werkwijze Alternate

Status
Niet open voor verdere reacties.
=Brian1988]

Geplaatst op 03 Aug 2008 10:21 door Brian1988
Ik hoor dit vaker bij alternate. Ze reageren (te) vaak met socketpinnetjes verbogen.

Ik heb dit in mijn directe omgeving vaker gehoord. ook 1 die problemen had met geluid kreeg dit als antwoord terug. deze kreeg na bellen wel garantie.
Ik krijg het idee dat dit soort winkels gewoon zelf die schade aanbrengen zodat jij als consument niks aan kan beginnen, en je dus geen garantie meer hebt en daardoor niks meer krijgt.. Ik geloof niet dat iemand als Xblade de schade veroorzaakt heeft. Aangezien hij bij een computerbedrijft werkt denk ik wel dat hij weet hoe hij met ze eigen spul om moet gaan.

Heb zelf nu ook al problemen met Alternate..
Het gaat om een Gigabyte GA-X38-DQ6 is defect, valt binnen garantie, alles mee gestuurd, hun beweren dat ik de driver-cd niet mee heb gestuurd (wat wel zo is), is bij hun uit de assortiment gehaald, nu nemen ze hem niet meer aan.
Nu krijg ik hem gewoon weer terug, wat ik ermee moet doen weet ik niet maar kan hem niet zo gauw kwijt denk ik.
Wat het probleem is dat er 1 socket pinnentje krom staat.
Over de driver-cd..
1. Wat hebben ze er nog aan, product is toch uit de handel.
2. Kan niet gewist worden.
3. Ze kunnen toch de drivers downloaden van gigabyte zelf ?!
Maargoed als iemand toch een oplossing zou hebben wat ik nog kan doen hoor ik het graag van de mensen :)

Mvg. TraxT0rm

TraxT0rm zei:
Heb zelf nu ook al problemen met Alternate..
Het gaat om een Gigabyte GA-X38-DQ6 is defect, valt binnen garantie, alles mee gestuurd, hun beweren dat ik de driver-cd niet mee heb gestuurd (wat wel zo is), is bij hun uit de assortiment gehaald, nu nemen ze hem niet meer aan.
Nu krijg ik hem gewoon weer terug, wat ik ermee moet doen weet ik niet maar kan hem niet zo gauw kwijt denk ik.
Wat het probleem is dat er 1 socket pinnentje krom staat.
Over de driver-cd..
1. Wat hebben ze er nog aan, product is toch uit de handel.
2. Kan niet gewist worden.
3. Ze kunnen toch de drivers downloaden van gigabyte zelf ?!
Maargoed als iemand toch een oplossing zou hebben wat ik nog kan doen hoor ik het graag van de mensen :)

Mvg. TraxT0rm
Ik maak altijd een foto van datgene wat ik opstuur en zo heb ik dus bewijs dat ik alles heb opgestuurd. 8)

Het is misschien een oplossing om deze klachten niet bij de klantenservice te leggen, maar bij het management van Alternate en hun aan te spreken op hun slechte afhandeling van klachten/problemen. Als je het als een open brief verzend (ook vermelden) dan kun je deze brief ook gewoon publiceren op fora zoals deze (trekt meestal veel aandacht) misschien schud het Alternate dan wel wakker :)

Jester69

Senior Member
User systemen
Het weigeren van garantie omdat de drivers CD er niet bij zit mag wettelijk niet. De garantie zit op het moederbord en niet op de CD. Heb ooit een vergelijkende discussie gezien waar garantie geweigerd werdt, omdat de doos niet bewaard was (na een langere periode). Mag ook niet. Garantie zit op het product en niet op de doos.

Vandaar ook mijn bovenstaande reactie, ik weet niet wat ze bij de klantenservice aan het doen zijn maar er klopt niet veel van...

Alternate kan niet zomaar alle problemen afschuiven op een consument (en de garantie overeenkomst verbreken) zonder geldige rede, en niet een copy/past respons zoals nu maar blijkt, daarbij is het ronduit vreemd dat bijna iedereen een respons krijgt met de zelfde uitkomst (cpu pinnen verbogen/niet compleet). Dit kan dus ook niet zomaar. En al helemaal niet als het product terug komt en de schade helemaal niet aanwezig is (en de verzend kosten op de consument worden verhaalt).

Xblade

Senior Member
User systemen
Ben een tijdje afwezig geweest ivm verhuizing. We kunnen echt niks tegen doen. Het is ons woord tegen hun. Begin je echt niks tegen. Ik heb mijn best gedaan. Ik hoop wel dat iemand van Alternate mijn topic hier leest en iets mee doet

Bas P.

Senior Member
User systemen
Echt rot voor je dat het niet lukt, ik had ook al zo'n moeite om garantie te claimen bij alternate.

6800GT AGP gekocht (super kaart voor die tijd) en ging na anderhalf jaar stuk. Had 3 jaar garantie dus gewoon opgestuurd en ik maar wachten. Totdat ik na 9 weken zelf ging bellen van hoe het nou zat. Kreeg alleen maar te horen dat de kaart goed was dus dat ik nog test + verzendkosten mocht ophoesten. Helaas kreeg ik niks uit die medewerker wat er nou precies gedaan was....

Blijkt dus dat ze alleen maar 3dmark hebben gedraaid, terwijl ik daar ook totaal geen problemen heb. Ik kon bijvoorbeeld Battlefield 2 totaal niet spelen vanwege artifacts en vastlopers.Oftewel: ik stuur m weer vrolijk op met een brief met koeienletters dat hij fouten in games geeft... Weer 9 weken later moest ik er ook zelf achteraan en kreeg nu te horen dat hij wel goed getest was en dus wel defect bleek te zijn (wat ik dus al 18 weken lang zei)

Om een vage reden konden ze m'n oude RMA niet meer terug vinden dus kon ik totaal geen test en verzendkosten op hun verhalen. Ik heb toen ook nog s 3 weken op mn geld gewacht waardoor 1 videokaart RMA uitliep tot 21 weken...:cry:

Tot mijn grote spijt probeerde ik het toch nog een keer, ik had van dat geld een X850XT AGP gekocht voor een leuk bedrag. Helaas was die ook DOA en duurde dat geintje dus ook totaal 10 weken (voor een DOA... komop)

Ik weet dat het veel sneller kan want ik ben TD'er bij Computerland. Gelukkig is het bij ons in een paar dagen getest en kunnen we de klant opbellen hoelang het gaat duren (nu ophalen of opsturen naar HQ) Daarom valt t me nog steeds zo tegen dat sommige dingen zo belachelijk lang kunnen duren en ook niet eens goed...

Ik koop hierom (en andere negatieve ervaringen van mensen) ook totaal niks meer bij Alternate, ze mogen wel leuke prijzen hebben maar verder is de service ronduit bagger. Ik koop t liever bij een winkel dat net wat duurder is maar wel goede service heeft.

Was ik weer..

raad is wat heb de moederbord net terug gekregen (verzendkosten hoefde ik niet te betalen).
wat op de bon stond: Het product is voor u gerepareerd. ?!?! 8O
Nou ik ging het even nakijken en dan.. ze hebben totaal niks gedaan!
Is mij trouwens ook niet gezegt via email en telefoon :?
hun beweerde dat de driver-cd er NIET bij zat.. ik ging het nakijken en wat kom ik tegen?!..
Een driver-cd!
Sorry hoor maar waar hun mee bezig zijn kan echt totaal niet!
Ik raad mensen aan om deze webshop zeker weten over te slaan om te bestellen 8O
Ik ga er werk van maken nu :)

Mvg. TraxT0rm

TraxT0rm zei:
Was ik weer..

raad is wat heb de moederbord net terug gekregen (verzendkosten hoefde ik niet te betalen).
wat op de bon stond: Het product is voor u gerepareerd. ?!?! 8O
Nou ik ging het even nakijken en dan.. ze hebben totaal niks gedaan!
Is mij trouwens ook niet gezegt via email en telefoon :?
hun beweerde dat de driver-cd er NIET bij zat.. ik ging het nakijken en wat kom ik tegen?!..
Een driver-cd!
Sorry hoor maar waar hun mee bezig zijn kan echt totaal niet!
Ik raad mensen aan om deze webshop zeker weten over te slaan om te bestellen 8O
Ik ga er werk van maken nu :)

Mvg. TraxT0rm
Ik zou em dan gewoon via een andere winkel als RMA aanbieden, die kunnen meestal wel wat voor je doen.

Havvie

Senior Member
User systemen
Bel gewoon op en vraag om een leidinggevende, niet zo'n domme telefoonmiep, desnoods via je werk oid bellen als je je telefoonkosten beperkt wil houden. Gewoon doorzetten en je niet af laten schuiven. Iets als dit is niet recht te praten, dat zulen ze zelf t.z.t. ook wel inzien.

Fabrikant van je bord kun je tevens gewoon emailen lijkt me, zal vast een support-adres hebben.

heb ik ook had bij alternate
bij mij en nog een shop was mijn harde schijf kapot werd niet herkent in raid
was een raptor x 150 van amper 3 maand oud

opgestuurd naar alternate

die hebben zo gezegd getest en was dus in orde
10 euro kosten moeten betalen om te testen plus 10 euro om terug te krijgen
plus mij opstuurkosten

kreeg hem terug en werkte weer niet

terug gemaild naar hun was volgens hun nu door de verzending (vanmij zat die in bubbelfolie plus z n transport doos voor harde schijfen

kreeg hem terug los in z n grote doos

dan maar western digital gecontacteerd en voor al de meserie z n nieuwe had van 300gb
omdat hij daar ook defect was

dus dan geprobeerd mij verzendkosten en test kosten terug te vorderen maar dat was geen waar ze

Jeroen Weimar zei:
Of direct de fabrikant benaderen en je situatie uitleggen :)
Dat werkt idd beter! Mijn monitor was vorig jaar kapot geleverd, ik stuur het terug op, krijg ik het 2 dagen later terug, dus ik huh das snel, testen was niks aan gedaan, dus op gestuurd naar samsung, binnen 2 weken gerepareerd terug!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan