werkwijze Alternate

Status
Niet open voor verdere reacties.

Xblade

Senior Member
User systemen
Waarom Sorry. Ik vind het wel goed. Mensen kunnen we hun verhaal kwijt ik hoop dat we ook soms goede verhalen horen over Alternate en niet alleen slechte ervaringen. Van mij mag de topic open blijven. Ik weet niet hoe HWI hierover denkt maar van mij mag het wel

VN11

Senior Member
User systemen
Inderdaad,

Ik zal mijn bevindingen over Alternate dan maar is Posten. Een paar dagen geleden besloot ik toch mijn pc (eindelijk) is te gaan upgraden.
2 Dingen waren belangrijk; stilte en geschikt voor soms te gamen. De site was heel overzichtelijk (eigenlijk is Alternate's site de beste van alle Internetshops) en ik vond al snel mijn goesting. Namelijk een AC Freezer 64 Pro en een Sapphire 3850. Die laatste koste ook minder dan bij bev. Azerty.
Beide waren direct leverbaar op voorwaarde dat er voor 4 uur besteld werd. Ik bestelde echter om half 6. De bevestigingsmail kwam binnen de minuut. De volgende dag had ik dus zoals verwacht mijn pakket nog niet. De dag daarachter kwam een vriendelijke meneer om 10 uur al reeds een stevig uitziende doos afleveren.
De spullen zaten netjes beschermd met luchtzakjes en er zat zelfs een gratis cadeautje in de doos. Een gratis Windows Vista Magazine (ter waarde van 6.95euro). Leuke attentie me dunkt (hoewel ik geen Vista heb :p ).
De rekening en retourbrieven zaten ook in de doos. Deze heb ik gelukkig nog niet nodig gehad.

Al met al hartstikke tevreden.

Langs mijn kant ook niets dan lof over alternate. Het is mijn vaste webshop. Ik woon in Belgie, heb enkele jaren lang besteld bij Alternate Nederland, sinds ze een vestiging hebben in België Bestel ik daar.

+ Zeer overzichtelijke website
+ Groot aanbod
+ Veel voorraad
+ Ruime openingsuren (zaterdag)

- Soms hogere prijzen dan andere winkels. maar voor Belgie zijn ze goedkoop. En ik heb de ervaring dat bij het bestellen van componenten voor een volledig systeem de totaalprijs bij alternate niet hoger is, omdat ze sommige producten (harde schijven in het bijzonder) goedkoper aanbieden.

Heb in het totaal dus al voor een dikke 5000 euro bestellingen gedaan de afgelopen 3 jaar ( ook voor andere mensen bijberekend). Dit is altijd vlot gegaan.

Ik heb 1 keer gebruik moeten maken van de garantie, dit was voor een Samsung Harde schijf, deze was gecrasht, een half jaar na aankoop, ben naar ginder gereden, heb mijn verhaal aan de balie gedaan, en kreeg onmiddellijk een nieuwe Harde schijf mee, ze hebben hem zelfs niet getest.

Het is dus niet allemaal negatief, en ik denk dat bij een groter bedrijf zoals Alternate je al sneller klachten vind omdat ze nu eenmaal meer klanten hebben. en iemand die problemen en klachten heeft opent een topic, plaats een reactie. Maar niet iedereen die goede ervaringen heeft komt dat zomaar zeggen.

Mijn ervaring met Alternate is matig, het is dat ze op dat moment de goedkoopste 3870x2 hadden (op voorraad) en dus maar me hele systeem daar had besteld aangezien alles daar mooi en overzichtelijk is... Kreeg dus mooi me systeem geassembleerd binnen, merkte meteen iets op toen ik de pc startte... fan connector van de side windows was niet aangesloten... na een beetje testen enzo ging ik de temps bekijken... Kwam ik tot een misterie met een temp van 60 graden idle... Daar moest dus iets mis mee zijn, koeler eraf gehaald, wat blijkt... Geen koel pasta gebruikt... na koel pasta ff een mooie 35 graden idle... Ze maken groffe fouten bij alternate, ik zal nu ook nooit meer een systeem laten assembleren daar, voortaan doe ik het zelf wel...

Ik heb al meerdere malen van vrienden gehoord dat alternate bij rma antwoord met gebogen pinnetjes terwijl dit niet zo is.

Ik heb ook een vriend die had alleen problemen met geluid, echter kreeg hij bericht dat hij geen garantie kreeg omdat moederbord gebogen pinnetjes had. hij heeft hier over gebelt en kreeg vervolgens toch garantie.(misschien moeten ze toch eens een vergrootglas kopen om dat te controlleren)

Nu mijn aftersales ervaring met Alternate.

Ik heb men MSI 8800GTS OC 512mb videokaart die 3/4 jaar oud is, 1,5 week geleden als RMA opgestuurd naar Alternate omdat ik last heb van artifacts na langdurig gamen, meestal na ongeveer 30 minuten.

Hebben ze dus de videokaart getest en zij konden geen artifacts constateren. Ik heb hun dus bovenstaand verhaal verteld en ze zouden de kaart nu langer gaan testen.

Heb ik twee dagen geleden weer een e-mail gestuurd of ze de kaart al langer hebben kunnen testen maar daar antwoorden ze dus weer niet op....

Duurt allemaal zo lang bij Alternate. :(

Boeahrr

Senior Member
User systemen
Op een paar dagen moet je niet kijken, het is een groot bedrijf en bij andere webshops is het vaak niet anders.. Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over Alternate in het algemeen! Heb afgelopen 3-4 jaar ongeveer 6 bestellingen gedaan (waarvan 2 complete systemen) en dat is altijd erg netjes gegaan.. Prijzen zijn goed in mijn ogen en bestellingen gaan altijd vlot de deur uit.. Dingetjes afhandelen (via de mail zoals voorraad-status bijv) duurden idd soms wat langer, maar als je daar moeilijk over doet moet je gewoon naar de plaatselijke computerboer gaan ;) dan betaal je er ook voor.. Complimenten iig!

Woohoo, vandaag hebben ze me een nieuwe videokaart gestuurd. Hopelijk komt ie morgen aan en hopelijk werkt die wel naar behoren.

Is het toch nog vrij vlot geregeld! :D

sicko84

Senior Member
User systemen
Ik haal ook altijd bij alternate en moet zeggen Perfect.
Woon op 10km afstand dus effe bellen en kan het direct afhalen. Vaak zijn ze net wat duurder als andere zaken maar ik word altijd goed geholpen.

janvdb

Senior Member
User systemen
sicko84 zei:
Ik haal ook altijd bij alternate en moet zeggen Perfect.
Woon op 10km afstand dus effe bellen en kan het direct afhalen. Vaak zijn ze net wat duurder als andere zaken maar ik word altijd goed geholpen.
Ze zijn inderdaad niet de allergoedkoopste.
Aan de andere kant: ik heb alleen Mycom en Computerland in de buurt. Die waren ooit goedkoop en hadden een ruim assortiment, maar dat is al lang niet meer zo. Dus wees maar blij met Alternate.

sicko84

Senior Member
User systemen
@ jeroen

Wachten ach, als je effe belt en besteld kan je het zo afhalen.
Ik ben altijd binnen 15minuten weer weg. En servics heb ik 1keer nodig gehad maar was in vakantie tijd dus toen was het rustig8) Tja het is overal wel wat denk ik zo:p

janvdb zei:
Ze zijn inderdaad niet de allergoedkoopste.
Aan de andere kant: ik heb alleen Mycom en Computerland in de buurt. Die waren ooit goedkoop en hadden een ruim assortiment, maar dat is al lang niet meer zo. Dus wees maar blij met Alternate.
Dat Mycom en Computerland niet zo goedkoop en groot meer zijn is nu net het probleem want dat weten ze bij Alternate ook wel en die "buit" dat mooi uit.......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan