1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Windows 10 aanschaf

Discussie in 'Desktop besturingssystemen' gestart door Laurens1973, 17 aug 2018.

1. Laurens1973

Laurens1973 Member

Sinds:
    8 mei 2013
    Hoi,
    ik wil graag windows 10 Home aanschaffen voor een nieuwe pc

Mijn oude pc had windows 7, en ik heb de gratis upgrade naar windows 10 ooit genomen.
    Ik heb dus een nieuwe windows nodig voor een nieuwe pc, ik zal hem eerst moeten downloaden
    op deze oude pc (en dan op een usb flash zetten, ik heb geen dvd's)

Waar kan ik het beste een windows 10 home download aanschaffen?
    Oem, retail maakt me niet zoveel uit. Als er vrijwel geen prijsverschil is dan liever retail

Er zijn wel allerlei websites die windows goedkoop aanbieden (20 a 30 euro), maar dan verkopen ze licenties volgens mij, en geen windows. Snappen doe ik dat niet helemaal, sorry. Ik zoek echt een windows download of schijfje, maar liever niet van al te hoge prijs

Groetjes!

2. Enterprise1701

Enterprise1701 Senior Member

Sinds:
    5 dec 2010
    Wim Visser vindt dit nuttig.
  3. Laurens1973

Laurens1973 Member

Sinds:
    8 mei 2013
    Een licentie verschilt nogal in prijs.
    Ik heb hier een goedkope gevonden: website softkeys, product windows 10 Home prijs €9,99
    Ik heb de windows zojuist op een usb gedownload via de mediatool van microsoft

Ik vind het erg vreemd dat windows te koop is voor €10.
    Is dit betrouwbaar, of weet iemand een goedgekeurde website?

4. wailingwimmy

wailingwimmy Senior Member

Sinds:
    15 feb 2010
    Heb je de key van jouw oude w7 upgrade nog ?
    Die zou ik gewoon proberen op de nieuwe pc, je hebt kans dat je dan alleen nog ff hoeft te bellen naar MS om het werkend te krijgen.
    De w10 download je gewoon via de MS site zoals @Enterprise1701 al schreef.

5. Laurens1973

Laurens1973 Member

Sinds:
    8 mei 2013
    Hoi.
    Ik kan mijn oude windows7 cdrom niet meer vinden. Ben deze al heel lang niet meer tegengekomen
    Ik wil ook mijn 'oude' pc blijven gebruiken, ik weet niet of ik dan 2 pc's met 'dezelfde' windows/licentie kan gebruiken (?)

Dus ik prefereer momenteel het kopen van een licentie, alleen weet ik dus niet of de goedkope licenties wel werken.
    Eigenlijk snap ik het gewoon het prijsverschil niet.
    Enfin, ik probeer morgen wel softkeys.

6. Enterprise1701

Sinds:
    5 dec 2010
    Dezelfde windows wel, maar niet dezelfde licentie

10 euro is wel erg goedkoop, persoonlijk zou ik daar goed mee uitkijken en navragen of dit wel zeker een Windows 10 is

7. Wim Visser

Wim Visser Senior Member

Sinds:
    30 jul 2017
  8. Laurens1973

Laurens1973 Member

Sinds:
    8 mei 2013
    Nou, ik heb het gokje gewaagd voor €9,99.
    Windows10Home is gevalideerd met de gekochte key, geïnstalleerd en geüpdatet. Zou niet weten wat er nu nog fout kan gaan!
    Vind het wel een leuke prijs :)

Enterprise1701 en Flipking94 vinden dit nuttig.
  9. Enterprise1701

Sinds:
    5 dec 2010
    Mooi om te horen, voor €10 een key is spot goedkoop, is het een retail of OEM key?

10. Laurens1973

Laurens1973 Member

Sinds:
    8 mei 2013
    @Enterprise1701 Ik neem aan OEM. Ik heb nog gezocht naar Windows Genuine tooltje maar dat bestaat niet meer, Windows checkt zelf of deze installatie legitiem is. Dus ik ben er wel tevreden mee! Met een Image van 1 dag oud en nog een image van een week oud, kan ik altijd windows terugzetten, en als het goed is doe ik 6 tot 8 jaar met deze nieuwe pc. En dat voor €10 ;)

Wim Visser vindt dit nuttig.
  11. eismc2

eismc2 Senior Member

Sinds:
    22 mrt 2017
    Als je zelf al niet uit deze vraag komt, heeft het weinig zin om opinie's daarover op een forum te peilen.. Denk niet dat Microsoft zelf de prijzen verkeerd hanteert voor OS-licenties. Jammer maar helaas dat je hun gratis intro-aanbod gemist hebt.
    Onwetendheid is gelukzaligheid.
    Wat men al niet doet om door een goedkoop hoepeltje te springen. Je hebt natuurlijk wel bij Softkeys punt nl je hele ziel en zaligheid qua naam adres etc. op moeten geven. Wellicht is dat de uiteindelijk prijs die je betaalt voor een verkapte deal.. ;)

12. Sw333t

Sw333t Senior Member

Sinds:
    26 jun 2010
    En na verloop van tijd wordt die key gemarkeerd als ongeldig. Gebeurt wel vaker als ik de reviews lees op Tweakers en elders.

Enterprise1701 en Wim Visser vinden dit nuttig.