winkel EMPC weigert garantie !

Status
Niet open voor verdere reacties.

diezel

Senior Member
User systemen
nou mr buter kan me ........ op !!! en als ze ook nog weigeren om door de 1e eigenaar RMA aan te pakken maak ik er een recht zaak van en zorg ik dat er ook een uitzendig komt op de tv van Tros Radar of zo iets

dan kost het maar een smak geld dat verhaal ik dan wel weer op hun
me zwager werk op een advocatenkantoor en is het allemaal aan het uit zoeken als ik in me recht staat enz enz

Larz

Senior Member
User systemen
Belangrijk hierbij is op welke garantie je ze aan wenst te spreken, op de fabrieksgarantie kun je ze niet aanspreken, op de wettelijke garantie wel. Als je dat laatste doet, moeten ze je helpen en als ze dat niet doen zijn ze de klos. Zowiezo heeft de originele klant altijd nog het recht op garantie, ongeacht of hij het product heeft doorverkocht/weggegeven.

Wat ik me altijd afvraag is hoe dit soort shops kunnen blijven bestaan, ik mag toch aannemen dat de meeste hardwarefanaten deze verhalen kennen en dus met een grote boog om EMPC heen lopen.

Ook lifetime warranty is een garantie die bij een aantal fabrikanten geld als je de eerste eigenaar bent. 3Com gaf mij geen fabrieks garantie op mijn 2de hands gekochte switches, terwijl het procuct lifetime warrenty had.

Het is gewoon niet netjes om op die manier onder je garantie verplichting uit te willen komen. Je kunt het natuurlijk nog via de fabrikant proberen, maar feitelijk gezien ben je gebonden aan de winkelier. Ik betwijfel het overigens of dat hun bepaling dat de garantie niet overdraagbaar is, wel volgens de nederlandse wet kan.....

edit :

Wettelijk gezien zijn ze niet correct bezig blijkbaar. Hier een quote van 1 van de GoT huisjuristen :

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/29331361#29331361

diezel

Senior Member
User systemen
als iedereen weet hoe deze winkel http://www.empc.nl/ met hun klanten om gaan
en zo dingen af handeld op een bizare manier

moeten mensen daar gewoon niets meer kopen en ze gewoon nr even een mail stuuren
met hoe ze hier over denken !!

misschien dat het helpt als ze d.i.v mails krijgen over dit probleem

AkhHorus

Senior Member
User systemen
Snap zelf nooit zo goed waar een winkel moeilijk over doet, ze sturen het product gewoon naar leverancier/fabrikant en dan is voor hun in principe de kous af, is iets defect, dan komt er een ander/wordt deze vervangen en is het nog in orde dan kan er een rekening voor de klant volgen. Ze hebben er weinig mee te verliezen, de verzendkosten worden doorgaans nog aan de klant berekent.
Winkels mogen hun eigen regels opstellen kwa aansprakelijkheid maar dan moeten deze wel binnen de wet vallen. De eerste eigenaar moeten ze ALTIJD garantie geven bij defecten binnen de garantietermijn. Dat EMPC zelf op HWI zit lijkt me verstandig, jammer dat ze de dan inmiddels opgebouwde kennis niet gebruiken om er iets goeds mee te doen.
Gerechtelijke kosten zoals advocaatkosten kun je niet verhalen op de tegenpartij in dit geval, maar het 1 en ander laten uitzoeken door je rechtsbijstand of een bevriend advocatenkantoor is altijd een goede optie.
Zoals al eerder gezegd zal ik niet zo snel wat bij deze zaak bestellen, breng altijd blij mijn geld ergens heen, maar dan wil ik ook netjes en vooral eerlijk en gemakkelijk worden geholpen. Hoop dat je er op een normale manier uitkomt met EMPC.

Ook op onze garantiebwijzen staat dat deze niet overdraagbaar is, maar waarom zou je daar als leverancier moeilijk over doen (doen wij dus niet), je hebt toch een product in de markt gezet, welke miscchien een probleem/slechte naam oplevert en de garantie is voor een winkel sowieso bij de leverancier/fabrikant te claimen.
Mocht een winkel erop staan dan kunnen ze tegenwoordig zelfs de verzendkosten naar de fabrikant/leverancier terug krijgen, het kost ze dus niets en daarom valt het ook onder SERVICE.

ruftman

Senior Member
User systemen
Ook ik heb enige tijd geleden ellende gehad met een stuk hardware. Bij de winkel kreeg ik geen garantie: nee meneer, wij ruilen niet om.
vervolgens heb ik defabrikant rechtstreeks benaderd, binnen 2 weken stond bij mij een koerier voor de deur om het defecte produkt mee te nemen en het nieuwe produkt aan te leveren.

Garantie is gekoppeld aan een product en niet aan een persoon. EMPC kan vanalles in hun voorwaarden zetten, dat wil nog niet zeggen dat het wettelijk gezien mag en klopt. Ik zou ze schriftelijk in gebreke stellen (kan ook via mail) en ze een tijdslimiet geven waarin je het probleem opgelost wil zien (bijv. voor 1 juli). Ik zou ook vermelden dat als ze in gebreke blijven je de zaak voorlegt aan de geschillencommissie. Ze staan in deze niet in hun recht/gelijk ook al beweren zij van wel!
Je zou er voor kunnen kiezen om rechstreeks bij de fabrikant garatie te claimen, scheelt je vast een hoop ergernis.

als EMPC geregistreerd is toch vreemd dat die beste man niet heeft gereageerd.
heeft hij te weinig tijd oftewel te druk( met allerlei klachten)?
of intereseert het ze niet? dat laatste kan ik me niet voorstellen want ze springen er nogal op als ze iets negatiefs over hun winkel lezen.. dit gaat zo ver dat ze eissen dat je de negatieve input verwijderd las ik @ tweakers in veel reviews..

maar al met al toch jammer dat EMPC niet reageerd.. dat zou van klasse betuigen dan zou alles een stuk duidelijker worden in dit geval voor diezel.. en anders konden ze hem ook contakten neem ik aan.. voor een goede oplossing, dat is denk ik niet gebeurd of wel diezel?

Natuurlijk reageren ze niet. Anders is het hier binnen no time een publieke klachtendump plaats... :eek:

"Oei, ik heb een probleem laat ik maar een topic openen op hardware.info dan reageren ze tenminste sneller als dat ik hun een email stuur" :D

tsvdo

Senior Member
User systemen
Ik werk parttime in een electronicazaak en daar wordt ook nooit moeilijk gedaan over namen enzo, idd een garantie geldt voor een produkt en niet voor een persoon. Zie ook de al eerder aangehaald argument van kado. Dat boeken we dat produkt heel simpel in met de naam en adresgeggevens van de persoon die voor je staat. Heel simpel toch.
Zelfs al is de garantie verlopen,dan wordt er gewoon service verleend en het produkt bij de fabrikant ter reparatie aangeboden (daar zijn dan uiteraard wel kosten aan verbonden)
Echt een boel gel*l wat EMPC zegt. (sry voor mijn taalgebruik)

mvdbosch zei:
Natuurlijk reageren ze niet. Anders is het hier binnen no time een publieke klachtendump plaats... :eek:

"Oei, ik heb een probleem laat ik maar een topic openen op hardware.info dan reageren ze tenminste sneller als dat ik hun een email stuur" :D
ik wil niet veel zeggen maar als je op tweakers kijkt reageren ze wel;)
ook vernam ik dat ze hier op hw.info echt al meerdere keren reageerden als er een klacht werd geplaatst.
dus ik deel je uitspraak niet

ook zie komplett die hebben hier een eigen forum topic waar je kan reageren als je een klacht/vraag hebt en dat is ook geen klachten dump zo ver ik het zie/lees dus het zou alleen maar goed zijn als meerdere shops dit zouden hebben imo;) maar goed dat hangt ook weer van hw.info af.. volgens mij hebben ze een samenwerkings verband met komplett.

tsvdo

Senior Member
User systemen
@ trinity
Pcies, ik heb laatst een be-quite voeding 2e hands van iemand overgenomen, hij had deze gewonnen op een lan party en dus geen bon. Dus ik emailen met Be-quite en ik stond er van versteld hoe snel zei reageren (let op dit is geen reclame maar puur een voorbeeld)
Zij zeiden, stuur ff het serie nr,,,, Oke dat is dan en dan gemaakt dus je hebt nog garantie tot 2011. Als er iets mee is, stuur hem ff naar ons toe dan ruilen we hem om... Prima toch.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan