1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Win10 [1803] Verschillende BSOD's

Discussie in 'Desktop besturingssystemen' gestart door djvoyager, 1 nov 2018.

1. djvoyager

djvoyager Member

Sinds:
    9 feb 2016
    Beste vrienden van HWI,

Ik heb de laatste tijd enorm veel last van verschillende BSOD's en kom er zelf niet achter waar het probleem zich verschuilt. Verschillende Google Searches hebben mij verschillende antwoorden gebracht, er zijn ook waarschijnlijk meerdere variabele aan verbonden.

De meldingen:
    • PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA (meerdere malen);
    • PFN_LIST_CORRUPT (meerdere malen);
    • DRIVER_CORRUPTED_EXPOOL;
    • SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION;
    • MEMORY_MANAGEMENT;
    • KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED;
    • BAD_POOL_HEADER (de meest recente);
    • ...
    De vrees is dat het gerelateerd is aan mijn RAM-geheugen wat, in deze tijden van duur DDR4 geheugen, een vervelend scenario zou zijn. De kans bestaat ook dat het Win10 zelf betreft, maar wat dit exact kan zijn... daar gaat mijn gemiddelde over Win10 geen antwoord op vinden.

Mijn vraag aan iedereen hier, is dus concreet:
    Weet jij wel wat het probleem is?

Bij voorbaat alvast dank! :D

2. MSDOS Retro

MSDOS Retro Senior Member

Sinds:
    20 dec 2011
    Is het je Ryzen systeem in je user systemen?

Systeem overklokt?
    Temps?
    Staat je geheugen op de QVL lijst?

3. Hermano Conejo

Hermano Conejo Senior Member

Sinds:
    14 mei 2012
    Laatst bewerkt: 2 nov 2018
  4. djvoyager

djvoyager Member

Sinds:
    9 feb 2016
    @Hermano Conejo
    Ik heb de test driemaal gedaan. De eerste bleef hangen en had de volgende errors, maar de twee andere die zijn wel goed doorgekomen.

1. IMG_20181103_204504.jpg

2. IMG_20181103_220035.jpg

3. IMG_20181103_232249.jpg

5. djvoyager

djvoyager Member

Sinds:
    9 feb 2016
    @MSDOS Retro

Ja, dat is het systeem.

Nee.

temps.png

memory.png

6. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Foto bijvoegen bij RMA en weg met dat geheugen. Althans, RAM zit toch nog gewoon in de garantie?

Ik heb wel eens geheugen teruggestuurd vanwege het falen op de rowhammer test (alleen met vier tegelijk, nooit per stuk..). Postzegel erop en subiet nieuwe reepjes gekregen.

7. djvoyager

djvoyager Member

Sinds:
    9 feb 2016
    20 april 2017 was de aankoopdatum bij Azerty, volgens G.Skill zit er een 'gelimiteerde levensduur' op de garantie. Ik kan er niet veel over terugvinden op de site van Azerty.

Ik wil morgenochtend nog wel een laatste test doen, gezien het systeem na een bepaalde periode 'stabiel' lijkt te bljven. Of betekent dit dat het toch een temperatuur probleem is?

8. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Ja, kan zeker. Ik had eens een voeding die het prima deed en bleef doen als je koud startte, maar knetterde (maar het wel gewoon bleef doen) als je bij hogere temperaturen startte.

Mijn vorige reactie is eigenlijk ook wat voorbarig. Probleem kan ook in moederbord of CPU zitten.

Onderdelen finaal slopen voor RMA is altijd het makkelijkst voor het RMA proces zelf..