Ziggo (hd) tv of toch KPN?

Sprakeloos

Senior Member
User systemen
Dat verschil in kwaliteit was er wel maar werd en wordt vooral overdreven, is al geruime tijd verleden tijd maar mensen blijven het maar herhalen. Denk zelfs dat velen het nooit zelf gezien hebben maar vooral napraten wat ze lezen of gehoord hebben.
Over beide providers (kpn en ziggo) kun je meer dan genoeg negatieve ervaringen vinden en persoonlijk kan ik over ziggo (overigens ook over upc) zo'n beetje een boek schrijven vol met negatieve ervaringen die wij met ze hebben meegemaakt.
Nadeel van internet is dat je vooral negatieve ervaringen kunt vinden van welk bedrijf dan ook aangezien positieve ervaringen zelden gedeeld worden.
Wij hebben in ieder geval KPN glasvezel en zijn daar dik tevreden mee maar kennen ook genoeg mensen met Ziggo/UPC die dik tevreden zijn.
Kies waar je zelf het beste gevoel bij hebt zou mijn advies zijn.

Bij mijn thuis heb ik ziggo(voorheen UPC) moet zeggen dat het slechter is geworden, want we hebben regelmatig storingen, en service is soms om te huilen, de kwaliteit van zenders op de kabel is beter dan op ADSL, Bij glasvezel is dat natuurlijk een ander verhaal

Bij me vriendin zijn ze pas overgegaan vanaf Ziggo naar KPN glasvezel, de reden is dat de service, en vooral administratief een grote blunder is geworden bij ziggo, Bij UPC was dat wel goed.

De kwaliteit tussen Kabel en Glasvezel zit er bijna niet, zoals eerder gezegd heeft KPN(misschien meerdere providers) HD glas zenders die een veel hogere bitrate hebben

WhiteSnake

Senior Member
User systemen
Bijna nooit problemen met Ziggo, en als er al wat is is het met een telefoontje snel opgelost.
Het kan zijn dat de overgang van UPC naar Ziggo bij sommige mensen wat problemen geeft, maar dat zal binnen kort heus wel over zijn.

Ken een persoon die wel in UPC gebied woonde en problemen had toen het Ziggo werd en de fout maakte om over te stapen naar KPN net als @Noord26 is hij na een maand gelijk weer terug gegaan naar Ziggo.

Met KPN meer storingen en als er iets moet worden opgelost is mijn ervaring dat het ook niet opschiet.
Ik heb het over persoonlijke ervaringen bij meerdere mensen in Naarden, Bussum en Huizen.

Noord26

Senior Member
User systemen
@WhiteSnake

Idd. Heb jaren Ziggo gehad tot wij verhuisden. En daar lag een glasvezel aansluiting tot in de meterkast. Na een maand glasvezel te hebben gehad (KPN) weer snel terug bij Ziggo uit gekomen. Dat was een prima zelf installatie klusje. Enige grote minpunt vind ik dat Ziggo bij een verhuizing het administratief erg slecht voor elkaar heeft en dat je regelmatig lang in de wacht staat als je ze telefonisch nodig hebt. Gelukkig heb ik ze bijna nooit nodig gehad..

Onder aan de streep hebben we nu zelfs een uitgebreider TV-pakket en hogere internetsnelheid als bij KPN voor hetzelfde geld. Dus Ziggo is zeker concurrerend tov glasvezel aanbieders. Wil je 500Mbit (we hebben nu aan 200Mbit meer als voldoende) betaal je bij alle glasvezel aanbieders ook de hoofdprijs. Ze adverteren groot met deze snelheid, maar je betaalt er ook grof voor. ;)

GRote kanttekening is bijv mijn vader die ook KPN glasvezel heeft. Al een jaar of 2 en tot op heden geen enkele storing gehad! Dus het zal wel gebied wel verschillen.
Ik woon in Tilburg, maar vader woont in Hedel (net boven Den Bosch).

