Windows 10 op Asus M2N68-AM PLUS

Hallo,
ik heb een oude pc en ik ga die upgraden met nieuwe onderdelen, het moederbord laat ik wel hetzelfde omdat dit het beste uitkwam, het is een Asus M2N68-AM PLUS. Nu vroeg ik mij af of ik hier dan ook windows 10 op kan installeren of dat ik het met windows 8.1 moet doen. Als iemand hier een antwoord op weet hoor ik het graag, ook hoor ik graag of iemand weet of ik dan ,net als bij windows 10, bij windows 8.1 een tool kan installeren op een usb die ik in mijn pc steek en het dan kan installeren?

Alvast bedankt!

LaCrimosa

Senior Member
Ik denk dat er een comptabiliteit programma of checker beschikbaar is op de site van microsoft of in Windows 8.1

NieuwRetroGamer

Senior Member
Er moet trouwens NX-bit of XD bit of Execute Disable bit (je hebt er verschillende namen voor maar het is hetzelfde) in je processor zitten. Dat is vanaf de Athlon 64 en de Pentium 4 (vanaf de socket 775 versie). Maar dat zetten ze niet meer op de site. Ik wil wel een keer uitproberen of ze die eis gewoon niet meer op de website zetten, of dat het gewoon niet meer vereist is.:)
https://nl.wikipedia.org/wiki/NX-bit
Edit: ik ga er nog vanuit dat het vereist is.

Laatst bewerkt:
Mijn systeem:
Moederbord: asus m2n68-am plus
Opslag: 500gb HDD wd
CPU socket: am2+ amd phenom x4 9560
Geheugen: 2x4GB ddr2 800mhz ram
Gpu: amd redeon rx460
Pc behuizing: aerocool cylon mini

Kan iemand voor mij uitzoeken of ik hier Windows 10 op kan draaien?
Ik heb er namelijk niet al te ve verstand van.

NieuwRetroGamer

Senior Member
Ik heb op een x aantal core 2 dual systemen Windows 10 gezet, en ze draaien als een zonnetjes:)
Windows 10 draait al goed met de standaard drivers die hij er automatisch opzet. En als iets niet werkt, kun je daar ook Windows 8(.1) proberen op te zetten. Bij mij heeft dat al een paar keer gewerkt met een aantal videokaarten.
Dus ik ga ervan uit dat hij nu ook zou werken:)

xzandr

Senior Member
Je hebt kans dat je wel een melding krijgt dat bepaalde AMD drivers niet compatable zijn.
Ik heb deze gewoon genegeerd en alles werkte prima.
NVIDIA drivers, het moederbord heeft een nForce chipset, de laatste update van Asus is voor Windows 8.1 en dat is alleen voor het bios.
De laatste chipset drivers zijn voor Windows 7, meestal werken die ook wel onder W10 en worden ze automatisch geïnstalleerd.

WhiteSnake

Senior Member
Gaat gewoon werken, Windows 10 haalt zelf alle benodigde drivers binnen.

Geeft hij onder apparaat beheer wel een onbekent apparaat melding kun je de drivers van Vista/7/8 installeren in de juiste compatibiliteit modus, vaak werkt het dan gewoon prima of herkent Windows 10 het dan wel en werkt de driver als nog bij.

NieuwRetroGamer

Senior Member
Ja, hij zal waarschijnlijk gewoon met de drivers werken die hij zelf gaat installeren. Bij mij werkte dat ook 9 van de 10 keer:)
Ik zal wel van de AMD videokaart de drivers zelf downloaden. Meestal zet Windows er wat oudere drivers op de PC.

Bovenaan