Windows loopt vast door muis?

Sinds een maand loopt mijn windows 10 vast.
Het begint met als ik mijn muis over de muismat beweeg, dan valt de muispointer op het scherm weg en hoor ik het usb koppelgeluidje.
Na een tijdje beweegt de muispointer helemaal niet meer. Windows gaat gewoon door (muziek/film/downloaden etc) maar mijn muis kan ik niet meer gebruiken.
Het toetsenbord werkt ook niet meer dan.
Als ik de muis in een andere usb poort steek werkt hij weer, maar na enige tijd loopt hij dan weer vast.
Enige wat op dat moment helpt is uit en aan zetten met de resetknop.

Ik heb de muis al in meerdere usb poorten gedaan, overal hetzelfde verhaal.
Heb al gegoogled en hier en daar lees ik verschillende oorzaken, maar het meest logisch lijkt me kabelbreuk.
Een schone windows 10 installatie heeft iig niet geholpen.
Ik heb niet zo'n trek om een nieuwe muis aan te schaffen en dat het dan nog niet opgelost is. In mijn omgeving kan ik zo niet 1,2,3 een andere muis gebruiken.

Heeft iemand tips of een idee?

Dench

eismc2

Senior Member
User systemen
Misschien handig het forum te laten weten om welke muis het gaat en of deze bedraad of onbedraad is.
Verder zou je kunnen controleren in power opties of de usb poorten niet in slaap vallen voor power saving redenen.

Het kan ook zijn dat de muis niet goed werkt en dat zou je inderdaad uit kunnen sluiten door een andere muis te proberen. De meest simpele en goedkope is meestal al voldoende.

xzandr

Senior Member
User systemen
Misschien handig het forum te laten weten om welke muis het gaat en of deze bedraad of onbedraad is.
Verder zou je kunnen controleren in power opties of de usb poorten niet in slaap vallen voor power saving redenen.

Het kan ook zijn dat de muis niet goed werkt en dat zou je inderdaad uit kunnen sluiten door een andere muis te proberen. De meest simpele en goedkope is meestal al voldoende.
Bedraad lijkt me, TS heeft het over kabelbreuk.

Bovenaan