[XP] Verbinding valt uit!

BlaQMaG

Senior Member
Hey,

Ik ben een total noob met netwerk maar ik heb de laatste paar maanden een probleem met het internet verbinding.
het probleem is dat het soms uitvalt en niet meer wilt connecten voor een minuutje, soms gebeurt dat wel stuk of 6 keer in een uur en dat is heeel irritant.

als ik dan op internet icoontje druk dan komt er helemaal onderaan in de window zoeken naar (ip nummer van zeelandnet denk ik).

ik heb er een linksys router tussen zitten Model: BEFSR41.
en de computer van me zus heeft ook het zelfde probleem.

wat zou het kunnen zijn? wie weet waar ik iets moet checken? heeft iemand hetzelfde probleem?

Mzzl,

Vader

Senior Member
Haal je router er tussen vandaan en sluit dan direct je internet aan op je pc.
Hiermee sluit je uit of het je router of je provider.
Ook kun je kijken naar je modem.
Als je geen verbinding heb kan je aan de leds van je modem zien of je signaal krijg van je provider.
Als je geen signaal krijg bel dan naar je provider. Deze pingt je dan en kan zien of het signaal af en toe weg valt.

Roffy

Senior Member
Ik heb het ook wel eens.. Maar bij mij ligt dat volledig aan Wanadoo. Misschien eens een belletje naar Zeelandnet plegen?

Sm4sh

Senior Member
Update je Firmaware. Ik had een soortgelijk probleem, daarmee werd het probleem opgelost. Nu heb ik het echter af en toe zodra iemand in het netwerk online komt te zitten. Maar het is het proberen waard.

BlaQMaG

Senior Member
Vader zei:
Haal je router er tussen vandaan en sluit dan direct je internet aan op je pc.
Hiermee sluit je uit of het je router of je provider.
Ook kun je kijken naar je modem.
Als je geen verbinding heb kan je aan de leds van je modem zien of je signaal krijg van je provider.
Als je geen signaal krijg bel dan naar je provider. Deze pingt je dan en kan zien of het signaal af en toe weg valt.
bedankt dit zal ik proberen.

en trouwens het probleem is erger als ik kazaalite aan heb staan vooral geconnected online:?

Bovenaan