werkwijze Alternate

Status
Niet open voor verdere reacties.

AkhHorus

Senior Member
User systemen
Laatst plaatste iemand hier de tip om een grove injectienaald over de kromme pinnetje te plaatsen en dat als een soort "hefboom" te gebruiken om ze recht te buigen. Ben benieuwd naar de foto's!

AkhHorus

Senior Member
User systemen
Mocht je bij het plaatsen van de processor iets hebben verbogen, dan lijkt het me dat er aan de onderzijde van je processor toch wel wat beschadigingen zichtbaar zijn, als dit niet het geval is, dan heeft alternate een klein probleem lijkt me!

Shazam

Senior Member
User systemen
Ik zie het zo:

Wanneer heb je hem gekocht? Officieel ligt de bewijslast om aan te tonen dat het geen garantie is binnen het halve jaar bij de leverancier. Hoewel een beetje bedrijf dit doet binnen de fabrieksgarantie.
Als de gemelde klacht overeen komt met het geconstateerde probleem is het aannemelijk ,wanneer het produkt al enige tijd in je bezit is, dat de klacht er in is gekomen en er niet al in zat.
Mijn vraag is: Waarom zou Alternate de garantie onterecht willen afwijzen? Ook zij hebben garantie via hun leverancier als het om een fabrikagefout gaat. Ze winnen er volgens mij niets mee om garantie onterecht af te wijzen. Ze hebben dan alleen een ontevreden klant en als dit niet terecht is het risico van negatieve reclame.

Maarja... met spanning wacht ik op de foto's.....

Ik heb zelf een slechte ervaring met de klanten service van alternate, vorige jaar had ik mijn monitor kapot thuis gekrege, dus ik bellen naar alternate, ze zegge ja stuur maar op, binne een week kreeg ik um terug, zelfde status, ik bellen; ja bel maar naar samsung zelf, dus ik doe dat binne 2 weken was ie gerepareerd.

Laatst, werkgeheugen kapot dat tot vreemde situaties leide (moet ik nog steeds eens voor bellen) Ik keek op de website, dr stond dat je tot 20 uur kan belle dus ik bel dan om half 8 's avonds, word ik 3 x door verwezen, de laatste x rond 20 voor 8, ik netjes wachten is het 8 uur, krijg ik de melding: de afdeeling die u probeer te berijken is momenteel gesloten u kunt door de weeks van 9 tot 20 en op de zaterdag van 10 tot17 bellen. Dus toen heb ik ook iets van FUCK IT ik was toen niet te pruimen.

RUTI

Senior Member
User systemen
Alternate was ooit mijn nummer 1 webshop maar na enkele slechte ervaringen loop ik nu met een grote boog om deze winkel heen. Als je het mij vraagt zijn er veel betere en goedkopere alternatieven.

Het bekende verhaal van mobo socket pinnetjes verbogen.(Meeste gebruikte argument van dubieuze webshops) Je moet wel een ongelooflijke ramdebiel zijn om die pinnetjes te buigen.(Liefst met hamer :p) Bouw dagelijkse PCtjes zowel voor mezelf als voor lokale PC boer en heb nog NOOIT een systeem(775 uiteraard) teruggezien met gebogen pinnetjes.

Gewoon je mobo terugeisen of met OV langs alternate gaan en eisen dat je mobo wil zien. Geloof namelijk geen snars van dat er pinnetjes zijn gebogen, zeker niet als je een ervaren bouwer bent.

Ik heb precies hetzelfde gehad onlangs!! Ik wordt er niet goed van! :? Ik heb problemen met een striker extreme, ik had een ander mobo gekocht, had de striker extrreme bewaard als upgrade voor me 'oude' computer, want had nog een goeie proc. liggen, ik doe alles heel voorzichtig aansluiten, ik wil starten, doet ie et niet.. Ik heb em voor de XXe keer terug gestuurd en kreeg ook het verhaal over de verbogen socket pinnetjes en dat er koelpasta in de socket zat (what?!:?) en dat de garantie per direct vervallen is.. Ze hebben het pas na een week verteld, en na nóg een week pas teruggestuurd.. Ik heb het bekenen, en die pinnetjes zijn echt niet verbogen! Is er iets dat er aan gedaan kan worden? Want dit is behalve klantvriendelijk ronduit schandalig..!:eek:

Maar ook al zijn de pinnetjes verbogen? Wil dit dan nog zeggen dat Xblade verantwoordelijk is? Er kan net zo goed een verkoper zijn geweest die geen zin had om garantie te geven, of een stagiare die een foutje maakte en dat vervolgens niet wou toegeven.

Ik heb het wel vaker meegemaakt, ook bij de lokale hardwareboer. Het punt is dat je het heel moeilijk kan bewijzen dat jij iets niet gedaan hebt of dat iemand anders iets wel gedaan heeft. Eén ding weet ik wel zeker, ik ga in ieder geval foto's maken als ik pakketjes krijg en open maak, en als ik hardware verstuur. Dan kan ik in elk geval bewijzen voor welk deel ik zelf verantwoordelijk ben.

Heb je het mobo al terug Xblade?

LeSilhouette zei:
Ik heb precies hetzelfde gehad onlangs!! Ik wordt er niet goed van! :? Ik heb problemen met een striker extreme, ik had een ander mobo gekocht, had de striker extrreme bewaard als upgrade voor me 'oude' computer, want had nog een goeie proc. liggen, ik doe alles heel voorzichtig aansluiten, ik wil starten, doet ie et niet.. Ik heb em voor de XXe keer terug gestuurd en kreeg ook het verhaal over de verbogen socket pinnetjes en dat er koelpasta in de socket zat (what?!:?) en dat de garantie per direct vervallen is.. Ze hebben het pas na een week verteld, en na nóg een week pas teruggestuurd.. Ik heb het bekenen, en die pinnetjes zijn echt niet verbogen! Is er iets dat er aan gedaan kan worden? Want dit is behalve klantvriendelijk ronduit schandalig..!:eek:
Herkenbaar +1.

Gewoon ZELF langsgaan als het niet te ver voor je is. Alternatief is foto maken van de socket en onderzoekskosten terug claimen. Ze zullen waarschijnlijk alleen niet meegaan in het laatste, tenzij jezelf langs gaat..
Meijer zei:
Maar ook al zijn de pinnetjes verbogen? Wil dit dan nog zeggen dat Xblade verantwoordelijk is? Er kan net zo goed een verkoper zijn geweest die geen zin had om garantie te geven, of een stagiare die een foutje maakte en dat vervolgens niet wou toegeven.

Ik heb het wel vaker meegemaakt, ook bij de lokale hardwareboer. Het punt is dat je het heel moeilijk kan bewijzen dat jij iets niet gedaan hebt of dat iemand anders iets wel gedaan heeft. Eén ding weet ik wel zeker, ik ga in ieder geval foto's maken als ik pakketjes krijg en open maak, en als ik hardware verstuur. Dan kan ik in elk geval bewijzen voor welk deel ik zelf verantwoordelijk ben.

Heb je het mobo al terug Xblade?
Sinds mijn laatste RMA met alternate maak ik nu altijd fotos van de producten die ik opstuur. :)

Xblade

Senior Member
User systemen
Mobo is binnen en ik kan helaas geen mooie fotos maken. Ik heb die ook meegenomen naar werk en daar konden collega's ook niks vinden. Hou deze topic in de gaten want ik ben nog niet klaar met Alternate

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan