Wifi Repeater van de Aldi

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sander64

Senior Member
User systemen
Beste mensen.

Mijn Wifi boven is beroerd. Erg traag. Beneden staat de router, Dit is de internetsnelheid:

Nu was ik van plan om een Wifi repeater te kopen. Mijn kamer zit recht boven te router, afgesloten door 10cm beton. Mijn idee was om het signaal via de trap naar boven te zenden.

Nu kwam ik deze repeater tegen bij de Aldi. Iedereen zei dat het een goed ding was, maar ik ben altijd sceptisch wat betreft electronica van de Aldi. Wat denken jullie van dit exemplaar? Hier enkele foto's:

IMG-20141030-WA0012.jpg IMG-20141030-WA0015.jpg IMG-20141030-WA0016.jpg

Roel1966

Senior Member
User systemen
Je kan je afvragen wie dat zegt en of je daar dan waarde aan kan hechten want mensen vinden al snel iets een prima ding, maar tja, ik heb het ook nooit zo op Aldi electronica om eerlijk te zijn. Niet zozeer dat het erg slecht spul zou zijn maar vaak weet je totaal niet waar het vandaan komt en is de ondersteuning qua drivers en dergelijke vaak maar heel matig.

Mij zegt in elk geval dat merk al totaal niets en zeker met repeaters kan je beter kijken naar de gerenomeerde merken als b.v. Asus, TP-Link, Cisco, Netgear etc.. Maar ik lees 10 cm beton, dan zou ik bijna zeggen van vraag iemand met een goede boormachine en betonboor van pak weg 8mm en leg een ethernetkabel aan vanaf de router.

Mattie112

Senior Member
User systemen
Let op dat je de repeater plaats op een plek waar nog wel GOED bereik is. Is er al geen signaal om te 'versterken' dan zal het niet veel effect hebben.

Vaak kopen dat soort zaken die producten gewoon in bij een OEM. Je hebt best kans dat er gewoon een goeie chip in zit. Echter aan de buitenkant is dat vaak niet te zien :)

n8tur3

Senior Member
User systemen
Als je een glas 50/50 abbo hebt, dan zal een wifi-repeater of een andere wifi-router je snelheid niet veel hoger maken. Een kabel is het beste. Je betonvloer is het probleem en "omleggen" via het "trapgat" gaat bij wifi helaas niet.

Ruud5808

Senior Member
User systemen
Een WiFi repeater zorgt ook nog eens voor extra vertraging. Roel1966 en n8tur3 zeiden het ook al, heb je iemand in je kennissen kring met een goede boormachine dan kun je bekabeld naar boven vanaf je router. Met Wifi repeaters wordt het doorgaans niet veel beter, vooral niet met beton vloeren.

Sander64

Senior Member
User systemen
Oke, bedankt voor de reacties. En dan de volgende vraag: Het ding kost 25 euro. Is dat het risico waard?

En het anders een optie zijn om over te stappen op een 5GHZ router? De huidige is van de internetmaatschappij zelf, Solcon.

Roel1966

Senior Member
User systemen
Persoonlijk zou ik het niet doen want hoogstwaarschijnlijk zal er wel betonijzer in die vloer zitten en de ontvangst daardoor net zo goed niet veel hoger zal worden. En ja dat omleiden via een trap werkt niet bij een wifi signaal en je dat niet zoals een kabel eventjes kan omleiden.

Als je vlak boven de router zit dan is de afstand vrij klein en kan een dual band router wel ietwat uit maken want je moet met de 5 GHz band rekening houden dat die op langere afstand zwakker word als de 2.4 GHz band. Maar ook dan kom je weer aan het punt dat je dan een goede router moet pakken wil je echt ietwat voordeel qua snelheid winnen.

n8tur3

Senior Member
User systemen
De "penetratie" van 5GHz en beton is nog slechter. En bespaar je dat geld voor dat ding. Investeer het in een SDS-betonboor van 10 mm.

Trouwens ik heb in de tijd van de modems nog een telefoonkabel vanaf de woonkamer door de kruipruimte, via zekeringkast, onder de trap, naar de zolder en toen naar de werkkamer gebracht. Ik ben de KPN zakelijke monteurs nog dankbaar.
Iets voor jouw netwerkkabel?

Sander64

Senior Member
User systemen
Ik zie op dit moment nog geen mogelijkheid om zon telefoonkabel naar boven te leiden.

Kan je in zo'n repeater trouwens een kabel doen, zodat deze het omzet in een wifi signaal? Of is dat een access point?

Ruud5808

Senior Member
User systemen
Trouwens ik heb in de tijd van de modems nog een telefoonkabel vanaf de woonkamer door de kruipruimte, via zekeringkast, onder de trap, naar de zolder en toen naar de werkkamer gebracht. Ik ben de KPN zakelijke monteurs nog dankbaar.
Iets voor jouw netwerkkabel?
Je gebruikt toch geen telefoonkabel als netwerkkabel hoop ik?
Voor fast ethernet (100 Mb) heb je minstens cat 5 kabel nodig en voor Gigabit ethernet Cat 5e of hoger. Een telefoonkabel is hier niet mee te vergelijken.
OF
Heb je de telefoonkabel gebruikt om een netwerkkabel te trekken ? (Zo heb ik dat gedaan)

Ik zie op dit moment nog geen mogelijkheid om zon telefoonkabel naar boven te leiden.

Kan je in zo'n repeater trouwens een kabel doen, zodat deze het omzet in een wifi signaal? Of is dat een access point?
Als je een kabel naar boven gaat leiden, dan geen telefoonkabel, maar minstens cat 5e netwerkkabel.
Inderdaad een accesspoint, een repeater vangt het WiFi signaal op, ververst het signaal en stuurt het verder.

Deze kleine "alles kunner" kan geconfigureed worden op heel veel manieren.
Repeater,Bridge,Router,Access point en client het werkt allemaal.

Als Repeater vind ik het geen succes , maar dat heb je met repeaters vaak.
Het beste is toch bekabelen en hem dan als Access point configureren.
Ik heb deze nu al maanden getest en ben uit eindelijk dik tevreden.

Deze heb ik als uitbreiding op een UPC modem/router met wifi .
Het signaal is beter dan dat van de Technicolor TC7200 van UPC :).

Goede wifi voor op de bovenverdieping, en dat voor minder dan twee tientjes.
Ben ik dus tevreden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan