www.computersbrugge.com

Etxalar

Senior Member
User systemen
Als ik de pc's bekijk die ze via de webshop aanbieden krijg ik tranen in mijn ogen, wat een slechte configuraties voor dat geld. Het systeem met i5-9400F komt niet eens beeld uit zoals het daar staat.

Forum m8

Senior Member
User systemen
Ik denk dat die systemen verkopen zoals hun opgelegd wordt.
Maar idd als ik ook zo'n winst zou vragen, dan bestond ik niet meer :). Raar waarom ze er nog zijn dan.
Als je zo'n marge hebt, hoef je niet veel volume te maken. Half Noordwest Europa is vermogende babyboomers die tientallen procenten extra betalen voor lokale "service".

Laatst bewerkt:

Roel1966

Senior Member
User systemen
Grenst aan oplichting in mijn ogen.
Ik zou het niet direct oplichting noemen maar de prijzen zijn wel erg pittig voor wat ik zo zie, ook als je naar de prijzen van al verouderde laptops kijkt. Maar het probleem van fysieke kleinere pc-zaken is dat die vaak maar in kleine getalen kunnen inkopen en vaak zitten met verouderde voorraad. Zou ook graag de lokale pc-zaken hier in de buurt steunen maar de prijsverschillen zijn mij gewoon te groot en ze lopen vaak behoorlijk achter qua hardware.

Nu kan ik mij best voorstellen dat als je totaal niets weet van pc's dat dan een stuk goede service en een plek in de buurt waar je terecht kan dan ook heel wat waard is. Maar voor "oud" gedienden als ons is het gewoonweg echt geld weggooien als je dat stuk service niet nodig hebt en zelf alles in mekaar kan steken of repareren.

Ik zou het niet direct oplichting noemen maar de prijzen zijn wel erg pittig voor wat ik zo zie, ook als je naar de prijzen van al verouderde laptops kijkt. Maar het probleem van fysieke kleinere pc-zaken is dat die vaak maar in kleine getalen kunnen inkopen en vaak zitten met verouderde voorraad. Zou ook graag de lokale pc-zaken hier in de buurt steunen maar de prijsverschillen zijn mij gewoon te groot en ze lopen vaak behoorlijk achter qua hardware.

Nu kan ik mij best voorstellen dat als je totaal niets weet van pc's dat dan een stuk goede service en een plek in de buurt waar je terecht kan dan ook heel wat waard is. Maar voor "oud" gedienden als ons is het gewoonweg echt geld weggooien als je dat stuk service niet nodig hebt en zelf alles in mekaar kan steken of repareren.
Daarom zeg ik ook "grenst"aan oplichting.
Dat service en fysieke aanwezigheid wat meer mag kosten en dat een kleine zaak meer marge nodig heeft snap ik.
Maar deze prijzen zijn echt te gek en de samenstellingen onprofessioneel.
Sorry maar een 9400F zonder GPU aanbieden kan echt niet.

• Like
Waarderingen: JMM

Roel1966

Senior Member
User systemen
Sorry maar een 9400F zonder GPU aanbieden kan echt niet.
Zover had ik geeneens gekeken maar nu je het zegt, 8 GB intern geheugen, geen gpu, dan is de prijs wel erg pittig te noemen. Op zijn minst had er dan iets van een Nvidia GTX 1050 of een AMD RX 570 bij mogen zitten en dan was het nog aan de prijs geweest.

Maar ja, diezelfde ervaring heb ik ook opgedaan bij een lokale pc zaak hier om de hoek en dan kreeg ik ook nog vaak korting van hem. En hij kon gewoon voorraad wat niet verkocht was weer retourneren naar zijn leverancier maar toch had hij vaak verouderd spul liggen. Dan spreek ik echt van b.v. cpu's en moederboarden van vaak 1 a 2 generaties terug waarvan hij dan nog gewoon kant en klare systemen bouwde.

Waar zie jij een moederbord? Beetje onnozele opmerking omdat beiden niet worden beschreven ervan uitgaan dat ze niet worden geinstalleerd, vindt je niet?
Ik vind dat niet zo,n onnozele opmerking, elke PC moet een moederbord hebben , niet elke CPU een IGPU.
Verder is de gebruikte IGPU/GPU veel belangrijker voor de performance dan het gebruikte moederbord.
Als je dan ook nog eens naar de prijzen kijkt mag je toch ook een prefecte informatie voorziening verwachten.

Bovenaan