Ziggo router vervangen

Sinds begin dit jaar heb ik Ziggo en die modem/router begint me langzamerhand te irriteren.
Waarom? Als ik op de wifi zit dan valt deze steeds weg, zelfs al zit ik er naast. Ik moet dan bijvoorbeeld mijn iPad air opnieuw opstarten om toch weer verbinding te maken.
Nu wil ik eigenlijk graag dit ding van Ziggo gaan vervangen.
Alleen als ik bijvoorbeeld deze uit kies: http://nl.hardware.info/productinfo/130513/asus-rt-n66u kan ik deze als vervanging van de modem gebruiken? Ofwel heeft deze ook een coaxkabel aansluiting? Of heb ik wat anders nodig?

Overigens wat doe ik veel met het wifi netwerk? Vooral met mijn iPad zit ik erop, maar ook met mijn Sony Xperia Z2. Mijn pc waar ik heel veel guild wars 2 op speel is verbonden via een kabel, maar wie weet wordt die verbinding ook wel iets stabieler als dit ziggo ding vervangen word.

Ik ben erg benieuwd naar de reacties, want dit ziggo ding is echt een knakending.

CiPHER

Senior Member
User systemen
Je hebt geen router nodig; maar een modem met NAT-functionaliteit. Je kunt wel NAT-access points kopen, vaak foutief als 'router' omschreven, maar dan heb je inderdaad geen coax-aansluiting. Al zou het die hebben, is het niet zeker dat het werkt met het netwerk van Ziggo.

Het beste kun je Ziggo bellen en bij problemen wisselen ze vaak de modem om voor een ander merk (Ubee/Cisco) dat kan eventueel je probleem oplossen.

Wat is NAT en wat kan ik er aan doen als ik niet voor Ziggo wil gaan, maar een eigen kwalitatief goede modem wil hebben?

Overigen ff offtopic en meer uit interesse, wanneer begin je aan een router zoals die asus?

Wat is NAT en wat kan ik er aan doen als ik niet voor Ziggo wil gaan, maar een eigen kwalitatief goede modem wil hebben?

Overigen ff offtopic en meer uit interesse, wanneer begin je aan een router zoals die asus?
NAT: http://nl.wikipedia.org/wiki/Network_address_translation

Die ASUS die heeft namelijk geen Coax aansluting, dit is puur een router, geen modem, die word geleverd door je provider. dus zou een nieuwe modem aanvragen bij ziggo, zoals hierboven gezegd Ubee of Cisco, en dan een router erachter zetten, in dit geval de ASUS N66 die genoemd is, heb je meer dan zat aan

n8tur3

Senior Member
User systemen
Zonder modem van Ziggo, heb je geen internet van Ziggo (en ook geen telefoon). Je kunt wel het modem in bridge modus laten zetten door Ziggo en bv de genoemde router(s) erachter zetten of een Apple Airport.

Je hebt geen router nodig; maar een modem met NAT-functionaliteit. Je kunt wel NAT-access points kopen, vaak foutief als 'router' omschreven, maar dan heb je inderdaad geen coax-aansluiting. Al zou het die hebben, is het niet zeker dat het werkt met het netwerk van Ziggo.
Lijkt mij makkelijker om Ziggo te vragen om de router in bridge mode te zetten, dan fungeert die als modem, en een eigen router er dan achter hangen. Werkt met afstand het beste naar mijn ervaring.

Het beste kun je Ziggo bellen en bij problemen wisselen ze vaak de modem om voor een ander merk (Ubee/Cisco) dat kan eventueel je probleem oplossen.
Vaak genoeg gezien dat het niet helpt omdat beide dingen wel zo verschrikkelijk slecht zijn naar mijn mening en ervaring met meerdere apparaten op meerdere adressen. Op het werk aantal jaren ook ruzie mee gehad, Ziggo monteur deed niet meer dan van Ubee naar Cisco en visa versa, maar dat schoot niks op. Gewoon in bridge met eigen router is zoveel beter.

sdg

Senior Member
User systemen
Zonder modem van Ziggo, heb je geen internet van Ziggo (en ook geen telefoon). Je kunt wel het modem in bridge modus laten zetten door Ziggo en bv de genoemde router(s) erachter zetten of een Apple Airport.
Misschien een stomme vraag (sorry dat ik het topic even vervuil), maar wat is het voordeel van je Ziggo router in bridge laten zetten, aangezien je er ook gewoon een aparte router op aan kunt sluiten zonder je Ziggo router in bridge te zetten?

Ik had deze probleem ook toen ik in Februari 2014 naar Ziggo Alles-in-1 Plus 90/9Mbps ging. De ubee was erg slecht om via draadloos te werk te gaan en mijn Note 2 verloor steeds de verbinding bij Skypen na 15 minuten of de bereik was erg slecht binnen mijn woning mdt mijn tablet zelfde ervaring. (Ik heb nog zelfs de ubee draadloos frequentie kanaal aangepast maar ook dat resulteerde in geen resultaat) Ik heb uiteindelijk afgelopen mei 2014 een nieuwe router genomen de Linksys EA6400 en wat een opluchting is dat! Altijd en overal binnenshuis goede bereik, let wel op dat je het modem wifi functie van ziggo laat uitzetten, daarvoor moet je ziggo bellen.

Wat houd een bridge in eigenlijk?
Gisteravond vond ik een stukje uit een computerblad waarin stond dat je de ziggo modem/router ook alleen als modem kon instellen. Is dat niet handiger om te doen en daar achteraan een eigen router te plaatsen? Bijvoorbeeld die Asus.

