[WRT54G] Websetup/WLAN valt opeens weg

Dustsucker

Senior Member
Goedemorgen,

Mijn netwerk setup is alsvolgt:
SiteCom DC215 ADSL Modem/router maakt verbinding met internet, verdeelt internet via NAT en is ook DHCP server.
Daarachter hangt als eerste de betreffende WRT54G router, waar alle (4 stuks) computers aan hangen en draadloos mijn laptop. De Sitecom is aan de WRT verbonden via een normale poort

Op deze WRT heb ik DHCP uitgezet, zodat het (volgens mij) in principe gewoon een switch is, en een access point voor mn laptop.

wat is het probleem?
Ik hang altijd eerst de WRT los aan mijn computer, zodat ik DHCP uit kan zetten en hem een ander fixed IP kan geven, namelijk 10.0.0.10.
Hierna koppel ik hem aan de DC215, welke IP adressen weggeeft in de 10.0.0.XXX range.
Zo zou het volgens mij moeten werken. Maar ik kan slechts de eerste 30 seconden op de websetup komen van de WRT komen, daarna is ie opeens onbereikbaar??
Ook de draadloze netwerk valt dan weer uit.
De switch functie doet het wel nog gewoon, ik kan met alle computers op internet/netwerk.
Echter kom ik dus niet meer in de websetup (ook niet via Telnet trouwens), en wireless doet het niet
Heel raar probleem, misschien dat het te maken heeft met het feit dat er 2 routers achter elkaar zijn geschakeld? Maar ik kan volgens mij niet de "router" functie in de WRT uitzetten.

wat heb ik zelf geprobeerd?

ik heb inmiddels al een paar keer de nieuwste firmware op de WRT geflashd, inclusief de bijbehorende resets naar default settings. Heeft niks geholpen.
(dit was trouwens de suggestie van de Linksys helpdesk, nieuwe firmware erop zetten)
Heb ook geprobeerd gewoon de WRT een tijd los aan 1 computer te zetten, dit gaat wel goed, ook na lange tijd kan ik nog gewoon op de websetup komen.
Het lijkt dus een soort conflict probleem tussen de 2 routers.

Als iemand hier een oplossing of suggestie voor weet, graag!

Santing

Member
Ga eerst een na.. wat de hoofd webadressen van je routers zijn.. zijn ze bijv allebei; 192.168.1.1 dan ontstaat er een conflict op je netwerk..

Dustsucker

Senior Member
Santing zei:
Ga eerst een na.. wat de hoofd webadressen van je routers zijn.. zijn ze bijv allebei; 192.168.1.1 dan ontstaat er een conflict op je netwerk..
zoals in de startpost vermeld, heb ik de Linksys router van te voren al een ander IP gegeven, namelijk 10.0.0.10. De Sitecom modem stelt zichzelf in al s10.0.0.1, dus dat zou geen probleem moeten geven

Delphiwizard

Senior Member
Ik heb meer dan een week met een wrt54gs aan de sukkel gegaan voor ik vond wat er mis was, misschien helpt dit je ook verder; Kijk op de router pagina onder Setup->Advanced routing 'Operating mode' moet bij dergelijke setup op 'Router' staan en niet op de default waarde 'Gateway'.

Bovenaan