1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Wolfenstein goed laten lopen op mijn computer?

Discussie in 'Games' gestart door mpdrichel, 27 dec 2001.

1. mpdrichel

mpdrichel Senior Member

Sinds:
    12 sep 2001
    Ik heb een AMD K6 2 450. 320MB RAM en winXP.
    Aleen Return to the castle Wolfenstein Schokt gigantisch op mijn computer. Weet iemand een manier om hem goed te laten lopen op mijn computer?

2. Chunk

Chunk Senior Member

Sinds:
    5 feb 2001
    Geef eens wat meer info.

Videokaart, moederbord, ...

3. mpdrichel

mpdrichel Senior Member

Sinds:
    12 sep 2001
    Okee dan geef ik alle informatie van mijn computer wel.

Moederbord= Asus P5A-B
    Processor= AMD K6 2 450
    Geheugen= 320MB RAM
    Cd-Rom speler= 52x
    Brander= Philips 8x4x32
    Videokaart= Powercolor Geforce 2 MX 200 32MB
    Geluidskaart= Creative soundblaster 128
    Hardeschijf= Maxtor 20,4GB 7200rpm
    Besturings systeem= Windows XP Pro
    Systeemkast= AT mini tower

En volgens mij heb je niet meer nodig.

4. rocketeer

rocketeer

Sinds:
    15 dec 2001
    op welke resolutie en bit speel het is ook handig om alle speciale effecten uit te schakelen dit zal je framerate omhoog halen

5. braadkip

braadkip Senior Member

Sinds:
    25 dec 2001
    ik heb ongeveer dezelfde config en je moet eens in de console /togge cg_drawfps ingeven voor een FPS teller weer te geven
    op het strand heb ik 2-6, binnen in de warroom bijvoorbeeld 10-14 en in de trappenhal tegen de 20
    ik speel op de laagste instellingen enz, dus je kan het moeilijk sneller laten gaan :(:mad:

edit:

oh ja, onnodig te zeggen dat ik in bv trenchtoast of das boot maar 1-3 haal, in afwachting van mijn nieuwe pc speel ik alleen maar beach omdat het daar nog min of meer te doen is (ja gamertjes, das juist, 3-8 is voor mij speelbaar, ok 60 beter)

6. soldierforever

soldierforever Senior Member

Sinds:
    8 feb 2001
    Ik zou resolutie 640x480 pakken en dan met 16 bit kleuren proberen.

En alles op low.

7. mpdrichel

mpdrichel Senior Member

Sinds:
    12 sep 2001
    Ik gebruik gewoon de allerlaagste instellingen van het spel. Aleen ik heb nu mijn Hardeschijf ge defragmenteerd en de compatibiliteitsmodus (mooi woord voor galgje) ingesteld op die van W95 hij loopt nou iets beter maar nog steeds niet perfect. Maar ik denk niet dat het lukt om hem goed te laten lopen op mijn computer.

8. Kevin D.

Kevin D. Senior Member

Sinds:
    11 aug 2001
    Je kunt de 'com_hunkmegs' nog veranderen naar de instelling die bij geheugen past. Dit is dan 75% van jou geheugen wat gereserveert wordt voor je spel. Standaard is het ingesteld op 96MB (Bij 128MB Ram), daar dan. Ik heb bv 192 MB ram, 75% = 144 MB aan com hunkmegs. Dit stel je in door in de console (openen met ~ )te openen. Typ daar \com_hunkmegs 144. In jou geval is het 320* 0,75 = 240.
    Dus typ in \com_hunkmegs 240
    Daarna RTCW opnieuw opstarten. Als het goed is loopt de game nu vloeinder.
    Suc6.