Xbox One controller blijft knipperen.

Ik heb al een enige tijd een Xbox in huis staan. Maar sinds kort heb ik problemen met mijn controller. Aangezien ik geen garantie meer heb dacht ik, ik koop wel een nieuwe controller. Maar helaas blijft de nieuwe controller ook knipperen.

Als ik voor mijn tv zit is dit ongeveer 4 meter, met niks tussen de Xbox en de controller. Als ik op de bank zit dan kan ik hem wel aanzetten met de controller maar daarna gaat de controller gelijk knipperen. Zodra ik binnen de 3 meter kom doet de controller het weer redelijk, moet hem goed blijven richten naar de Xbox. Terwijl dat niet een zou hoeven..

Heb alle dingen al nagelopen op internet en ook geprobeerd om het te fixen, maar helaas is dit niet gelukt.

Zou het nu aan de Xbox liggen? Want als ik mijn Wi-Fi uitschakel en al mijn andere apparatuur. Dan doet de controller knipperen.

Weten jullie misschien nog iets wat ik kan proberen?
Kan ik hem nog wel opsturen? Maar dat kost zeker wel geld?

Dat heb ik dan ook al geprobeerd.. Dat was het eerst wat ik ooit geprobeerd heb.

Het probleem is dook zodra ik niet meer naar de console richt met mijn controller, dan gaat de controller knipperen

Jeroen germers

Senior Member
Lijkt mij erop dat je controller te weinig stroom heeft om een sterk signaal te versturen, al is via draad/nieuwe batterijen geprobeerd?

joz

Senior Member
iFixit heeft er een pagina over, ms dat je daar wat aan hebt;
https://www.ifixit.com/Wiki/Xbox_One_Wireless_Controller_Troubleshooting
Ook MS heeft een pagina;
https://support.xbox.com/en-US/xbox-one/accessories/wireless-controller-disconnects

Dit zijn de aandachtspunten;
  • Your controller is out of range. The original Xbox One controllers were designed to operate within 19 feet (6 m) of the console.
    • You may get up to 9m range when using the Xbox One S console with the latest Xbox One Wireless Controller that features Bluetooth.
    • Note that Bluetooth is only used to connect to a PC.
  • Another wireless device (such as a laptop, microwave oven, cordless phone, or wireless router) is interfering with the wireless controller's connection to the console.
  • Metallic objects (such as a chrome faceplate, metal dividers, shelves, or doors of an entertainment center) positioned between the console and the wireless controller are causing interference with the wireless controller's connection to the console.
  • Your Xbox One hardware is malfunctioning.

oftewel;
- Kan ander device zijn wat stoort
- Kan toch de afstand zijn aangezien de originele controller/HW kennelijk maar tot 6m kan (wat weinig!)
- Metalen objecten in de buurt geplaatst sinds kort die effect hebben op het signaal
- Of de HW van de Xbox zelf is stuk.

Bovenaan