Ziggo router vervangen

Roel1966

Senior Member
User systemen
Nu is de vraag of de Dlink de beste router is en waarom? Zijn test resultaten zijn zeer goed, alleen er zitten net wat minder opties op, maar heb ik dat nodig?
Ik zie 1 minpuntje bij de D-link namelijk er zitten geen externe antennes op wat ik zelf minder vind omdat je dan niet naderhand nog eventueel grotere antennes erop kan zetten voor een nog hoger wifi bereik. Verder raden al meerderen je Asus aan alleen al vanwege de mogelijkheid om er alternatieve firmware op te draaien. En jawel het kan zeer zeker naderhand belangrijk zijn dat je net wat meer in kan stellen wat voor mij ook een belangrijk punt was om een Asus RT-AC66U te pakken.

Ander punt is dat Merlin b.v. veel sneller is met eventuele bugs ( fouten ) in de firmware te herstellen dan de fabrikant zelf. Merlin brengt soms wel maandelijks firmware updates uit en werkt er constant aan. Vaak is het zo dat fabrikanten niet de allersnelsten zijn met firmware updates en soms het zelfs helemaal na laten.

Roel1966

Senior Member
User systemen
Ik weet niet of je de router inmiddels al hebt want je moet dat trx bestand namelijk vanuit de router zelf gaan uploaden vanaf je pc en dan via de router installeren. De 1ste keer dat je je router opstart moet je even de wizard doorlopen die eigenlijk wel een beetje vanzelf spreekt. Daarna kan je inloggen op je router via ip adres 192.168.1.1 en zowel inlognaam als wachtwoord zijn beiden standaard admin.

Als je dan ingelogged bent in de router kan je naar de tab administration gaan waar je bovenaan al firmware upgrade ziet staan. Vervolgens kan je dan bestand kiezen en even naar de map gaan waar je dat trx bestand op je pc opgeslagen hebt waarna je op upload klikt. De rest volgt dan eigenlijk vanzelf maar je moet dan wel nadat de update volledig geinstalleerd is de router even uitzetten en daarna weer aanzetten oftewel een harde reset. Maar je krijgt hiervan vanzelf een melding dat je je router eventjes handmatig opnieuw moet opstarten als de firmware geinstalleerd is.

Lol, was het zelfde, maar kreeg de eerste keer een foutmelding.
Uhm moet ik nu nog een dmz instellen in de ziggo router/modem?
Zowiezo moet ik de router daarvan morgen ff laten uitzetten door ziggo.

Roel1966

Senior Member
User systemen
Je kan ook nu vanavond nog gewoon even bellen naar Ziggo en dit binnen een paar tellen gebeurd is om het modem in bridgemode te laten zetten. Wel moet je daarna even het modem van de stroom halen en half minuutje uit laten staan en weer insteken. Het kan dan even duren eer ie weer online is maar je hoeft verder in de router nu even niks extra's in te stellen en ie gewoon direct verbinding moet maken.

Dus een DMZ instellen is niet nodig begrijp ik?

Ziggo router staat uit.

Ff offtopic. Nu wil ik mijn internet kabels op maat gaan kopen, want ik heb allemaal lange kabels liggen en kort gezegd is het een zooitje.
Nu heb ik een site gevonden om mijn kabels te bestellen, maar werkt internet op Cat6a SSTP kabels met deze modem?

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan