Win een Schatje met een goede daad!

Ik heb een goede daad! Die gaat zelfs morgen door. Het is een comedy benefiet ten voordele van de daklozen in Antwerpen. Dit is trouwens al de tweede editie, omdat vorig jaar de eerste zo'n succes was heb ik besloten om hier een jaarlijks iets van te maken. Er komen 6 bekende Belgische komieken optreden voor dit goede doel. Met de opbrengst van vorig jaar heb ik spullen gekocht voor de Volxkeuken. (Dit is een keuken opgericht door daklozen en thuislozen in een gekraakt pand in hartje Antwerpen) en nu komen er dagelijks 150 daklozen eten. Dit jaars opbrengst gaat besteed worden aan containers en spullen om meer kamers vrij te maken zodat meer daklozen kunnen slapen, op een menswaardige manier. Een goede daad toch?

Bijlagen

Haha, ik kan een hele lijst goede daden opnoemen. Maar heb ook mijn gedeelte van slechte daden gedaan..
Mijn mening is altijd 'Thou shalt love thy neighbour as thyself', tweede gebod uit de bijbel.

Als je iets weg geef aan iemand voor een goede daad moet het iets erg goed zijn, zoals kinderen in Afrika geholpen ofzo, waar iemand de daad gedaan heeft om iemand anders te helpen en niet om een prijs te winnen.

De daad dat eerst in mijn hoofd komt is toen iemand een hele aanhangwagen vol stoeptegels had laten vallen in een tunnel op de autoweg bij Uitgeest. Ik ging net langs met mijn fiets en moest nog 20 minuten wachten op de trien, dus ik heb fiets neer gezet en ben ook in de midden van de tunnel zijn tegels op zitten ruimen. Toen ging ik naar de trien en die kwam precies toen ik daar stond.

Zulke acties doe ik wel vaker, maar dat is iets brits denk ik.

:D

Mvg,
Paul

Laatst bewerkt:
misschien bekijk ik het verkeerd hoor, maar een goede daad doe je toch geheel belangeloos!
dus eigenlijk zou jezelf aanmelden voor deze actie je daad minder goed maken, je gebruikt immers je belangeloze actie nu voor je eigen belang.
:)lol:ik begin nu al een idee te krijgen dat dit een vage reactie gaat worden:lol:)
dus eigenlijk zijn zij die iemand anders geheel belangeloos aanmelden of de mensen die niet meedoen omdat ze hun daden gewoon vanzelfsprekend vinden de echte winnaars en die hoor je dus niet.
met alle respect natuurlijk voor de goede daden die iedereen gaat aanmelden of heeft gemeld en voor de actie natuurlijk.

(ja het is idd een zeer wazig verhaal geworden denk ik.:lol::lol:)

Ja inderdaad dat kan misschien wel zijn dat je goede daad "minder goed" word omdat je hieraan meedoet voor een prijs. Maar om groot te worden en nog méér mensen te bereiken met je hulp heb je spijtig genoeg middelen nodig en die kan je dan winnen omdat er zulke wedstrijden bestaan. We doen gewoon ons best en als ik dan wat hulp kan krijgen, neem ik die graag met beide handen aan, ook al vinden er dan velen blijkbaar dat mijn goede daad dan "minder goed" word. Vanavond gaan er in ieder geval weer mensen warm kunnen slapen die dat eerst niet in hun vooruitzicht hadden. Dus duimen dat het weer een succes word hé! :)

Laatst bewerkt:
Daar ik een paar maanden geleden Marokkaanse buren heb die er financieel niet sterk voorstonden, heb ik mijn oude? JVC CRT-Televisie, LG DVD speler, CRT-Monitor (Sampo 17"= Samsung), Trust klankkasten voor de jongste zijn spelconsole gegeven. Gratis en voor niets, daarna kwam ik te horen dat hij (de familie) wel een tv enz.... had, sindsdien praat ik niet meer tegen deze familie daar ik mijn ( en dit is géén ingezonden mededeling) als mens wel een beetje bekocht voel, dus nu gaan vragen of ik foto's mag gaan nemen, zou er een beetje over zijn.

Sorry hoor maar wat een kut "prijsvraag". Van al die potentiële deelnemers kun je al 99,9% op voorhand afschrijven aangezien de bijzonderste zou moeten winnen. Dus al die goede daden in de trend van "wie een oude broek aan zijn broertje doneert" doen sowieso al niet mee, dan kun je je de moeite ook besparen om dat te documenteren. En wie zegd dat de ene goede daad een betere is dan de andere alleen omdat het meer moeite kost? Dan zal er nog een groep zijn die wat meer doet maar die vallen ook allemaal al af want er zullen er vast wel 1 of 2 zijn die net terug komen van "pinguïns poetsen in Zuid Afrika" oid die al haast per per saldo winnen en waar de "gewone mens" niet tegenop kan. Daarbij komt dat dit soort streber typetjes vaak al een "rijk" leven hebben, dan vind ik dat iemand die bv depressief, autistisch and what not door het leven gaat het veel meer verdient om eens een keer iets leuks te winnen. Had er beter gezegd kunnen worden gezegd dat elke goede daad gelijk telt en dat er gewoon geloot wordt onder de deelnemers.

Beste neomatic, jammer dat je de actie niet kan waarderen, maar je veronderstelt van alles wat niet per se klopt. Misschien dat jij het zo zou aanpakken, maar de bedoeling is om een eerlijke afweging te maken en vooraf was de hoop van de organiserende partijen dat er voldoende leuke en goede inzendingen zouden zijn, dat een loting de knoop zou doorhakken. Het is gefraseerd zoals het is om mensen te stimuleren wat extra's te doen, niet om automatisch de meest exotische of extreme goede daad te laten winnen. Zoals ook in de tekst staat is een financiële inspanning (en een halfjaar pinguins poetsen zou dat ook vergen) niet een automatische 'win'.

Verder ga ik hier geen woorden aan vuil maken, behalve je te verzoeken de forumregels eens te lezen, want je reactie heeft weinig met 'vriendelijke omgang' te maken. Prima als je het ergens niet mee eens bent, maar dat kan je ook op normale wijze kenbaar maken. Denk even na voordat je op 'Plaats bericht' drukt over hoe het overkomt.

Bovenaan