Gisteravond vond ik een stukje uit een computerblad waarin stond dat je de ziggo modem/router ook alleen als modem kon instellen. Is dat niet handiger om te doen en daar achteraan een eigen router te plaatsen? Bijvoorbeeld die Asus.
Je schakeld in werkelijkheid de Wifi functie binnen het modem van Ziggo uit! Dat raad ik je ook te doen als je een losse router hebt. Je gaat dat toch niet meer gebruiken en het kost wellicht ook wat minder stroom :D
ik adviseer je de Linksys EA6400 als router biedt alle mogelijkheden en duurder dan €90 aan router is niet nodig.

Laatst bewerkt:
@Danny091283
Je komt niet van dat Ziggo kastje af, je hebt het modem gedeelte nodig. Daarnaast zit er nog een router in dat Ziggo kastje met oa wifi. Je kan nu een 2e router erachter zetten maar je hebt niet 2 routers nodig. Handiger is om de router in het Ziggo modem uit te schakelen. Dat noemen we in bridge mode zetten. Dat uitschakelen moet je door Ziggo laten doen.

Meer info: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/stappenplannen/router-achter-router?gclid=CNPFjfC9x8ACFSTMtAodjiMAoQ

Een andere optie is een set TP-Link homeplug met Wifi.

Bij bridge word juist heel het router gedeelte uitgeschakeld, poort 1 is dan de enigste die nog werkt en daar sluit je je router op aan

Modem kan je je in router modus laten staan en als je daarachter ook nog een router neerzet krijg je dus 2 verschillende IP range, bijv. 192.168.0.1 en 192.168.1.1, dit kan verschillend zijn. En kan echter ook wat problemen geven met port forwarding

Als ik hier alles zo lees kan ik het beste met een bridge werken en dan het router gedeelte laten uitschakelen. Dit zou ik zelf kunnen doen, maar het handigste als Ziggo dit doet.
Het gevolg hiervan is, is dat ik een nieuwe router nodig heb. Ofwel welke is goed voor mijn gebruik?
Mijn eisen zijn:
- snel
- goed bereik in huis, ik woon in een appartement van 70 m2.

Wat doe ik vooral op het netwerk?
- downloaden
- gamen
- muziek/films streamen

Ofwel wat is een geschikte router voor me?

Altijd en overal binnenshuis goede bereik, let wel op dat je het modem wifi functie van ziggo laat uitzetten, daarvoor moet je ziggo bellen.
Nee dit kan de gebruiker zelf, is erg eenvoudig te doen, vergelijkbaar met elke andere dertien in een dozijn router.

Als ik hier alles zo lees kan ik het beste met een bridge werken en dan het router gedeelte laten uitschakelen.
Jep
Dit zou ik zelf kunnen doen, maar het handigste als Ziggo dit doet.
Dit kun je niet zelf doen, kan alleen Ziggo.
Het gevolg hiervan is, is dat ik een nieuwe router nodig heb. Ofwel welke is goed voor mijn gebruik?
Mijn eisen zijn:
- snel
- goed bereik in huis, ik woon in een appartement van 70 m2.

Wat doe ik vooral op het netwerk?
- downloaden
- gamen
- muziek/films streamen

Ofwel wat is een geschikte router voor me?
Zou gaan voor een goede dualband AC router, met externe antennes. Asus RT-AC66U is bijvoorbeeld een goede router.

Roel1966

Senior Member
User systemen
Zoals al door velen gezegd is het aan te raden het modem/router van Ziggo in bridgemode te laten zetten hetgeen je beter door Ziggo op afstand kan laten doen. Je hoeft maar een belletje te doen en binnen een paar seconden hebben zij dat voor je omgezet maar let wel dat je het modem daarna eventjes van de stroom moet halen oftewel een harde reset.

Ik gebruik zelf al nu bijna 1 jaar een Asus RT-AC66U en zowel qua Wifi bereik als ook qua instellingen ( Merlin firmware ) ben ik zeer tevreden. In tegenstelling tot wat anderen schrijven raad ik dan ook aan wat the Joker schrijft om ietwat meer eraan te besteden en meteen een goede router te pakken.

Net hoorde ik nog dat de oorzaak van mijn probleem wel eens veroorzaakt kan worden door andere ziggo modems/routers die hier in het gebouw aanwezig zijn en dat die wel eens op het zelfde kanaal als mijn modem/router zitten.
Is dit nog iets om eens naar te kijken? Het schijnt dat je kunt zien welke kanalen de oudere modems/routers gebruiken en dat ik dan mijn modem/router op een ander kanaal kan zetten.

Kan idd dat er andere routers op hetzelfde kanaal zitten, maar je had het over weg vallen van het signaal. Ik ga er dan vanuit dat je daarmee bedoeld dat het signaal van de router wegvalt. Maar Wifi Analyzer is een handig programma voor op de smartphone, hiermee kun je zien welke netwerken in de buurt zitten, op welk kanaal het netwerk zit en als een WiFi signaal wegvalt.

Overigens zal een high-end router sowieso veel verbetering geven, betere antenne's, hoger zendvermogen, meer bandbreedte, nieuwere technieken, meer instelmogelijkheden en ga zo maar door.

Met het wegvallen bedoel ik vooral dit ik ineens geen internet signaal meer heb. Mijn telefoon gaat soms dan ook op het 4g netwerk even zitten. Mijn iPad geeft zelf wel aan dat hij nog in het netwerk zit.
Nu vraag ik me af of ik dit kan verhelpen om naar die kanalen te kijken of dat er een bridge met eennieuwe router moet komen.

Bovenaan