windows mobile ongewenst start openen

ik heb sinds kort een probleempje met mijn windows mobile telefoon
ik heb hem namelijk van mijn vader overgenomen en gelijk wat tweaks geinstalleerd zoals SPB mobile shell 3.0,
maar als ik soms in mijn contact personen kijk en dan gewoon naar beneden scroll en eventjes me vinger van het scherm af en dan vervolgens weer een stukje naar beneden scrollen opent hij het start menu:? en dit is vrij irritant..

het gaat hierbij om een HTC p3600 met windows mobile 6;)

hoop dat iemand mij kan helpen,

mvg,

merijntjuh

EDIT: nog een vraagje,
dit gaat om spb mobile Shell 3.0, nu als ik naar contact personen ga dan staan de meeste contacten er 2x in, kan ik dit op een of andere manier oplossen?

noodel

Senior Member
User systemen
merijntjuh zei:
dit gaat om spb mobile Shell 3.0, nu als ik naar contact personen ga dan staan de meeste contacten er 2x in, kan ik dit op een of andere manier oplossen?
Zou het zo kunnen zijn dat zowel op de sim de contacten staan en zowel op de telefoon zelf?
Andere vraag geen idee:)

ja dat klopte ook:p ik heb dat net al opgelost:mrgreen:
maar nu die eerste vraag nog.. dat hij soms oppeens als je ergens midden op je scherm klikt dat start menu opent wat toch echt bovenaan zit en je er ± 3 cm vanaf zit:x

noodel

Senior Member
User systemen
Dit antwoord heb je denk niets aan, maar misschien helpt het.
Bij mijn laptop kan ik een bepaalde stuk van mijn touchpad instellen als soort sneltoets... dus als ik links onder aantik krijg ik bijvoorbeeld windows start die open klapt. Is dat ook soms mogelijk met jouw toestel?

Had je dit probleem voor die tijd ook?

Gr

het probleem is volgensmij sinds me vander het toestel had gekocht:p maar ik zal is in de instellingen kijken!
bedankt alvast:)

en ik sta open voor nog meer suggesties.. alvast voor het wat hierboven vertelde niet gevonden/mislukt is:mrgreen:

noodel

Senior Member
User systemen
Kan je de originele of ge-update ROM er niet opzetten? Kijken of dat het probleem oplost. Had op stage keer zeer crappie PDA en die geupdate... en werkte stuk beter daarna, heel veel bug fixes.

Sprakeloos

Senior Member
User systemen
Kun je het touchscreen niet calibreren ?
Heb hier een al wat oudere ipaq maar die heeft de optie om het touchscreen te calibreren zodat de plek die jij aanklikt overeenkomt met de plek die het apparaat denkt dat je aanklikt.
Je krijgt dan een symbool te zien op verschillende plekken van het display die je dan dient aan te raken.

@ hierboven,
ik heb dat al een paar keer geprobeerd met dat callibreren.. maar dat hielp dus niet:(
@ daarboven,
ik heb de niewste versie van windows die mijn mobieltje ondersteund met alle updates al;)

Sprakeloos

Senior Member
User systemen
merijntjuh zei:
sinds ik dit toestel heb is het probleem er, zelfs toen me vader het toestel kocht -_-
Als het toestel dit probleem al vanaf de aanschaf heeft vraag ik me af waarom je vader of jij nooit terug gegaan is naar de winkel ?
Mogelijk is het een probleem met het toestel zelf en een kwestie van garantie ?

ik vraag me af of ze me nog garantie bieden:
heb de simlock eraf gehaald
heb andere windows versie erop gezet
heb andere illegale thema's opgezet
en nu heb ik er ook nog spb mobile shell 3.0 op gedaan :mrgreen:

ik moet er maar mee leven dan:(

Bovenaan