Ziggo (hd) tv of toch KPN?

WhiteSnake

Senior Member
User systemen
Tenzij je een abbo bij Ziggo hebt want dan zit die analoge aansluiting inbegrepen bij de prijs.
Ja, maar dan heb je tegenwoordig dus alle zenders digitaal zonder decoder op een TV die daar voor geschikt is, en kun je een hele hoop zenders op je PC, Smartphone, Tablet, Etc. wel in Full HD kijken via Horizon Go.

Maar het gat mij er om dat als je Digitale TV van KPN, XS4ALL, etc. etc. via Glasvezel of ADSL neemt je voor iedere TV een aparte ontvanger er bij moet aanschaffen
omdat je geen normaal Analoog/Digitaal signaal binnen krijgt waar een TV zelf wat mee kan.

Roel1966

Senior Member
User systemen
geen normaal Analoog/Digitaal signaal binnen
Klopt, in dat geval moet je inderdaad wel dan apart betalen voor een kabelaansluiting, maar ik mij er trouwens ergens ook wel aan erger dat je tegenwoordig steeds minder analoge signalen kan ontvangen. Radio word ook steeds minder en min of meer word je dan verplicht een radio met digitale ontvanger te gaan pakken en staan oude goed werkende radio's te verstoffen.

Sprakeloos

Senior Member
User systemen
Maar het gat mij er om dat als je Digitale TV van KPN, XS4ALL, etc. etc. via Glasvezel of ADSL neemt je voor iedere TV een aparte ontvanger er bij moet aanschaffen
omdat je geen normaal Analoog/Digitaal signaal binnen krijgt waar een TV zelf wat mee kan.
Geen idee waar je deze informatie vandaan haalt maar kloppen doet het in ieder geval voor een groot deel niet.
Aanschaffen is geen sprake van, ontvangers worden gehuurd en zijn niet te koop (marktplaats buiten beschouwing gelaten). Als we dan even inzoomen op KPN is er sowieso minimaal 1 ontvanger onderdeel van het abonnement (instap, bij standaard en premium zijn het er twee).
Wil je er meer dan kun je deze huren voor ik meen vier euro per maand.

Voor wat betreft het digitale signaal waar de TV zelf wat mee kan, dat zou gaan komen en gebruik maken van de CI+ 1.4 standaard maar het is heel erg stil geworden nadat dit bekend is geworden eind 2014.

WhiteSnake

Senior Member
User systemen
Geen idee waar je deze informatie vandaan haalt maar kloppen doet het in ieder geval voor een groot deel niet.
Aanschaffen is geen sprake van, ontvangers worden gehuurd en zijn niet te koop (marktplaats buiten beschouwing gelaten). Als we dan even inzoomen op KPN is er sowieso minimaal 1 ontvanger onderdeel van het abonnement (instap, bij standaard en premium zijn het er twee).
Wil je er meer dan kun je deze huren voor ik meen vier euro per maand.

Voor wat betreft het digitale signaal waar de TV zelf wat mee kan, dat zou gaan komen en gebruik maken van de CI+ 1.4 standaard maar het is heel erg stil geworden nadat dit bekend is geworden eind 2014.
Dat bedoelde ik ook eigenlijk, je krijgt 1 onvanger/decoder voor 1 TV bij je abbo.
4 euro per maand is 48 euro per jaar... Ziggo doet het nu ook zo, maar daar heb je tenminste de optie dat je zonder de ontvanger nog steeds de basis zenders digitaal kunt ontvangen en ook nog gewoon een analoog kabel signaal binnen krijgt, en dan hebben we het nog geen eens over de radio's/receivers/versterkers met kabel aansluitingen...

Sprakeloos

Senior Member
User systemen
En dat klopt dus nog steeds niet aangezien het afhankelijk is van het gekozen type abonnement hoeveel ontvangers je krijgt. Alleen bij instap krijg je 1 ontvanger, bij de andere twee abonnementen krijg je er 2.
Klopt inderdaad dat het 48 euro per jaar is, ik lig daar totaal niet wakker van en ben van mening dat het peanuts is maar kan uiteraard niet in de portemonnee van iemand anders kijken.

Voor wat betreft het analoge signaal (kwestie van tijd, dat gaat in de toekomst overal verdwijnen) en radio's/versterkers/receivers met kabel aansluitingen is het maar net waar je waarde aan hecht en/of naar op zoek bent.
Ik wil bijv geen gedoe met wat voor kaart dan ook in de TV en output van de TV naar de receiver. Doe mij maar een extra kastje. Bij ons is de receiver het middelpunt van de installatie en de TV slechts een monitor (volume staat op 0 en met behulp van de hotel stand gaat de TV direct naar HDMI bij inschakelen waarna geluid altijd via de receiver komt). Dat er een kabel aansluiting op de receiver zit zal me eerlijk gezegd aan m'n achterste oxideren, ik zet de ontvanger op een radio zender en luister naar de radio.
Wat ik dus eigenlijk wil zeggen is dat de nadelen die jij opnoemt niet perse voor iedereen een nadeel zijn maar dat het ook voor een (groot) deel persoonlijke voorkeur is.

Roel1966

Senior Member
User systemen
en dan hebben we het nog geen eens over de radio's/receivers/versterkers met kabel aansluitingen...
Goed punt inderdaad want vele receivers werken nog steeds met een analoog radio signaal en je eigenlijk ook nog maar bar weinig receivers ziet met een volledige digitale DAB tuner erin. En tja ik heb zelf zelden tot nooit problemen met Ziggo gehad in al die jaren dat ik Ziggo heb, naar schatting nu ook alweer meer dan 10 jaar.

Martin A

Senior Member
User systemen
En je hebt een Decoder nodig voor elke TV met Glasvezel of ADSL, tenzij je de Analoge TV aansluiting behoud waar je in dat geval weer apart Ziggo voor moet betalen.
Ja, en een extra decoder is geen probleem, toch? De afstandsbediening vervangt ook die van je televisie (elk merk instelbaar), dus ik zie het probleem niet zo. Ik zou zelfs de pointer van mijn TV kunnen synchroniseren met het kastje, dus andersom werkt ook.

Ik heb liever een kastje met consistente, constant goede kwaliteit dan géén kastje met variabele kwaliteit. Ik had het laatste WK nog Ziggo, en tijdens iedere wedstrijd van Oranje werd het een diashow met groene blokken in plaats van bewegend beeld. Zal niet overal zo zijn, maar voor mij reden om over te stappen naar glasvezel. Sindsdien altijd goed, vloeiend, artefact-vrij beeld.

Roel1966

Senior Member
User systemen
tijdens iedere wedstrijd van Oranje werd het een diashow met groene blokken in plaats van bewegend beeld. Zal niet overal zo zijn, maar voor mij reden om over te stappen naar glasvezel. Sindsdien altijd goed, vloeiend, artefact-vrij beeld.
Hier heb ik er nog nooit last van gehad maar ik heb wel alle coax kabels binnenshuis vernieuwd en vervangen door Hirschmann kabels en pluggen. Dit soort problemen ligt dus hoofdzakelijk aan de gebruikte coaxkabels en vooral goedkope coax pluggen binnenshuis en dan de hoofdaansluiting.

Sprakeloos

Senior Member
User systemen
Goed punt inderdaad want vele receivers werken nog steeds met een analoog radio signaal en je eigenlijk ook nog maar bar weinig receivers ziet met een volledige digitale DAB tuner erin. En tja ik heb zelf zelden tot nooit problemen met Ziggo gehad in al die jaren dat ik Ziggo heb, naar schatting nu ook alweer meer dan 10 jaar.
Want een radio signaal kan alleen analoog of DAB zijn?
Vele receivers werken ook met HDMI en daar kun je prima audio over transporteren. Wat over andere KPN doet is radio signaal via de ontvanger en HDMI verzenden zodat je het via een receiver of via de TV speakers kunt luisteren. Toegegeven, via de TV is niet ideaal omdat je alleen geluid wilt horen.
Daarnaast kun je vast ook de scart of optical uitgang gebruiken voor audio maar dat is een aanname aangezien ik daar geen ervaring mee heb.
Veel tuners/receivers kun je vandaag de dag ook nog steeds een antenne op aansluiten. Technieken komen en gaan, dat is altijd al zo geweest en zal ook altijd zo blijven.

Bovenaan