1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten
  1. Norbert Brandt

Norbert Brandt Member

Sinds:
    1 feb 2019
    PC i3 windows 8

Reeds een hele tijd heb ik problemen met wifi verbinding naar mijn PC .
    Zie foto's ,volgens internet toegang heb ik geen internet ,volgens wi-fi verbinding heb ik wel verbinding ,ik heb dan wel degelijk geen verbinding .Pc staat amper 2 meter van de router .
    Ik weet niet wat julle nog meer nodig hebben van info ,vraag anders maar .
    De wi-fi op PC is on board ,de router is van de provider ,kweet het merk en type niet .
    Mijn verbinding is Type WPA2 personal,AES,Moederbord MEDION MS-7797 netwerk 2.jpg

netwerk 1.jpg netwerk 2.jpg

2. Renegade89

Renegade89 Senior Member

Sinds:
    7 feb 2006
    Welke apparatuur heeft u staan ? Dat onbeveiligde netwerk (wifi-2BC4CC 2 3 4 5 6 7 8) lijkt aan de signaalsterkte ook van u te zijn, ik vermoed dus eigenlijk een slecht ingesteld netwerk. Kunt u -ondanks de korte afstand- toch even een kabel proberen ?

3. jurrian120

jurrian120 Senior Member

Sinds:
    26 aug 2011
    Kan kloppen. Als ik de kabel in mn pc heb maar de kabel van de router niet naar de straat verbonden heb krijg ik dit ook.

Dus kan je je router pingen? zo ja kan je 8.8.8.8 pingen. Werkt dat alle is je DNS server kapot/niet te bereiken.

4. Norbert Brandt

Norbert Brandt Member

Sinds:
    1 feb 2019
    Neen ,dat is niet van mij ,dat moet van hiernaast zijn van de buren ,enkel WiFi-2.4-AA45 is van mij ,Delta is ook van mij maar dat is signaal van mijn solar inverter .Dat zou een goed idee zijn eens rechtstreeks verbinden volgende keer,moet ik nog efkens zien of ik een kabel heb .

Laatst bewerkt: 8 mrt 2019
  5. Norbert Brandt

Norbert Brandt Member

Sinds:
    1 feb 2019
    dit is allemaal chinees voor mij ,soms help router heropstarten ,of soms ook pc heropstarten ,echter niet altijd .Router is type telefoon+internet .

Laatst bewerkt: 8 mrt 2019
  6. FatBoyNL

FatBoyNL Senior Member

Sinds:
    20 apr 2014
    Verbinding verbreken, computer opnieuw opstarten, opnieuw verbinding maken met je router via opnieuw SSID en wachtwoord invullen?

EDIT: je hebt niet een kabel tegelijk aangesloten toch?

7. Norbert Brandt

Norbert Brandt Member

Sinds:
    1 feb 2019
    Heb ik niet gedaan ,enkel draadloos .De fout zit m wel in de verbinding ,wachtwoord gaat echter nooit niet verloren . Zelf denk ik mogelijk de onboard wi-fi die voor problemen zorgt .

8. FatBoyNL

FatBoyNL Senior Member

Sinds:
    20 apr 2014
    Daarom zou ik eerst proberen de verbinding 'hard' te verbreken en opnieuw in te stellen. Dan zijn de instellingen op je PC iig correct.
    Als dat niet werkt lijkt je router geen geldig IP adres aan je WiFi verbinding op je laptop te geven, maar dan gaan we al bezig met een cursus Chinees denk ik ;)

9. FatBoyNL

FatBoyNL Senior Member

Sinds:
    20 apr 2014
    De drivers van je wifi card updaten kan ook geen kwaad, maar dan moet je eerst wel internet hebben.

Norbert Brandt vindt dit nuttig.
  10. Renegade89

Renegade89 Senior Member

Sinds:
    7 feb 2006
    Probeer eerst gewoon een kabel. Die heb je meestal wel liggen en het is gewoon een van de dingen die je het snelste getest kan hebben. Dan kan je gelijk verder kijken naar andere mogelijkheden. Die zijn er legio. Ook de AVG Internet Security installatie is een factor.

11. Gronaldo

Gronaldo Senior Member

Sinds:
    1 sep 2013
    Probleem zit niet in de wifi-verbinding op zich, maar in hetzij je router, hetzij je Windows configuratie hoe het netwerk gebruikt mag / moet worden.
    Verwijder de wifi-configuratie op je pc en bouw hem opnieuw op. Als dit te lastig is, stel je een andere SSID in op je router en maakt een nieuwe verbinding hiermee. Zorg dat alle instelling op je pc voor het netwerk op automatisch (DHPC) staan. Kijk hoe het dan gaat.
    Welk merk/model en type verbinding router heb je? En wat voor internetaansluiting?

12. Norbert Brandt

Norbert Brandt Member

Sinds:
    1 feb 2019
    Ik ben geen nerd maar een gepensioneerde Belg.De router is geinstalleerd door mijn provider scarlet ,zou moeten zijn technicolor O box ? netwerk 3.jpg netwerk 3.jpg netwerk 3.jpg netwerk 3.jpg IMG_0056.JPG IMG_0056.JPG IMG_0056.JPG .In router ben nog nooit binnengeweest ,ik ken er ook niet genoeg van ,vandaar ook mijn twijfels dat het aan de router kan liggen .Instelling wi fi op pc zou wel kunnen maar wat ? ,precies of de wi-fi af en toe in een soort slaapstand gaat .Daaraan denk ik aan een van dees instellingen op deze foto die veranderd moeten worden .tja ,ik ben ook maar een leek ,t'is maar een gedacht he. netwerk 3.jpg

13. Crewz

Crewz Senior Member

Sinds:
    19 sep 2018
    Misshien ligt het aan het OS? Misshien is wat anders proberen zoals een linux distro, of upgraden naar windows 10?

14. JB56

JB56 Senior Member

Sinds:
    23 jan 2016
    Volgens mij heeft het niet zo veel zin, onze TS heeft onvoldoende kennis van het pc gebeuren. Dan praten jullie een totaal andere taal, TS kan als noob niets met termen als "distro", "IP-adres" of "nieuwe verbinding opbouwen"

@ TS: Dit is zeker niet als verwijt bedoeld maar als je niet begrijpt wat ze je hier duidelijk proberen te maken dan gaat het niet werken. Bespaar jezelf een hoop frustratie en haal er iemand bij die er iets van snapt. Het is geen hogere wiskunde, maar je moet er wel enige kennis/ervaring mee hebben. Via een posting op een forum gaat dat niet werken, sorry.

Laatst bewerkt: 10 mrt 2019
    jurrian120 vindt dit nuttig.
  15. Norbert Brandt

Norbert Brandt Member

Sinds:
    1 feb 2019
    Wat een TS is dat weet ik alvast niet ,sorry.Een nerd ben ik zeker niet ,een noob ? op pc gebied toch niet denk ik ,ik werk met computers toen die nog werkten zonder HD toen nog met 3.5 Diskettes ,voor mijn werk had ik wel geen pc nodig als heftruckbestuurder ,voor mij was pc pure hobby.

Een aantal van de hier aangehaalde zaken heb ik uitgeprobeerd .Driver update ,nope ,helpt niet ,met kabel verbinden helpt niet .
    Wat wel heeft geholpen is in de wi-fi verbinding ,geavanceerd ,configureren,geavanceerd ,selective suspend , selective suspend op Disabled gezet ,stond op Enabled ,WiFi config stond op performance en dit heb ik op WiFi gezet .
    Dit lijkt heel goed te werken en is de draadloze verbinding OK .
    Iedereen bedankt voor de reacties .

16. jurrian120

jurrian120 Senior Member

Sinds:
    26 aug 2011
    TS= Topic Starter. In dit geval ben jij dit.

Beter dat het opgelost is.