XP prof voor 89 euro, is dat wel echt?

Hoi,

Ik heb hier een goed en betrouwbaar uitziende webshop:
http://www.wemaxtrading.nl

Nu was ik op zoek naar Windows XP Professional. Deze site biedt die aan voor 89 euro, terwijl hij elders 135 euro kost.
Kan dit, of is dit een illegale piratenversie?
http://www.wemaxtrading.nl/index.php/Besturingssystemen/32-020714-Microsoft-Windows-XP-professional-UK-OEM

Dit is overigens het enige product dat zo goedkoop is, de rest van hun software heeft gewoon een 'normale winkel prijs'.

Kan ik dit kopen, of kan ik beter naar een betrouwbaardere site gaan?

fabian538

Senior Member
User systemen
beste koen_92 deze versie van windows xp(89 euro) is een zogenoemde ''OEM'' versie

wat dat inhoud is dat je deze xp maar op 1 pc kan installeren en daarom is die meestal goedkoper dan een ''retail'' versie die je op meerdere pc's kan installeren.

en over de betrouwbaarheid van de site kan ik niks zeggen aangezien ik deze site niet ken.

maar goede webshops zijn onder andere azerty, salland, alternate mischien kan je daar even bij kijken en anders zoek in de shopvergelijker of deze webshop een goede reputatie heeft

gr fabian.

Quercus

Senior Member
User systemen
fabian538 zei:
wat dat inhoud is dat je deze xp maar op 1 pc kan installeren en daarom is die meestal goedkoper dan een ''retail'' versie die je op meerdere pc's kan installeren.
Even een verbetering, beiden mag je maar op één PC tegelijk installeren. Een retail versie kun je los in de winkel kopen zonder dat je daarbij een PC hoeft aan te schaffen. Een (Windows) OEM versie kun je volgens de voorwaarden van MS bij een compleet systeem aanschaffen of als zelf je hardware onderdelen koopt en deze samenbouwt tot een computer.
Een en ander staat hier uitgelegd.

lastig, je zou zeggen, bel ze en vraag het onder rembours te verzenden, dat is iets wat ik niet als standaard mogelijkheid heb staan bij mijn eigen webshop, en zij hebben dat ook niet.
Ik kies daarvoor vanwege een stukje veiligheid en risicodekking van mezelf, en dat zou voor hun dus ook goed zo kunnen zijn.
Maar als ik een belletje kreeg voor iets en degene wilde het rembours, dan zou ik het wel doen als het een goed gesprek was.

Maar goed ik snap bij hun eigenlijk niet dat ze geen rembours hebben als mogelijkheid, ik heb veel info nodig en vaak gaan er veel mails heen en weer voor een deal is, alles wordt op de klant afgestemd, terwijl software toch iets heel anders is, das echt klik en bestel.

Met BTW kom ik uit op 105 euro, wat nog steeds een koopje is.
Ze hebben trouwens ook een XP pro voor 'normale' prijs:
http://www.wemaxtrading.nl/index.php/Besturingssystemen/24-070606-Microsoft-Windows-XP-Professional-NL-OEM

Dat is ook een OEM (De Retailversie van XP pro is volgens mij niet eens meer te koop en kost meer dan 200 euro.)

Onder rembours verzenden?
Heeft dat wel zin, want ik moet hem eerst installeren, voordat ik er achter ben of hij legitiem is.
Verder is Veenendaal hier in de buurt, dus ik kan er ook een keertje langs gaan.

Computerwebstore biedt hem aan voor 95 euro, en die lijkt me iets betrouwbaarder.
[quote="rsnubje]
Elders 135,00 Nu alleen bij Wemax slechts 89,00 per stuk! op = op

duidelijker kan het niet of wel? [/quote]
?

Moet ik het er op gokken of niet?

Bovenaan