X470 of B450?

Romanius

Member
Ik zit te kijken voor een moederbord voor een pc die ik in september ga bouwen, de enige vraag die ik heb is welke chipset moet ik nemen?? Ik ben van plan de nieuwe ryzen 3600x erin te prikken...

Dabomb

Senior Member
Waarom geen x570? Misschien omdat die straks 200 euro + gaan kosten en de ts dit ook al wist en daarom nou een wat ouder bord neemt..

Betreft de vraag: Het ligt eraan wat je nodig hebt op het moederbord. En wat je eraan wilt uitgeven.

B450 is een goedkopere alternatief van X470.. Alleen je moet wel bepaalde features missen, daarom de prijs lager is.
Vind dat de TS ook wel een beetje meer huiswerk mag hebben..

Wil je het verdere verschil weten, gewoon beiden naast elkaar en dan vergelijken..

Voornamelijk minder USB poorten, geen luxe features op de B450 borden.. Maar 1 pci-e M.2 ssd. Misschien goedkopere LAN chips i.p.v intel.. Ook de stroomfases zijn op een B450 beperkter dan op een X470 bord.

Waar je ook op moet letten dat de B450 ook nog eens in gedeelt is tussen de goedkopere moederborden en de duurdere.. De goedkopere ontbreken best wel wat dingen, terwijl de duurdere meer max-out gaan.

Een Ryzen5 3600 gaat ook prima op een wat goedkoper moederbord.

Peter87

Geband
Lekker een X470 nemen, is goedkoper en net zo goed .
Er is ook geen enkel verschil in prestaties dan met X570.

TrueTactiX

Senior Member
Ik zit te kijken voor een moederbord voor een pc die ik in september ga bouwen, de enige vraag die ik heb is welke chipset moet ik nemen?? Ik ben van plan de nieuwe ryzen 3600x erin te prikken...
Wat is je budget en welk formaat moederbord wil je? X470 zijn niet persé beter dan B450.. Zie afbeelding voor verschillen. Voor ITX kun je beter een goede B450 halen dan een slechte X470 (geldt voor alle formfactors!)

AMD-Chipset-spec.jpg

Laatst bewerkt:

suijkerbuijk

Senior Member
Waarom geen x570? Misschien omdat die straks 200 euro + gaan kosten en de ts dit ook al wist en daarom nou een wat ouder bord neemt..

Betreft de vraag: Het ligt eraan wat je nodig hebt op het moederbord. En wat je eraan wilt uitgeven.

B450 is een goedkopere alternatief van X470.. Alleen je moet wel bepaalde features missen, daarom de prijs lager is.
Vind dat de TS ook wel een beetje meer huiswerk mag hebben..

Wil je het verdere verschil weten, gewoon beiden naast elkaar en dan vergelijken..

Voornamelijk minder USB poorten, geen luxe features op de B450 borden.. Maar 1 pci-e M.2 ssd. Misschien goedkopere LAN chips i.p.v intel.. Ook de stroomfases zijn op een B450 beperkter dan op een X470 bord.

Waar je ook op moet letten dat de B450 ook nog eens in gedeelt is tussen de goedkopere moederborden en de duurdere.. De goedkopere ontbreken best wel wat dingen, terwijl de duurdere meer max-out gaan.

Een Ryzen5 3600 gaat ook prima op een wat goedkoper moederbord.
Zal wachten .
En eerste de prijzen van de x570 chip wachten

Zelf zit ik op de asrock x570m te wachten.
Dan kan ik mijn 3maanden ouwe b450m vervangen.
De asrock kan 150euro gaan kosten en misschien wel goedkoper omdat het een m-atx bord is.

Sorry maar om een ryzen 3000 serie op een lage bord te gaan zetten waardoor je langzame geheugen moet gaan gebruiken .

Zal ik eerder op de asrock gaan wachten zodat je wel 3600+ geheugen kan pakken .
Aangezien AMD ryzen afhankelijk is van de Infiniti bridge die weer gelinks staat aan je ram speed.
Best kans op dat de ryzen op een ouwere bord nog meer verlies kan hebben.

Advies wachten op de test en dan kijken of het waard is.

Bovenaan