Sprakeloos

Senior Member
User systemen
Tsjah, mijn ouders hebben Ziggo en maakten de fout om als enige in de straat een klapperende internet verbinding te hebben. Het duurt maanden waarin meerdere keren het modem wordt vervangen en ze keer op keer het advies krijgen om Windows opnieuw te installeren tot er een monteur komt die wat verder kijkt dan z'n neus lang is en binnen vijf minuten het probleem oplost door een en ander opnieuw aan te sluiten in de wijkkast. Verklaring van de monteur: bij minder klachten dan het aantal X in een wijk is de standaard aanname dat het probleem bij de abonnee in huis gezocht moet worden.

Paar jaar geleden komt m'n vader te overlijden en aangezien hij de enige was die internet gebruikte en m'n moeder er absoluut niets mee wil doen wordt dat opgezegd en het verzoek ingediend om post voortaan te adresseren aan haar in plaats van m'n vader.
Dat verzoek moet tig keer opnieuw ingediend worden omdat men stug post blijft sturen aan m'n vader wat zeer pijnlijk was voor m'n moeder. Op een gegeven moment krijgt ze zelfs het advies om het maar via internet te doen, mogelijk zou dat beter gaan. Daarnaast hebben we dan nog de e-mail die ze blijven sturen aan m'n vader wat binnenkomt op mijn nl domein.
Dat kun je dus gewoon niet stoppen, opzeggen of wat dan ook. Eenmaal in het systeem blijf je in het systeem en kun je er niet meer vanaf of terug naar papier (daar hebben overigens meerdere instanties last van en na tig mail gaan ze dan echte post sturen met de vraag waarom er niet gereageerd wordt op email, duh)

Dan heb ik nog een verhaal over m'n broer die letterlijk maanden moet wachten voor ze een kabel opgraven en repareren omdat ze door allerlei fouten en weet ik veel wat keer op keer niet mogen/kunnen graven.

Daarnaast ook nog genoeg andere verhalen die ik ken maar denk/hoop dat de boodschap zo wel een beetje overkomt dat er over beide partijen narigheid te vinden is als je er naar op zoek gaat/bent.

En dan de KPN glasverbinding in ons huis, aangesloten in de zomer van 2010 en het aantal storingen past nog steeds op de vingers van één hand. Daarnaast drie keer een probleem gehad met defecte apparatuur maar dat was binnen 24 tot 48 uur opgelost en ook prettig dat je kunt kiezen om in de avonduren vervangende apparatuur te laten bezorgen op een tijdstip dat het jou uitkomt.

Ik gebruik sinds 2001 ziggo (Casema) en tot heden nog nooit problemen of onderbrekingen gehad of opgemerkt! De netwerk vind ik erg betrouwbaar en stabiel. De TV kwaliteit vind ik erg mooie en helder.

Klantenservice komt direct met een oplossing en je wordt altijd geholpen

WhiteSnake

Senior Member
User systemen
Zelfde als @Van der berg eigenlijk, denk dat ik een van de eerste mensen was met kabel internet, echt bijna nooit problemen, en als er iets was dan was het snel opgelost na een telefoontje.

Als ik wel eens bij iemand kom die een probleempje heeft is eigenlijk ook altijd een probleem binnens huis, slechte kwaliteit kabels en/of connectors, oude wandcontact doos (ff bellen en je krijgt een nieuwe met verdeler) en was het altijd zo opgelost.

Divo

Senior Member
User systemen
Hoi,

. . . edit
Voorheen had ik UPC thuis. Nooit problemen mee gehad. Sinds het Ziggo is geworden heb ik wel wat meer klachten.
. . . . edit
.
Je benoemt echter helemaal niks van deze klachten. Wat voor klachten zijn dat dan?

@WhiteSnake

Enige grote minpunt vind ik dat Ziggo bij een verhuizing het administratief erg slecht voor elkaar heeft en dat je regelmatig lang in de wacht staat als je ze telefonisch nodig hebt. Gelukkig heb ik ze bijna nooit nodig gehad..

