1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Windows 7 64 bit licenties gezocht

Discussie in 'Te Koop Gevraagd' gestart door Sareno, 1 mei 2017.

1. Sareno

Sareno Senior Member

Sinds:
    1 apr 2014
    Heeft iemand een idee hoe ik nog aan geldige W7 licenties kan komen? Ik heb er een stuk of 3 nodig. Het liefst Ultimate 64bit ENG.

Graag geen illegale versies of cracks.

2. WEBPC

WEBPC Senior Member

Sinds:
    28 okt 2016
  3. Dirk Van den Bogaert

Dirk Van den Bogaert

Sinds:
    31 aug 2016
    www.kinguin.net vanaf een 20 Euro.
    Heb er zelf mijn W10 licentie gekocht en nog nooit problemen gehad, ook niet wanneer ik mijn Windows bij Microsoft moest heractiveren op mijn nieuwe build.

4. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
  5. Sareno

Sareno Senior Member

Sinds:
    1 apr 2014
    Thanks!

6. Dirk Van den Bogaert

Dirk Van den Bogaert

Sinds:
    31 aug 2016
    Graag gedaan ! :)

7. GerardReintke

GerardReintke Senior Member

Sinds:
    18 sep 2011
  8. Cornee

Cornee

Sinds:
    13 aug 2016
    Daar heb ik ook mijn Windows vandaan, werkt perfect. Bij het activeren van mijn key verliep het niet helemaal soepel. De klantenservice was erg goed en reageerde snel op mijn vragen. Daarna is het wel gelukt, ik moest hem activeren via de telefoon.

9. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Dezelfde key twee keer verkocht en de tweede klant telefonisch een onwaarheid laten vertellen aan Microsoft?

Sw333t vindt dit nuttig.
  10. Cornee

Cornee

Sinds:
    13 aug 2016
    Het is mogenlijk, zolang het werkt is het goed :)

11. Sw333t

Sw333t Senior Member

Sinds:
    26 jun 2010
    Totdat MS actief gaat controleren op dubbel geactiveerde keys en de jongste ervan killed.

Zit je dan met een gedeactiveerde Windows en is de termijn om nog te reclameren bij de shop waar je deze besteld hebt al verlopen.

12. Dirk Van den Bogaert

Dirk Van den Bogaert

Sinds:
    31 aug 2016
    Ik heb mijn W10 na enkele maanden opnieuw moeten activeren toen ik hem overzette op mijn nieuwe build en dit gaf geen enkel probleem bij Microsoft.
    Ik heb tevens nog andere licenties gekocht gehad via Kinguin de laatste jaren en eveneens zonder enig probleem.
    Heb je twijfels kan je bij het bestellen trouwens een "buyer protection" bij hen aanschaffen voor een minieme extra kost.
    Dat doe ik telkens wel als ik iets aanschaf maar ik heb er dus nog nooit gebruik van moeten maken en het verschil in prijs met
    andere kanalen is echt zo groot dat ik er alvast van gebruik blijf maken.
    Je vindt er trouwens ook licenties voor games op Steam, Origin en Battlenet en die werken ook steeds probleemloos wanneer je ze daar gaat activeren.
    Het enige waar je op moet letten wanneer je iets besteld is de regio waar je de licentie wil gebruiken.
    De meesten zijn gewoon bestemd voor "worldwide" gebruik maar af en toe kom je wel eens een licentie tegen die bijvoorbeeld enkel in een bepaalde regio gebruikt kan worden.

13. Sw333t

Sw333t Senior Member

Sinds:
    26 jun 2010
    Veel van dat soort winkels (ook Kinguin) verkopen VL-MAK / VLK licenties (1 code voor meerdere machines binnen 1 bedrijf), die niet eens particulier verkocht zouden moeten mogen worden. Het is zeker een grijs gebied (zoals HWI ook al eens onderzocht). Nadeel bij een VL-MAK / VLK is dat wanneer de bedrijfslicentie vervalt dat de licentie dan ook vervalt bij alle gebruikers van die code.

https://nl.hardware.info/reviews/6995/groupon-windows-10-pro-voor-2222-euro-werkt-dat

14. Dirk Van den Bogaert

Dirk Van den Bogaert

Sinds:
    31 aug 2016
    Klopt, had het artikel destijds ook gelezen en er ook op gereageerd nadat iemand, en ik dacht zelfs dat jij het was, in de commentaren verteld had hoe je het soort van licentie precies kon herkennen.
    De mijne was in ieder geval een gewone OEM licentie, dus ik maak me er niet erg veel zorgen over dat mijn Win10 licentie morgen plots niet meer geldig zou zijn.

15. Sw333t

Sw333t Senior Member

Sinds:
    26 jun 2010
    Totdat de volgende keer je OEM nogmaals verkocht wordt en diegene via telefoon activeert en jouw activatie vervalt...

16. Dirk Van den Bogaert

Dirk Van den Bogaert

Sinds:
    31 aug 2016
    Dan zou die persoon al hetzelfde Microsoft-account als ik moeten gebruiken om dezelfde licentiecode elders te activeren en dat lijkt me toch een heel, heel klein beetje ver gezocht dacht ik zo.
    Krijgt hij/zij vervolgens een beveiligingscode op mijn e-mailadres...
    Weet je, ik maak me eigenlijk nog minder zorgen dat er iets mee gebeurt dan daarstraks :)

17. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Ja, het lijkt wel een gedoogbeleid. Zoals in Nederland met de softdrugs. Of die gore brommertjes met blauwe plaat die allemaal 45 km/h rijden..

18. Sw333t

Sw333t Senior Member

Sinds:
    26 jun 2010
    @Dirk Van den Bogaert
    Zo ver gezocht is het niet. Diegene hoeft nieteens hetzelfde MS account te hebben. Is zelfs nog makkelijker te onderscheiden voor MS als dat een ander account is.

Als ze bellen met het geautomatiseerde proces van MS hebben ze overigens niets van doen met een MS account. Die staat compleet buiten spel.

@Forum m8
    Volgens mij gebeurd die check al bij W10, want je leest best vaak online over mensen waarvan W10 ineens opnieuw geactiveerd moet worden en ze dit per telefoon moeten doen.

19. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Ja, maar vervolgens werkt het wel weer allemaal, dus Microsoft gedoogd nog steeds.

Volgens mij maken ze er pas een probleem van als het op een hele rits systemen staat. Bij twee systemen heb ik ze er nog nooit een probleem van zien maken. Ik moest een keer bellen voor de activatie van een XP installatie. Vroegen ze; "Op hoeveel computers staat deze licentie?" Ik; "Dit wordt de tweede, maar ik heb nog wel een ongebruikte Vista code die je mag hebben...". Microsoft; "Oh, geen probleem; uw activatie ID is [...]". :D

jurrian120 vindt dit nuttig.