[win98] netwerk, inloggen msn, morpheus etc lukt niet

bij mij op school staat een computernetwerk, met server en kabel en alles er op en eraan... :)
maar goed het probleem is dat ik via een computer geen verbinding kan maken met morpheus of msn of valve/won om te counterstriken (vanaf dta netwerk op school, win 98). Dus ik denk dat de netwerkbeheerder instellingen heeft gemaakt, om te voorkomen dat je op een andere netwerk kan inloggen (bijvoorbeeld).
In ieder geval vroeg ik mij dus af waar hij dat kan doen, welke instellingen dat zijn, of liever nog, hoe ik dat er weer uitkrijg.
Zodat ik in mijn rustige uurtjes bijvoorbeeld ff kan counterstriken...

ok dat was um, ltr

Mark Lavrijsen

Senior Member
Als het goed geconfigureerd is dan kan je het wel vergeten.

Waarschijnlijk hebben ze bij jou op school een goed geconfigureerde Proxy server, die alleen maar internet verkeer op poort 80 doorlaat, en connecties naar servers van MSN niet toelaat.

Die instellingen staan dus op de server.

moet je die instellingen op de server hardwarematig configureren of kan dat ook softwarematig? En zijn die instellingen alleen op de server zelft te veranderen of kan dat ook vanaf een client (softwarematig in dat geval)?

een beetje offtop: meestal unix toch op servers...., neem aan dat je ook kan inloggen op een server, zolang er een kabel naartoe gaat.

Nog een offtop: als je genoeg kennis hebt van Linux, kan je dan ook met een unix machine werken?

casperboe

Member
bij ons op school kan je niets !
Zit natuurlijk weer novel op ofzoiets ?
Maarja soms zit er een z'on administrator naast mij en tja dan kan je weleens wachtwoorden afkijken :D
Trouwens z'on gast op school ging subseven downloaden op de naam van z'on administrator.
Op onze school zit een netwerk van iets van 300 pc's.
Hij scant dat hele netwerk.
Pakt alle Ip adressen eruit en deed remote shutdown.
Alles ging uit het hele netwerk lag plat.
Zelfs de TV schermen over de hele school die wijzigingen in de roosters lieten zien wel meer dan 30 TV's stonden uit!
Die zaten aan een pc vast (dat doen ze dan met Powerpoint enzo).
Wel komisch maarja stom stom hij zat hardop te lachen en tja dan ben je de *** hij werd geschorst :(

Surcouf

Senior Member
Vriendelijk verzoek van gene zijde (docent),

niets is vervelender voor netwerkbeheerders als er weer eens iets niet deugt aan het netwerk omdat er verschillende soorten en maten "ettertjes" aan het werk zijn. Daarmee niet zeggend dat jij een etterje bent.
Maar ook jij kan door jouw gedrag problemen veroorzaken voor de systeembeheerder. En dat kost erg veel tijd en geld dat beter besteed kan worden.

En steeds vaker maken netwerkbeheerders gebruik van een proggie dat Illusion heet en dat zorgt er voor dat alle veranderingen op welke harde schijf dan ook ongedaan worden gemaakt bij reboot.
Progjes installeren, settings veranderen enz. enz. het maakt allemaal geen bal meer uit. Alles wordt hersteld bij een reboot. En de wachtwoord encryptie van Illusion is erg goed.;)

ja dat illusion heb ik geloof ik wel gezien...dat is waarschijnlijk ook dat programma dat bijvoorbeeld de achtergrond van bureaublad weer veranderd in orginele staat...

Dat illusion draait dat op elke client afzonderlijk of alleen op de server...

en ik neem aan dat je instellingen voor een client afzonderlijk kan instellen, niet dat als je iets veranderd het per definitie voor het hele netwerk geldt....

PS als dat illusion bij iedere reboot veranderingen weer terugzet in orginele staat, dan zal counterstrike er dus al af moeten liggen...want die staat er nog steeds op

greetz

MrCrazy

Member
Wel bij ons op school heb ik het programma Poledit gebruikt
dit is wel een leuk progie.
Want hiermee kun je veel instellingen plaatsen.
Ook zodat na een reboot de computer word opgeschoont !
En je kan ook telnetten naar de proxy server alleen
dat is lastig om een w8woord van te cracken !!!

Bovenaan