winkel EMPC weigert garantie !

Status
Niet open voor verdere reacties.

frafra

Senior Member
User systemen
Mee eens, er zijn bepaalde shops waar ik sowieso niets meer koop door ervaringen van HWI members. Dan betaal ik desnoods maar een paar Euro meer om er zeker van te zijn dat eventuele garantieclaims en levertijden goed geregeld zijn :)

Race

Senior Member
User systemen
jammer dat ze er zo moeilijk over doen. Imo is het een kleine moeite die ze kunnen investeren. Wat ze ervoor terug krijgen is een goede relatie met een toekomstige klant. Wat ze op deze actie sparen is een klein beetje geld, maar wat daar tegenover staat is dat veel potentiele/huidige klanten overstappen naar andere zaken.
Dan kunnen ze misschien wel in hun recht staan, maar klantvriendelijk komt het zeker niet over!
Niet echt slim van ze

Roy Rops

Senior Member
User systemen
@ Constant, uiterst bedankt voor uw reactie. Hieruit blijkt dus dat EMPC gelogen heeft tegen mij en heeft gedreigd met bans die jullie niet ondersteunen. Ik ben blij dat ik dat nu weet.

Voor alle duidelijkheid, ik suggereer dus niet dat HWI onder één hoedje zou spelen met EMPC en het is dus ook zeker niet mijn bedoeling HWI door het slijk te halen.

@ Richard Schouw, ik heb niet het idee dat ik discreet hoef te zijn wanneer iemand onrecht aan wordt gedaan.

@Diezel: mocht je het op prijs stellen dan wil ik best wel eens een mailtje naar de Consumentenbond sturen hierover, ik ben lid :p

Wat sommige webshops doen is onredelijk benadelend voor de klant en dat mag niet. Als ik iets koop in een gewone winkel staat er ook geen naam en/of adres op de bon en kan iedere gek met bon garantie reclameren.

Quercus

Senior Member
User systemen
Ik zou alle energie die je hierin hebt gestoken achterwege hebben gelaten, een simpel mailtje naar de fabrikant/importeur doet het in de meeste gevallen beter.(als je dat al niet gedaan hebt)

diezel zei:
deze mail kreeg ik van de winkel

Wij hebben het nogmaals nagezocht.

Wettelijk gezien is de garantie niet overdraagbaar. Wij hebben hiervoor in onze algemene voorwaarden een clausule staan, en dit is wettelijk toegestaan. Onderstaand een overzicht van de algemene voorwaarden die betrekking hebben op garantie.
Je mag uiteraard in je algemene voorwaarden zetten wat je wil, maar dat betekend niet dat de algemene voorwaarden boven de wet staan. Kortom, crappy voorwaarden... De gemiddelde jurist verwijst zoiets direct naar de prullenbak. Maar goed, blijkbaar hebben ze gewoon ECHT geen zin om je te helpen.... ;)

nitro1973

Senior Member
User systemen
@ diezel

Heb je al geprobeerd de makers van je geheugen te benaderen?
Ik heb namelijk zoiets dergelijks gehad met een g5 muis was de bon kwijt en dixons wou me niet helpen met de kapotte muis toen ik belde met logitech en uitlegde wat het probleem was en wat ik had geprobeerd. Kreeg ik een nummer en kon ik ineens wel de muis omruilen met tegen zin aan de blik van de verkoper tezien.Mischien dat de geheugen makers ook zon beleid hebben dan is het toch opgelost en volgens mij kun je dan zelfs naar een andere pc boer maar dat weet ik niet zeker.

Larz

Senior Member
User systemen
Constant Mak zei:
Topic heropent (na eerder slotje) om mijn mening te geven:

Ik weet van niets wat betreft de dreiging van bannen en ik vervul toch één van de hoofdrollen in het banbeleid ;-).

De enige afspraak die we hebben is het recht op weerwoord van de winkelier. Dan mag de lezer vervolgens zelf oordelen wie gelijk heeft.
Ik ben toch wel heel erg benieuwd naar wat jullie ervan vinden dat een webshop uit jullie naam forumleden met een ban bedreigt.

@Diezel,
Ha die Peter, zeker garantie is overdraagbaar. Zo kocht ik een Nissan X-Trail die 2 jaar oud was, en daar zat nog een jaar garantie op. Gelukkig maar, want er was een klein defect in de airco en zonder problemen en uiteraard zonder kosten gerepareerd.
Dus het lijkt mij dat op het product gewoon de garantie nog van toepassing is. De vraag is alleen bij wie moet je nu aan de deur kloppen. En ja das nu niet EMPC, want hun clausule lezend staan zij in hun recht. Dus ik denk dat je bij de fabrikant moet aankloppen. Wat wel aardig zou zijn om uit te zoeken of een winkellier met deze clausule mag werken. Met andere woorden, mag op een artikel waarop een periode van garantie door de fabrikant wordt gegeven, hiervan middels een clausule van worden afgeweken.

diezel

Senior Member
User systemen
hoe het ook zit EMPC geeft geen garantie op de modules terwijl ze nog geen half jaar oud zijn !

en dit topic is ook niet echt goede reclame voor EMPC !
ik kan alleen maar zegen tegen de mensen die dit lezen KOOP NIETS BIJ EMPC
als je daar iets koop kan je het nooit meer verkopen met garantie !

nu heb ik gewoon een RMA bij Corsair zelf geen probleem .
100% goede service bij Corsair

Sprakeloos

Senior Member
User systemen
Peter de BoerWat wel aardig zou zijn om uit te zoeken of een winkellier met deze clausule mag werken. Met andere woorden zei:
Als ik er even vanuit ga dat postbus 51 gezien kan/mag worden als betrouwbare bron dan heeft een winkelier dat recht.
Postbus 51 link
Overdragen garantie
De verkoper mag in de koopovereenkomst bepalen dat de garantie die hij aan u als koper heeft gegeven, niet kan worden overgedragen aan iemand anders. Dit betekent dat wanneer u garantie heeft gekregen op een bepaald product en u verkoopt dit product aan iemand anders, de garantie niet overgaat op de persoon aan wie u het product verkoopt.
Wat overigens terecht al eerder in deze discussie werd aangegeven mbt deze quote is dat er slechts gesproken wordt over het niet overdraagbaar zijn.
Er is geen sprake van het vervallen van de garantie voor de eerste eigenaar.
Afhankelijk van de relatie tot degene van wie je eea koopt kan het natuurlijk wel weer een lastig/omslachtig verhaal worden als die persoon garantie moet gaan claimen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan