1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Windows 7 opnieuw installeren op net nieuwe HP laptop zonder software CD

Discussie in 'Desktop besturingssystemen' gestart door hartenboer, 14 aug 2011.

1. hartenboer

hartenboer

Sinds:
    16 okt 2009
    Goedemiddag,

Ik heb gister de HP Pavilion G7 1135SD gekocht.
    Nu is het wel bekend dat er door alle "troep" die HP erop zet hij trager gaat dan hij zou kunnen.
    Ik kan Windows 7 alleen niet installeren omdat er tegenwoordig geen software CD meer word bijgeleverd...
    Wel heb ik natuurlijk onderop de laptop de product key staan...

Hoe kan ik dit oplossen en het dus wel opnieuw installeren, of kan ik net zo goed een aantal HP dingen verwijderen en dan heb ik nagenoeg hetzelfde resultaat?

2. DragonWave

DragonWave

Sinds:
    6 aug 2007
    Zelf doe ik bij aankoop van nieuwe laptop of netbook een herinstal omdat ik 2 partities wil enz maar voor je dvd volgens mij kan je die volgens mij legaal downloaden via torrent zolang je maar je eigen windows 7 key gebruikt je betaald immers voor de key niet voor de installatiemedia.

3. maanvaren

maanvaren Senior Member

Sinds:
    25 feb 2010
    Je kan alles verwijderen aangezien je via deze methode alles terug kan zetten:
    http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/...6026&lc=nl&cc=be&dlc=nl#RestoreWithoutWindows

Of je maakt zelf eerst een een recovery cd aan:
    http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01926026&lc=nl&cc=be&dlc=nl#WhenCreate

Ik heb zelf onmiddellijk alle troep verwijdert.

Volgens mij heeft Dragonwave gelijk, je installeert een propere windows, je sleutel maakt er dan een oem versie van.

update: Dat blijkt toch niet te kloppen, je moet er een oem versie opzetten anders moet je weer activeren.

Laatst bewerkt: 15 aug 2011
  4. gratis11

gratis11

Sinds:
    14 nov 2012
    Hallo,

Sinds 2 jaar heb ik een HP Pavilion Laptop waar toen ik heb kocht al Windows 7 opzat. Doen ben ik er gewoon mee gaan werken. Echter de laptop is steeds trager geworden. Wat rondgevraagd en ik kreeg de opdracht om Windows 7 opnieuw te instaleren.

Echter op de laptop staan een aantal programma's die ik niet kwijt wil (oa voor mn studie) en spellen waarvan ik de gegevens niet kwijt wil (en al helemaal niet opnieuw wil instaleren). Hoe kan ik ík mijn bestanden in zijn geheel bewaren en toch de computer opnieuw instaleren?

???? Wie kan deze leek helpen???

Alvast dank

ps. maanvaren, de linkjes doen het niet meer....

5. Renegade666

Renegade666 Senior Member

Sinds:
    6 dec 2006
    Je kaapt een topic die al meer dan een jaar oud is;) dus daarom zullen de links ook niet meer werken..

Echter wordt het wel wat moeilijk als je die software niet opnieuw wil installeren. Want als je een nieuwe install doet, dan heb je schone registry, dus missen er delen/verwijzingen in het register.

Maar je zou eerste eens met CCleaner wat schoonkunnen maken (let op, niet de registry cleaner gebruike, deze dingen maken meer kapot dan nodig). en met Auslogic Diskdefrag free je schjif even kunnen defragmenteren.

6. Roedi

Roedi Senior Member

Sinds:
    19 feb 2006
    ik zelf heb nog nooit probs gehad met ccleaner registery cleaner, tis net het register wat opgeschoont moet worden he. Word je pc terug sneller van, als CCleaner vraagt voor eerst een backup te maken moet je dat maar doen, als er dan toch iets blijkt mis te zijn na de scan kan je die backup terug zetten;) De laatste versie van CCleaner kan je hier downloaden.

7. gratis11

gratis11

Sinds:
    14 nov 2012
    Oke, schoonmaken gaat lukken, maar als ik toch windows 7 opnieuw wil instaleren (dan moet ik alle software maar opnieuw instaleren) hoe doe ik dat dan?

