1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Ziggo en Eredivisie Live + TV

Discussie in 'Televisies en projectoren' gestart door Hans123, 4 nov 2008.

1. Hans123

Hans123

Sinds:
    4 nov 2008
    Hallo, ik ben een echte voetballiefhebber en ik zou graag hierboven op de zolder bij mijn pc een tv willen met eredivisie live. Beneden hebben we bij de tv een abbo op Ziggo. Maar aangezien mijn ouders daar vaak tv op kijken heeft het geen nut om daar eredivisie live op te kijken.

Ik wil dus bij mijn pc eredivisie live. Ik heb nu een oude Akari TV, waar denk ik geen digitale tv op te gebruiken is. Dus ik zal een nieuwe tv moeten kopen. Moet ik daarnaast een digitale tuner kopen en een nieuw abonnement kopen bij ziggo + extra betalen voor eredivisie live? Of kan ik hierboven gewoon een 2e digitale tuner kopen en dan het abonnement hebben zoals beneden en dan betaal ik zelf eredivisie live voor boven?

Bvd,
    Hans.

2. wannie

wannie Senior Member

Sinds:
    12 apr 2005
    Volgens mij kan je met 1 abonnement per adres op alles tv's die zenders ontvangen. Eredivisie live gaat volgens mij wel per tv.

Als het goed is hoef je dus alleen een ontvanger te kopen en een eredivisie live abonnement te nemen.

Weet dit niet 100% zeker dus een bevestiging van iemand anders zou fijn zijn en anders zou ik het nog even navragen bij ziggo :mrgreen:

3. Hans123

Hans123

Sinds:
    4 nov 2008
    Maar ik heb maar 1 smartcard. Kan ik gratis een smartcard aanvragen bij ziggo?

4. Renegade666

Renegade666 Senior Member

Sinds:
    6 dec 2006
    nee, je moet gewoon een decoder kopen van ziggo (40 euro) en daarbij krijg je een formulier en daarin kun je invullen welke zenders je wilt + je gevens. omdat je ouders al digitaal hebben, betalen die de kabel gewoon, en jij moet gewoon de kosten voor de eredivisie zelf betalen. (of zorgen dat je je ouders het betalen:p)

5. Edwin van der Krans

Edwin van der Krans Senior Member

Sinds:
    29 nov 2005
    Er is al een decoder + smartcard aanwezig. Die kan maar naar 1 tv de signalen doorgeven.

Je hebt inderdaad een 2e decoder en smartcard nodig. Je kunt dit voor zo'n 30 euro (als pakket) kopen bij bv Media Markt. Daar zit dan dus een decoder en sc in.

De eerste 2 weken na in gebruik name van de sc kan je alle zender die Ziggo doorgeeft ontvangen. Daarna niets meer, tenzij je dus een abbo neemt op 1 van de paketten.
    Je moet zeker weten een 2e decoder en smartcard aansluiten op je pc.

Of jij je ook alleen maar Eredivisie live kan abonneren weet ik niet meer. Ik heb gewerkt op de technische helpdesk van Ziggo, maar dit zijn meer administratieve zaken.
    Om dit zeker weten toch maar even bellen, ook al kan dat soms lang duren.

Mocht je bellen, dan heb je weinig trek in lang wachten. Bel daarom om 08:01. Dan ben je geheid meteen of binnen 3 minuten aan de beurt.

(die eerste minuten na acht uur zijn ook het enige rustpunt in de hele dag voor de werknemers....)

6. starter

starter Senior Member

Sinds:
    28 dec 2007
    ik wil het topic niet kapen maar ik sta hier wel van te kijken.

dus als ik goed heb dan zit het zo in het algemeen: je hebt al een pakket van digitaal tv, al dan niet met eredivisie, dan krijg je een decoder meegeleverd (gratis?) en zo'n kaart meegeleverd (gratis?). dit sluit je dan aan op je tv? maar als je dus op meerdere tv's datzelfde paket wil kijken kan dat dus niet??? wat moet je dan doen? en wat, zoals hier het geval is, moet je doen als dat pakket dat je al hebt niet de zenders bevat die jij graag wilt kijken? kun je dat dan niet gewoon updaten.

nogmaals ik wil het topic niet kapen maar volgens mij heeft de TS hier ook wel baat bij.

7. Edwin van der Krans

Edwin van der Krans Senior Member

Sinds:
    29 nov 2005
    Toen ik destijds bij Ziggo begon is het mij zo verteld in de training.

Als de klant op een 2e tv ook Digitale Televisie (DTV) wilt dan moet er nog een decoder+sc+abbo aangeschaft worden.
    Decoder + sc is er voor zo'n 30 euro te halen. Het standaard abbo is 15,50 per maand.

Of je dus ook alleen Eredivisie Live kunt nemen weet ik niet.

Waar de verkooppunten van decoders en sc's in jouw buurt zijn weet ik niet. Kan je zelf checken door middel van deze website.

8. starter

starter Senior Member

Sinds:
    28 dec 2007
    dus het best kun je meteen een zo'n compleet mogelijke pakket aanschaffen en dan kunnen de andere tv's hierop meeliften mits ze zo'n decoder en kaart halen.

of moeten die andere tv's een pakket opzich halen/afsluiten?