1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Zelf pc bouwen

Discussie in 'CPU's, moederborden en geheugen' gestart door Mexrel, 3 feb 2019.

1. Mexrel

Mexrel Member

Sinds:
    1 feb 2019
    ik heb geen ervaring meg pc’s of andere computers en wilde er een in elkaar laten zetten. Nu vind ik dit wel erg duur en heb dus een vraag. Is het heel moeilijk om zelf een pc te bouwen als je de juiste onderdelen hebt? En zelf Windows installeren kan ik ook wel. Ik heb dus nul ervaring Echt helemaal niks

2. Frosty!

Frosty! Member

Sinds:
    24 mrt 2017
    Het is moeilijk te zeggen of het echt “makkelijk” is. Je moet wel een beetje inzicht hebben over de onderdelen en waar alle draden uiteindelijk terecht moeten komen.
    Maar het is zeker te doen! Ik raad je aan om heel veel tutorials te kijken op YouTube, die van “linustechtips” vind ik persoonlijk erg handig.

Het is ook handig om hier een gehele componenten lijst te posten wanneer je wilt gaan bestellen/uitzoeken, als je zo ver bent.
    Als je tijdens het bouwen het even niet meer weet zijn er duizenden filmpjes over hoe het moet!

Laatst bewerkt: 3 feb 2019
  3. TJM de Groot

TJM de Groot Senior Member

Sinds:
    26 dec 2009
  4. seb83

seb83 Senior Member

Sinds:
    31 okt 2016
    Het is erg leerzaam om een pc in elkaar te zetten, en bovendien heel leuk. Zolang je componenten kiest die bij elkaar passen moet het je zeker lukken. Ik neem aan dat het om deze componenten gaat: https://nl.hardware.info/forum/threads/is-dit-een-goede-pc.296971/page-3#post-2685831. De HWI handleidingen zijn prima, er is ook een Ryzen variant: https://nl.hardware.info/reviews/77...-pc-bouwen-met-deze-handleiding-doe-je-het-zo.