xbox one (s) of ps 4 (pro)

Mijn zoon 8jr wil een spelconsole om FIFA te spelen en natuurlijk wslk met de tijd andere games
Maar welke console moet ik kiezen?
graag jullie mening met pro's en contra's en waarom

DatAccountz

Senior Member
Wat voor onderzoek heb je zelf al gedaan, wat zijn je voorlopige conclusies en welke vragen resteren er nog?

Wel kan ik zeggen, van de titel:
PS4 Pro en XBOX One (S) zijn niet dezelfde categorie. Microsoft's antwoord op de PS4 Pro is de Scorpio. XBOX One (S) is een refresh van de xbox one. Met lichtelijk opgeklokte GPU omdat hij zuiniger is.

Wat voor onderzoek heb je zelf al gedaan, wat zijn je voorlopige conclusies en welke vragen resteren er nog?

Wel kan ik zeggen, van de titel:
PS4 Pro en XBOX One (S) zijn niet dezelfde categorie. Microsoft's antwoord op de PS4 Pro is de Scorpio. XBOX One (S) is een refresh van de xbox one. Met lichtelijk opgeklokte GPU omdat hij zuiniger is.
En ik die dacht dat die S voor Scorpio stond, ben nu al een heel stuk wijzer geworden! merci!

Als ik het goed begrijp is de xbox meer een gameconsole en media player , terwijl de ps4 meer echt een game console is.
het is en blijft een moeilijke keuze;
Een voordeel is wel dat er games zowel op xbox als win 10 pc kunnen gespeeld worden

m.zemering

Senior Member
Ik kwam dit artikel tegen (zelf nog niet gelezen) http://www.xgn.nl/xbox-one-s-vs-ps4-slim/all misschien staan er dingen in om in je beslissing te helpen.

Maar ik, denk dat de keuze niet veel uitmaakt en je aan beide geen miskoop doet.

Misschien te kijken naar wat zijn vrienden hebben en of nemen om elkaars spellen te lenen.

Zelf heb ik geen ervaring met Xbox consoles, alleen PS consoles, maar voor de PS heb je het PS+ abonnement met kortingen als maandelijks een x aantal "gratis" games.
Of de Xbox ook zo een service heeft ?
Maar dit zou een plus punt kunnen zijn.

Themeanmachine

Senior Member
Voor een kind van 8 kun je ook nog overwegen om het eerst eens met de Playstation 3 te proberen; Die, plus dat spel kun je tweedehands voor een fractie van de prijs van een nieuwe console vinden, zelfs met garantie. Voordeel van de PS3 is dat het online aspect van gamen gratis is. Dan kun je, óf deze console houden en een heroverweging doen wanneer de nieuwe Xbox uit komt, of als je kind helemaal wild is van de Playstation, alsnog voor een PS4 gaan en zelfs misschien nog wat terug krijgen voor de PS3.

Ik heb een paar jaar geleden de PS4 voor mijn zoon gekocht en hij is er natuurlijk gek mee maar hij speelt nog net zoveel op de oudere Playstation 3. Ikzelf ook trouwens..

Succes,
B.

Maulwurfje

Senior Member
Zelf heb ik geen ervaring met Xbox consoles, alleen PS consoles, maar voor de PS heb je het PS+ abonnement met kortingen als maandelijks een x aantal "gratis" games.
Games with gold heet het programma van Microsoft en is vergelijkbaar.

Waar komt de console te staan en wil je zelf ook een spelletje spelen? Anders zou ik voor de Xbox One S gaan. 299 euro en je hebt ook een 4K blueray speler in huis gehaald.

Dabomb

Senior Member
Toen ik de keuze ging maken (heb overigens beide consoles 2ehands gekocht)

- Kijken naar het game aanbod. (vond zelf de titels voor de xbox one intressanter dan het gene wat PS4 heeft.)
- Voordeel van de xbox one is dat de games die gekocht zijn op je xbox account kunnen worden meegenomen naar een nieuwere versie van de xbox (universal platform)

- Ligt er ook aan welke controller je het fijnste in de hand vind liggen en welke het fijnste werkt.
Zo vind ik zelf de xbox one controller beter (heb zelf niks met het Playstation kruisje) Ook bij de xbox one werkt of met batterijen, wat voor tijdelijke dienst handig kan zijn.. Maar de verwisselbare accus zijn echt top (werkt hetzelfde als bij een accu boor machine) Dan laat je eentje extra op, en tijdens het spelen alleen even snel accu omsteken en weer gaan) Bij Ps4 zal je hem aan het kabeltje moeten hangen, of 2de controller pakken en de andere opladen..

- Vind zelf dat je met Xbox gold live meer extra krijgt dan met de PS4 variant..

Ik geef zelf eerder de voorkeur aan de xbox one vanwege de controller.

Overigens heb ik de PS4 in de huiskamer staan en de xbox one op de slaapkamer.

Ik gebruik de xbox meer dan de PS4.. Vond zelf de PS3 beter tegenover de PS4.

Dabomb

Senior Member
Ik kwam dit artikel tegen (zelf nog niet gelezen) http://www.xgn.nl/xbox-one-s-vs-ps4-slim/all misschien staan er dingen in om in je beslissing te helpen.

Maar ik, denk dat de keuze niet veel uitmaakt en je aan beide geen miskoop doet.

Misschien te kijken naar wat zijn vrienden hebben en of nemen om elkaars spellen te lenen.

Xbox one heeft inderdaad ook zo`n service. Vind dat je bij Xbox one veel betere deals hebt dan bij de PS4.

Bovenaan