.
Dat zal dan wel aan jouw persoonlijke ervaring liggen. Ik ben dit jaar verhuisd van een Ziggo gebied naar UPC gebied en in dezelfde maand werd alles Ziggo. Maw er gebeurde daar een hoop bij Ziggo. Maar ik heb geen enkel probleem gehad met het verhuizen/administratief afhandelen. Als ik de klantenservice nodig heb dan krijg ik die snel aan de lijn en men doet zijn best om dingen op te lossen. Dus ik herken helemaal niets van je verhaal. Maar ja misschien heb jij net op verkeerde momenten gebeld, bijv spitstijden op vrijdagavond ofzo.

Tsjah, mijn ouders hebben Ziggo en maakten de fout om als enige in de straat een klapperende internet verbinding te hebben. Het duurt maanden waarin meerdere keren het modem wordt vervangen en ze keer op keer het advies krijgen om Windows opnieuw te installeren tot er een monteur komt die wat verder kijkt dan z'n neus lang is en binnen vijf minuten het probleem oplost door een en ander opnieuw aan te sluiten in de wijkkast. Verklaring van de monteur: bij minder klachten dan het aantal X in een wijk is de standaard aanname dat het probleem bij de abonnee in huis gezocht moet worden.

.
Ik ben geenszins pro Ziggo maar ik reageer op dit soort uitlatingen omdat men dingen in het juiste perspectief moet zien.
Hoe lang is dit verhaal geleden is mijn eerste vraag?

Ik kan je vertellen dat ALLE providers dezelfde policy hanteren dat bij storingen er eerst gedacht moet worden aan issues achter het aansluitpunt (dus aan de bewoners kant) Tenzij er een duidelijke indicatie is dat anders doet vermoeden (bijv meerdere gelijke klachten) In de praktijk blijken de meeste storingen ook daadwerkelijk aan de kant van de bewoner te zitten.
Dit is dus niets bijzonders en geheel logisch.

Toen ik onlangs verhuisde naar een andere woning had ik een slecht signaal. Eén belletje en 2 dagen later stond er een monteur op de stoep die een nieuwe doos monteerde en daarna pakte hij een speciale meter om de boel door te meten. Als ze in jouw situatie zo'n meter hadden gebruikt dan zou het issue direct naar boven gekomen zijn. Daarom het vermoeden dat jouw verhaal niet erg recent is . . .

Laatst bewerkt door een moderator:

Sprakeloos

Senior Member
User systemen
@WhiteSnake
Een van de eerste mensen met kabelinternet en bijna nooit problemen klinkt een beetje vreemd gezien het feit dat kabelinternet vooral in de beginjaren een slecht imago had doordat het geplaagd werd door veel problemen.
Kabelinternet werd geïntroduceerd in een tijd dat de meeste mensen nog moesten inbellen met een modem en fanatieke internet gebruikers te maken hadden met torenhoge telefoonrekeningen.
Onbeperkt online voor een vast bedrag zorgde in de begintijd voor problemen door overboeking, ondercapaciteit (mensen gingen veel meer downloaden en dergelijke dan men had ingeschat) en het kabelnetwerk werd voor het eerst gebruikt voor tweerichtingsverkeer wat nog in de kinderschoenen stond.
Het imago van kabelinternet is vrij lang enorm slecht geweest en ook dat is iets wat blijft kleven waardoor het deels nog steeds (onterecht) een slechte naam heeft.
Was je inderdaad een van de eersten met kabelinternet dan is dat grofweg halverwege de jaren negentig geweest en heb je enorme mazzel gehad met bijna nooit problemen.

