Xbox 360 receiver

Ik heb laatst een xbox 360 receiver voor draadloze controllers aangeschaft voor ongeveer 15 euro , maar de cd-rom bevatte geen bruikbaar stuurprogramma en ook op internet was dit niet te vinden . Ligt dit aan Windows 10 , of functioneert de officiële Microsoft receiver wel , ipv een imitatiemodel ? Wie heeft hier ervaring mee ?

Laatst bewerkt:

Roel1966

Senior Member
User systemen
ipv een immitatiemodel ?
Mijn vermoeden is dat het toch puur aan dat imitatie model ligt en dit wel vaker het geval is bij goedkope Chinese imitatie dat ook de software niet bepaald compatibel is. Wel weet ik in elk geval dat de Xbox360/Xbox One controllers altijd via usb werken en je dan ook geen apart stuurprogramma nodig hebt.

Mijn vermoeden is dat het toch puur aan dat imitatie model ligt en dit wel vaker het geval is bij goedkope Chinese imitatie dat ook de software niet bepaald compatibel is
De laatste compatible software dateert van Windows 7 , dus ik vermoed dat ook mijn uitgave aan draadloze xbox 360 controllers weggegooid geld is . Een windows 10 update voor de wireless receiver zou welkom zijn en lijkt me toch geen probleem voor software-ontwikkelaars .

"Bill Gates doneert weer een groot bedrag aan het goede doel. Het gaat om 4,6 miljard dollar (3,9 miljard euro). Gates gaf 64 miljoen aandelen van Microsoft weg ."

Hartstikke goed Bill , maar een Microsoft xbox 360 receiver die compatible is met windows 10 is niet leverbaar , dus je zit de over onze rug verdiende centen aan goede doelen uit te geven en zo de gejeesde jongen uit te hangen , applaus voor jezelf .:mad:

Roel1966

Senior Member
User systemen
maar een Microsoft xbox 360 receiver die compatible is met windows 10 is niet leverbaar
Niet dat ik Bill Gates fan zou zijn maar dat is een ander verhaal, maar in deze ligt dat niet direct aan Windows maar aan de fabrikant van die receiver. Microsoft bied dan wel standaard drivers aan voor de meest gangbare hardware maar fabrikanten wijken nog wel eens graag af. Het ligt dus vooral bij die receiver wat je gekocht hebt aan de fabrikant die verzuimd om een compatibele Windows 10 driver erbij te leveren. Nu is dit bij dat goedkoop Chinees spul niet echt onbekend en je daarmee gewoon rekening moet houden, goedkoop is dus vaak wel duurkoop.

Het gaat erom dat de officiele Microsoft receiver niet los verkrijgbaar is terwijl de xbox 360 draadloze controller volop verkrijgbaar is , dat is toch raar. Daarbij schijnt het dat de officiele microsoft receiver wel degelijk direct door windows 10 herkend word en je bij de rest maar mag hopen dat je een stuurprogramma vind .

Laatst bewerkt:
Nee hoor dat zal prima moeten werken.

ik zelf gebruik de RF reciever van mijn oude xbox 360, usb kabeltje en 2 weerstantjes eraan en ik gebruik hem nu een jaar of 5 achter de pc.

wat jij moet doen is even naar apparaat beheer, zoek hier de randapparatuur uit, als niet herkent is dan word het aangegeven met een geel driehoekje met uitroep teken. rechter muis erop, software bijwerken, vanaf computer, uit bestaande lijst selecteren, helemaal naar beneden scrollen, xbox rand apparatuur aan klikken, klik op wireless reciever, accepteer en het zal moeten werken.

Het punt is dat er geen stuurprogramma is voor de receiver die ik heb . Ik heb maar een andere besteld en een oplaadbare accu met accu-snoer , kijken of de controller met accusnoer het wel doet .

Het punt is dat er geen stuurprogramma is voor de receiver die ik heb . Ik heb maar een andere besteld en een oplaadbare accu met accu-snoer , kijken of de controller met accusnoer het wel doet .
Als je doet wat ik zeg dan zal het werken, zoals ik zei je installeert de stuur programma juist op die manier.

De driver zit standaard in windows

Laatst bewerkt:
Het is me inderdaad gelukt om een driver te installeren , maar toen deed m'n muis het niet meer , en de draadloze controller ook niet , en andere usb-apparaten ook niet . Dus maar weer gedeïnstalleerd .

Het is me inderdaad gelukt om een driver te installeren , maar toen deed m'n muis het niet meer , en de draadloze controller ook niet , en andere usb-apparaten ook niet . Dus maar weer gedeïnstalleerd .
Dat is wel heel erg vreemd, de driver zal er nooit voor zorgen dat alle poorten ineens onbruikbaar worden gemaakt.
Weet je zeker dat je de juiste rand apparatuur geselecteerd hebt en de juiste driver (op de manier wat ik uitlegde)?

Ik kan mij niet voorstellen dat al je poorten ineens worden uitgeschakeld.

Als je het niet helemaal zeker weet, ik kan mijn driver wel even verwijderen en een filmpje maken voor je?

Dit heb ik gedaan : 1. Apparaatbeheer 2. Onbekend apparaat 3. Stuurprogramma bijwerken 4. Op mijn computer zoeken naar stuurprogrammasoftware 5. Ik wil kiezen uit een lijst met stuurprogramma's op mijn computer 6. Xbox 360 randapparatuur 7. Xbox 360 Draadloze ontvanger voor Windows 8. dan krijg ik een waarschuwing over het bijgewerkt stuurprogramma.

Xbox 360 Draadloze ontvanger voor Windows 8
Hier gaat het fout, geen idee hoe je aan een windows 8 driver komt terwijl je in windows 10 zit.

Je zou dit moeten zien:

geef me een paar minuten en ik zal je een aangepaste driver voor je maken kijken of dat werkt voor je....momentje

Oké hier is de standaard driver voor een xbox controller voor windows:
https://ufile.io/r5w3f

installeer de driver
ga nu naar c program files blabla en zoek mapje xbox accessories (dacht dat het zo heette) in dat mapje is de driver geinstalleerd, selecteer nu de xusb21 bestand en kopieer deze naar de map, overschrijf de huidige)

probeer het eerst is zonder het vervangen van het bestand, werkt dit niet dan vervang je het bestand, hopelijk werkt dit dan voor je, dit was mijn manier voordat windows 10 er was om de controllers aan de praat te krijgen.

Laatst bewerkt:
Die 8 sloeg niet op windows maar op het volgende punt . Die pagina die je laat zien klopt , maar als ik dan op Volgende klik krijg ik een waarschuwing , maar jij hebt dat dus niet ?
Jazeker wel, die melding is gewoon een kleine beveiliging, die moet je gewoon accepteren, dan zal hij je vertellen dat hij ge-installeert is, en zal hij moeten werken.

en hier klik je op ja

Bovenaan