WII game voor een 5-jarige gezocht

freebutterflyx

Senior Member
Mijn broer heeft een Nintendo WII van ondertussen al wel 8 jaar oud voor een wel zeer schappelijke prijs kunnen overkopen. Het enige spel die erbij zat was WII play (die er vermoedelijk bij aankoop werd bijgeleverd).
Dit werd gekocht voor de 5de verjaardag van zijn zoontje binnen enkele weken.
Zelf dacht ik dan om voor die verjaardag een extra spel te kopen.

Nu weet ik niet als een 5-jarige al met een WII kan spelen of wat hij zou kunnen spelen.
De eerste vraag is al: kan je nog WII games kopen? Of werken de WII U games op de oudere WII?
Tweede vraag is dan: wat is een geschikt spel voor een 5-jarige? Ik denk dan iets in de genre van een eenvoudige sport of eventueel iets met auto's rijden. En dan misschien in een bekend thema van TV of film.
Zeker geen (geweldige) FPS of moeilijk (voor een kind) sportspel (genre FIFA).
Eventueel dacht ik nog aan bvb een spel in combinatie met een balance board. Als ik het goed voorheb kan je dat gebruiken bij sommige sporten (skieen bvb)?

Iemand nuttige tips?

Themeanmachine

Senior Member
Met vijf jaar oud zit je denk ik op het randje van begeleid spelen en zelfstandig spelen.
Wii-U games kunnen niet op de Wii worden gespeeld. Als je een vroege versie hebt van de Wii dan kan er ook Gamecube games op worden gespeeld.

Wii spellen zijn nog wel her en der te koop, check eventueel de PEGI voor welke leeftijd de betreffende spellen geschikt zijn.

Succes,
B.

Bovenaan