8. Roedi

Roedi Senior Member

Sinds:
    19 feb 2006
    Als het niet lukt via recovery van HP kan je, als je een legale key hebt de windows ook gewoon downloaden, en op cd branden of bv een bootable usb stick maken en daar je windows opzetten en via die weg installeren, daarna je legale key invoeren natuurlijk. Microsoft stelt zelfs een tool beschikbaar voor windows 7 te installeren via een USB stick.
    Tool van microsoft om te installeren via usb: http://www.microsoftstore.com/store/msstore/html/pbPage.Help_Win7_usbdvd_dwnTool

Wat software betreft, kan je die niet vinden op de HP site? De drivers zouden er iig op moeten staan.

Maar ik denk dat CCleaner je al een hele stap vooruit gaat helpen.
    wel goed je wachtwoorden onthouden want die gaan ook weg zijn als je die optie niet uitvinkt in Ccleaner.
    Daarna kan je idd je HDD eens defragmenteren, moest je een SSD hebben, dan natuurlijk niet defragmenteren:)

Laatst bewerkt: 14 nov 2012
  9. gratis11

gratis11

Sinds:
    14 nov 2012
    Ik heb een systeemherstelschijf gemaakt, en een systeemkopie, en een gewone backup. Achter op de laptop bij de baterij staat een windows7 code.

Volgens mij is dit alles wat ik nodig heb.

Maar hoe krijg ik windows nu weg? En wat is een HDD?

10. Roedi

Roedi Senior Member

Sinds:
    19 feb 2006
    Een HDD is je hardeschijf, waar windows en je programma's op staan. meestal C:/. Een SSD is de opvolger van de harde schijf, deze heeft geen bewegende delen meer en werkt met chips ipv een platter en naald. Is dus een pak sneller, en de toegangstijden zijn zo goed als 0 waardoor alles sneller opstart.

Om windows weg te krijgen: Ergens een iso van de windows 7 versie downloaden die jij wil hebben en daarna je usb stick inpluggen en dit programma draaien http://www.microsoftstore.com/store/...usbdvd_dwnTool gewoon de stappen volgen en het programma je usb stick klaar laten maken. Opnieuw opstarten en via de bios je usb stick als first boot device instellen. F10 en saven. Daarna gaat je pc booten vanaf de usb stick en krijg je een venster met de keuze om windows 7 te installeren, selecteer daarna je C:/ en kies formateren, daarmee is je oude windows verwijderd en nu kan je doorgaan met de nieuwe installatie van windows. Als je je backup wil gebruiken zorg er dan voor dat deze niet op de C: staat. Met formateren word namelijk alles gewist. ook die backup.

11. gratis11

gratis11

Sinds:
    14 nov 2012
    Hoe weet ik welke windows 7 versie ik wil hebben? bedoel je daarmee 64-bits/32-bits mee? En die iso, is dit niet het zelfde als een herstelschijf? Booten is opstarten?

ik zij al ik ben een leek XD

12. Roedi

Roedi Senior Member

Sinds:
    19 feb 2006
    Aaah je hebt dus een herstelschijf gebrand en daar kan je van booten? Ja dan kan je de usb installatie methode achterwege laten:) (bedoelde idd 32/64 bit, maar je hebt dan nog verschillende versies zoals Windows 7 starter/home premium/ultimate/jaddajadda maar neem aan dat op die herstelschijf wel de juiste staat :)

13. gratis11

gratis11

Sinds:
    14 nov 2012
    Nieuw probleem, ik was bezig met backuppen en krijg nu deze foutmelding:

De taakafbeelding is beschadigd of er is mee geknoeid. (0x80041321)

Ik heb de computer al opnieuw opgestart maar dat werkte niet....

14. Roedi

Roedi Senior Member

Sinds:
    19 feb 2006
  15. gratis11

gratis11

Sinds:
    14 nov 2012
    Hij doet het!!! Nu wachten, morgen verder. Heel erg bedankt!!