Mijn eerste provider was Knoware in de jaren negentig met een strippenkaart van vijftig gulden en ieder uur internet kostte destijds vijf gulden. Inbellen was interlokaal bij gebrek aan een provider die lokaal bereikbaar was en buiten de telefoonrekeningen van 600+ gulden per maand waren we bijna altijd in gesprek :)
Toen naar Cistron die bereikbaar was met lokaal inbellen en toen was het er eindelijk, kabelinternet via Casema met maar liefst 56Kbps en wat een drama was dat :(
Leerde m'n vrouw kennen en trok bij haar in waar ik de hemel op aarde trof voor internet, UPC met maar liefst 1,5Mbps.
Fantastische snelheid voor dat moment maar toen konden we ineens ook lekker goedkoop bellen via UPC, dat was tenminste de theorie aangezien het in de praktijk vaker niet dan wel werkte.
Maar goed, over het algemeen zeer tevreden destijds over UPC tot we gingen verhuizen en dat onmogelijk bleek te zijn, we waren geen klant!?
Administratief waren we verdwenen als klant, technisch waren we er nog wel en door deze twilight zone achtige situatie was de enige oplossing om maar een nieuwe verbinding aan te vragen op het nieuwe adres.
Nieuwe verbinding opgeleverd op een vrijdagmiddag, zaterdagochtend verbinding plat en letterlijk ruim twee weken lang dagelijks aan het bellen geweest. Uiteindelijk op een zaterdagochtend een behulpzame medewerker aan de telefoon die een vriendje bij beheer zou bellen en het zou regelen. Vijf minuten later hadden we internet, nog een minuut later ging de telefoon en kregen we te horen dat ons abonnement technisch uitgeschakeld was geweest. Gevalletje naamsverwisseling bij een afsluiting en wij waren daar de dupe van geweest...
Op het nieuwe adres nooit een stabiele fatsoenlijke verbinding gehad bij UPC zoals we gewend waren op het oude adres, vooral in de avonduren drama wat vooral leek op overboeking en heavy users in de buurt.
Overgestapt naar ADSL bij Demon en dat is met stip de beste provider die we ooit gehad hebben maar helaas werden ze overgenomen door XS4ALL die er een zooitje van maakte en waar we ook de nodige narigheid mee gehad hebben (precies de pech dat we een stabiliteitsprobleem hadden in de periode dat de helpdesk daar een zooitje was door uitbesteding wat later teruggedraaid is)
Uiteindelijk overgestapt naar KPN glasvezel zodra de mogelijheid er was en tot op de dag van vandaag dik tevreden.
Is het perfect? Nee hoor, ook hier zijn minpunten te benoemen zoals: HD zenders vanaf 701 (gaat veranderen), programmeren opnames alleen via de gids en geen vrije begin en eindtijd voor een opname, bij serie opnames worden soms herhalingen ook opgenomen.

Je hebt bij Ziggo geen Decoder of Smartcard meer nodig om de basis zenders digitaal te kunnen kijken, + je behoud je Analoge signaal voor TV en Radio via de kabel.
Dat is maar ten dele waar. Inderdaad ontvang in het basispakket verreweg de meeste zenders digitaal, althans als je een tv hebt met de decoder aan boord die dat kan ontvangen. Een oude tv met nog een beeldbuis kan dat niet. Echter van al die zenders zijn er maar vier met HD-kwaliteit, de anderen SD. Met zo'n decoder heb je veel meer zenders in HD. Verder ontvang je zonder decoder niet NDR en WDR en nog ruim 20 zenders die je met decoder wel krijgt.

Ook reden dat ik de mediabox er niet tussenuit haal is dat deze iets meer mogelijkheden biedt met On demand - Uitzending gemist. Financieel schiet ik er trouwens niets mee op als ik hem retour zou sturen.

Laatst bewerkt:

Roel1966

Senior Member
User systemen
Echter van al die zenders zijn er maar vier met HD-kwaliteit, de anderen SD
Let wel erop dat bij b.v. KPN en al die andere aanbieders helemaal geen analoog tv of radio signaal mogelijk is en dit bij Ziggo dan wel mogelijk is. Die beperking met aantal zenders is trouwens ontstaan doordat er meer ruimte nodig was voor het digitale aanbod.

WhiteSnake

Senior Member
User systemen
@WhiteSnake
Een van de eerste mensen met kabelinternet en bijna nooit problemen klinkt een beetje vreemd gezien het feit dat kabelinternet vooral in de beginjaren een slecht imago had doordat het geplaagd werd door veel problemen.
In de begin tijd viel het nog wel mee als je het vergeleek met inbel verbindingen, problemen kwamen pas toen @home en Casema bij Ziggo werden gevoegt, maar ook dat viel nog wel mee eigenlijk, af en toe modem resetten.

@Theo Jöris @Nahoj Gnileh : https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/#zondersmartcard
Lijst met Digitale zenders zonder smartcard te ontvangen, 4 daar van zijn in HD, en een hele hoop kun je dus via je PC/Tablet/Smartphone ook nog in HD ontvangen via de Horizon Go App.

@Nahoj Gnileh : check ff of je TV niet een software update heeft, en als je rookt of er gerookt word in je huis smartcard af en toe goed schoonmaken, nicotine aanslag kunnen ze heel slecht tegen.

Martin A

Senior Member
User systemen
Glasvezel: 100% KPN/XS4ALL, geen twijfel. De GlasHD-kanalen zijn zeer goed! Bovendien blijft je internet 50/100/200 Mbit, ook al heb je TV aan staan. Stoort elkaar dus niet.

Telefoonlijn: Als je 1 TV hebt, kun je nog voor KPN/XS4ALL gaan, maar het hangt dan wel een beetje van de kwaliteit van je telefoonlijn af. Een HD-kanaal neemt ongeveer 10 Mbit in beslag. Houd er wel rekening mee dat je internet niet boven de 20 Mbit uit zal komen (in de meeste gevallen), en dat is met de TV uit. Ziggo levert in principe wel een beter abo dan KPN ADSL, omdat ADSL nu eenmaal beperkt is.

Zonder smart kaart alleen Nederland 1, 2 en 3 meende ik want dan gaat het over op analoog?
Nee, zoals al eerder aangegeven NPO 1, 3 en 3 inderdaad in HD, de andere zenders ook digitaal, maar in SD-kwaliteit.
Wat een gedoe trouwens de laatste tijd met Ziggo want ik moet heel vaak tegenwoordig de ci+ slot er in en eruit doen. Soms wel 1 keer per week.
Dat is een punt dat ik hier en elders vaker opmerk. Ik vind persoonlijk dat dit ci+ slot er wat krakkemikkig uitziet, in mijn beleving geen wonder dat hier wel eens zulke problemen mee zijn. Voor mij reden om af te zien van de plannen die ik had om mijn mediabox vanwege meer bedieningsgemak in te ruilen voor een smartcard.

Roel1966

Senior Member
User systemen
Wat een gedoe trouwens de laatste tijd met Ziggo want ik moet heel vaak tegenwoordig de ci+ slot er in en eruit doen
Ik weet niet of je dit bij de decoder of bij de tv moet doen maar je bent je er neem ik aan van bewust dat er voor zowel tv als decoder ook firmware updates zijn ? Vele mensen denken vooral bij tv's daar niet aan dat ook een tv net zo goed geupdated kan worden en ik regelmatig op b.v. de site van Samsung kijk. Voor mijn tv (32ES6800) zijn er toch wel al tamelijk wat updates geweest maar mijn CI+ kaartje in de tv hoef ik er nooit uit te trekken en werkt eigenlijk altijd.

WhiteSnake

Senior Member
User systemen
Glasvezel: 100% KPN/XS4ALL, geen twijfel. De GlasHD-kanalen zijn zeer goed! Bovendien blijft je internet 50/100/200 Mbit, ook al heb je TV aan staan. Stoort elkaar dus niet.

Telefoonlijn: Als je 1 TV hebt, kun je nog voor KPN/XS4ALL gaan, maar het hangt dan wel een beetje van de kwaliteit van je telefoonlijn af. Een HD-kanaal neemt ongeveer 10 Mbit in beslag. Houd er wel rekening mee dat je internet niet boven de 20 Mbit uit zal komen (in de meeste gevallen), en dat is met de TV uit. Ziggo levert in principe wel een beter abo dan KPN ADSL, omdat ADSL nu eenmaal beperkt is.
En je hebt een Decoder nodig voor elke TV met Glasvezel of ADSL, tenzij je de Analoge TV aansluiting behoud waar je in dat geval weer apart Ziggo voor moet betalen.

Bovenaan