een splitter = DACS (Digital Acces & Cross-Connection System) op de lijn zit. Maakt van een lijntje twee die ik vrolijk met de buren kan delen. Downloaden doe ik 's nachts, als die naar bed zijn.
    Kan me voorstellen joz, zo na het avondeten het wat drukker kan zijn. Die ISP's throttlen wel. What da..

11. DatAccountz

Sinds:
    13 nov 2012
    Je ziet toch duidelijk de beelden? Wat heeft je "ik heb er geen last van" anekdote daar nu mee te maken?

En wie zegt dat ik de snelheid niet haalde, die haalde ik prima. Maar de consistentie van de connectie was bagger, zie beelden.

12. Jeroen germers

Sinds:
    28 aug 2012
    1. Ja
    2. Algemeen bedoeld, en het betekent nog steeds dat ik er geen last van heb, zit op 16 ms maximaal. gemiddeld 11 ms.
    3. Ik heb geen idee, ik was het niet. Fijn voor je.
    4. Ja dat zie ik vandaar dus weer, ik heb er geen last van. Ik heb niet zo'n mooi lijntje als jij laat zien met kpn, maar met spikes van maximaal 16 ms.....

13. Dick Teaser

Dick Teaser Senior Member

Sinds:
    24 jun 2016
    Maar 7 mbps is echt te weinig , als je een game aan het downloaden bent , wat met zo'n snelheid al snel 6 uur in beslag neemt , daalt de snelheid doodleuk naar 1 mbps , waardoor je echt niet meer prettig internet . KPN moet dit compenseren door meerdere wijkcentrales te plaatsen vind ik .

14. DatAccountz

Sinds:
    13 nov 2012
    Ja dus, wat is nu daadwerkelijk je argument. Omdat jij er geen last van hebt is er niets aan de hand? Je snerende reacties slaan kant noch wal. Natuurlijk is het voor beide kanten een anekdote, ik geef alleen aan dat het voor mij een ramp was. Ik generaliseerde niet, verschillend van jou.

RIP als je ooit DOOM 2016, GTA 5 of Deus Ex Mankind Divided moet downloaden a 70GB per stuk. Ja hier staat gelukkig 300m verderop een centrale met glasaansluiting. Nog niet naar de huizen jammer genoeg, maar dichtbij genoeg om me die ping te geven en 100/30. Ik ben content, gezien de ramp dat die verbinding bij Ziggo was. Hoe representatief dat dan voor de rest dan/wel niet is.

Maar Ziggo lijkt wel flinke mindshare te hebben. Overburen hebben zojuist ziggo genomen ondanks dat ik ze veelvuldig heb gewaarschuwd hoe slecht het hier is. Blijkbaar kunnen de verkopers nog steeds beter babbelen.

15. eismc2

eismc2 Senior Member

Sinds:
    22 mrt 2017
    @Dick Teaser Niet meer klagen nu bij kpn, want waarschijnlijk ligt jouw werkelijke snelheid rond de 1mb met pieken van 7mb :p
    maar liegen daar nog over (ignorance is bliss). Downloaden van games doe je 's nacht op je dsl lijntje, als normale mensen slapen.

Kpn moet/doet niets, die hebben al een monopoliepositie in de markt, die gaan echt niet meer centrales plaatsen in hun infrastructuur voor koper. Ze lachen zich nu al rot, dat er nog mensen zijn die in die marketing malarkie trappen.. glasvezel is the future baby! (of zo'n andere veramerikaanste slogan) en financieel bijdragen aan nieuwe technieken. Misschien dat Ziggo hun pakketten daarom verhogen.. supply & demand :rolleyes:

16. Eighty Three

Eighty Three Senior Member

Sinds:
    17 aug 2017
    Ik zit nu nog met Ziggo maar na mijn vakantie waar ik vermoedelijk glasvezel had ben ik sterk geneigd om toch maar over te stappen en dan voornamelijk voor de upload. 100/100 niet mis. Bij Ziggo betaal ik veel meer voor veel minder.

17. Jeroen germers

Sinds:
    28 aug 2012
    Dat je aan het zeuren bent, en niemand zich aan mijn antwoord stoort. Duidelijk genoeg?

Joz begrijpt mijn 'delen van ervaring' met een terugkoppeling naar hem toe.
    Volgende keer zal ik ook gewoon alles quoten. Dus... einde discussie en een prettige dag verder.