werkwijze Alternate

Status
Niet open voor verdere reacties.

Xblade

Senior Member
User systemen
Ik werk zelf op de reparatieafdeling bij een groot computerbedrijf en maak dagelijks computers. Zoiets zal ik nooit doen want ik weet echtwel hoe ik met computers moet omgaan en weten jullie ook wat leuk is. Ik had een review geschreven op tweakers bij shopreviews en die werd meteen weggehaald door admins. Wie heeft wie zijn in zak. Gelukkig hebben we zoiets niet op HWI en mensen kunnen vrijuit praten zonder dat hele reactie weggehaald word. Vind ik heel zilieg van tweakers dat ze zoiets weghalen. Als kijkt hoe goed mensen geholpen worden op Komplett.nl / .be Service Forum dan zou ik zeggen vanja kijk wat hier gedaan wordt. Doe dat ook. Wat boeit alternate nu 200 euro, Mij boeit dat wel en hoe ze met mensen omgaan. Ik kan wel 200 euro verliezen zonder gevolgen want ik heb een goed baan. Stel je voor hoe iemand zich voelt die 200 euro heeft moeten sparen om een mobo te kopen

frafra

Senior Member
User systemen
Feit is natuurlijk wel dat in principe bij verkoop door Alternate de doos van het mobo niet open zal gaan en uit dat oogpunt is eigenlijk al door Alternate bewezen dat de schade aangebracht is door de consument zelf. De consument is degene die het product daadwerkelijk uit de doos haalt en het product ingebruik neemt.

Het zou iets anders zijn als je een compleet systeem had gekocht bijvoorbeeld waardoor je dan kon claimen dat de schade is toegebracht door een Alternate medewerker.

Voordat ik een hele berg boze reacties krijg, ik zeg dus niet dat je zelf de schade hebt aangebracht maar dit is wat Alternate zal gaan zeggen bij een eventuele claim door een advocaat. Bij Alternate is het slechts een kwestie van dozen schuiven toch, mobo komt binnen, mobo wordt verkocht, mobo wordt verstuurd.

Verder heb ik weinig ervaring met Alternate, 2 keer iets gekocht en geen klachten verder.
Misschien zijn ze wel heel schappelijk en komen ze over de brug als je het hele verhaal vertelt en ook dat je al zo veel andere hardware erdoor verloren hebt, ik zou dus gewoon even bellen ...

janvdb

Senior Member
User systemen
Wel opvallend dat ik exact hetzelfde had bij MyCom als Xblade nu heeft. Ook ik heb "wel eens" met hardware te maken gehad en weet echt wel hoe je een cpu moet plaatsen. Dat was namelijk de opmerking van Mycom, dat ik de CPU wel verkeerd zou hebben geplaatst.....

Kan het zijn dat "beschadigde socket" een standaard excuus is geworden voor bepaalde bedrijven om onder hun garantieverplichtingen uit te komen?

Idee nummer 2 ga na radar heen en vraag of je alternate een koude douche mag geven:mrgreen: . Hier zal alternate waarschijnlijk niet echt blij mij zijn en je als nog de schade vergoeden met bonus(bloemetje of zo)

Moet je wel op tv willen

De ervaring die ik met Alternate heb is dat in gevallen van defecten etc. je beter naar de service afdeling kan gaan dan het te versturen..
Wanneer je er bij bent blijken ze een stuk coulanter te zijn.. althans dat is mijn ervaring.. en als je je ook nog normaal opstelt ( dus niet pissig worden) dan kan je veel bereiken...

Ik heb hiermee al 2 mobo's, 3 voedingen, 4 videokaarten en 1 CPU zonder al teveel gedoe om kunnen ruilen of kunnen upgraden naar een betere..

Xblade

Senior Member
User systemen
Ja dat is ook wat ik bedoel. Iedereen is gelijk. Waarom moet ik me anders gaan gedragen om garantie te krijgen bij een of andere shop. Is gewoon niet eerlijk

B.V.

Senior Member
User systemen
Als je een rechtsbijstands verzekering hebt, zal ik die eens proberen aan te spreken.
Zij kunnen in ieder geval precies vertellen wat je rechten zijn en wat niet.
Eventueel zullen ze zelfs jou probleem overnemen, mocht het juridisch haalbaar zijn.

Onlangs heb ik zelf ook spullen gekocht bij Alternate, dus ben wel benieuwd hoe deze service van ze gaat verlopen. Zal deze thread dus blijven volgen.

Aan al je systemen te zien zit je niet gauw zonder, maar zo gaat het wel heel hard :?
Suc6 verder Xblade !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan