werkwijze Alternate

Status
Niet open voor verdere reacties.

Xblade

Senior Member
User systemen
Beste HWI members

1 week terug deed mijn mobo helemaal niks meer en toen heb ik hem na Alternate toe gestuurt en vandaag antwoord gekregen. Deze mobo heeft veel spullen van mij kapot gemaakt en nu krijg ik geen garantie van Alternate. kan zoiets wel

Contactpersoon:

Datum en tijd Call:
18-6-2008 10:58:10

Opmerkingen Servicemedewerker:
Datum: 18-6-2008 Betreft: SRN ##### Geachte heer/mevrouw *****, Recentelijk heeft u bij ons een product aangeboden. Helaas kunnen wij dit niet in behandeling nemen. De reden hiervoor is het volgende: . Het product is beschadigd. (geen garantie) De socket pinnetjes van het moederbord zijn verbogen. Wij verzoeken u contact met ons op te nemen om ons van de nodige informatie te voorzien of om te bespreken welke mogelijkheden er zijn voor de afhandeling. Telefonisch zijn wij op maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 10:00 tot 20:00 uur op 0180-440890 optie 2 en zaterdag van 10:00 tot 17:00 Per E-mail kunt u ons bereiken via klantenservice@alternate.nl De openingstijden van de klantenservice bij onze winkel zijn: Maandag van 11:00 tot 18:00 uur, Dinsdag tot en met Donderdag van 9:00 tot 18:00 uur, Vrijdag van 9:00 tot 20:00 uur en zaterdag van 10:00 tot 17:00 uur. Hopende u voldoende geïnformeerd te hebben verblijven wij, Met vriendelijke groeten, Alternate Nederland Customer Service.

[modbreak]Gelieve geen namen van medewerkers van winkels in dit soort berichten te plaatsen, het gaat niet om de persoon, maar om de winkel.[/modbreak]

Race

Senior Member
User systemen
De socket pinnetjes van het moederbord zijn verbogen.
Deze opmerking lees ik vaker. Vaak wordt dit geroepen door winkeliers, terwijl de socket pinnetjes helemaal niet zijn verbogen. Vraag aan hen of ze misschien een foto van de socket kunnen maken (in 7 megapixel ofzo). Kan je meteen zien of ze gelijk hebben of niet

Heb je al gebeld met Alternate, zoals zij zelf al hebben voorgesteld? Voor hetzelfde geld kom je er over de telefoon gewoon uit en is er uiteindelijk weinig aan de hand. Lijkt me een beetje voorbarig om nu al zulke taal te hanteren.

Overigens vind ik de opmerking "Deze mobo heeft veel spullen van mij kapot gemaakt" een vreemde. Wat bedoel je daar precies mee?

Xblade

Senior Member
User systemen
2x 4gb set geheugen.
4 hdds

Ik heb al gebeld en ze zeiden dat ik geen garantie heb. Waarom moest ik ze bellen dan. Mobo heb ik vorige week op werk getest. Op werk heeft die zelf 1 voeding en 1 hdd kapot gemaakt.

Visje66

Senior Member
User systemen
Ze zullen niet zo maar zeggen dat ze krom zijn hoor!

Dit gaat problemen opleveren, als dit al vanuit de fabriek zo was, probeer jij je gelijk dan maar eens te krijgen. Bewijs maar eens dat het niet gekomen is door een eigen montagefout.

Ik ben bang dat je dag kan zeggen tegen een, gratis, nieuw moederbord.

Xblade

Senior Member
User systemen
Nee zij moeten bewijzen dat hij vanaf begin niet defect is geweest en niet ikke

Bron consuwijzer

De garantieperiode
Vraag of klacht? Bel ons!
088 - 0 70 70 70
5 dagen per week van 8.30-17.30u, nationaal tarief

Er zijn 2 soorten garanties.
Ten eerste geldt voor alle aankopen die u als consument doet een wettelijke garantie. De verkoper moet u namelijk altijd een deugdelijk product leveren. Heeft hij u een ondeugdelijk product geleverd, dan moet hij dit in beginsel kosteloosrepareren of vervangen. Is dat niet mogelijk, dan hebt u recht op teruggave van de aankoopprijs. Met een tegoedbon hoeft u in deze situaties geen genoegen te nemen.

Bovendien heeft u, wanneer het product binnen 6 maanden na de aanschaf kapot gaat of een mankement vertoont, tevens een bewijsvoordeel omdat vermoed wordt dat het product vanaf aankoop ondeugdelijk was. De verkoper moet dan aantonen dat hetuw schuld is dat het product kapot is. Kan hij dat niet, dan hebt u recht op herstel of vervanging, en als dat niet mogelijk is, hebt u recht op teruggave van uw aankoopprijs.

Heb je het moederbord ingeleverd of op gestuurd.

zo ja ingeleverd dan is erbij de inname waarschijnlijk erna gekeken of de pinnetjes verbogen zijn, wanneer dit niet zo is dan kan je alternate erop aanspreken dat zij de pinnentjes hebben verbogen.

Tevens krijg je geen garantie wanneer een component van je pc een ander component kapot maakt. Staat in de winkel/fabrieks garantie.

AkhHorus

Senior Member
User systemen
Hebben camera's in ons assortiment met CF sloten (compact flash) en ook die kunnen de pinnen verbuigen, ondanks dat deze pinnen diep in de camera zitten kunnen wij dit ten alle tijden aan tonen, ik zou een foto eisen van Alternate, dit moet niet moeilijk op de foto voor ze te krijgen zijn (als het zo is), mocht het zo zijn dan ben ik bang dat er inderdaad geen garantie op zit, pinnen buigen niet zo maar krom. Denk dat je meer baalt van de rest van de hardware. Misschien is de sluiting van de socket de boosdoender en kun je er alsnog niet aandoen, pinnen+cpu+kapotte socket+zware koeler (infinity/true) en daar gaan je pinnen. Kan een oorzaak zijn.
Hebben in het verleden problemen gehad met lekkende duracell batterijen en de schade werd netjes door duracell betaald, dus gooi een paar lijntjes naar de fabrikant uit, wie weet handelen ze het netjes af/is het een bekent probleem.

Balen en succes!

janvdb

Senior Member
User systemen
Heb hetzelfde gehad met Mycom. Die stuurden het mobo (dat ik RMA had gestuurd) gewoon 2 dagen later terug met één zinnetje: pinnetjes op socket verbogen consumentenschade geen garantie. Nooit enige schade geconstateerd (wel toen ik 'm terug kreeg....) en het mobo draaide in eerste instantie wel.

Ik heb overigens na enige discussie wel een nieuw mobo gehad, waar ik vervolgens dus écht een koeler op liet vallen...... Ik heb de pennetjes stuk voor stuk teruggebogen en alles draait nu.

Xblade

Senior Member
User systemen
Ja ze sturen het moederbord terug en ik ga verder alles via mijn advocaat regelen en Alternate is niet echt een goede shop want als op tweakers bij Shopreviews kijkt dan kom je veel klachten tegen.

GeertJan88

Senior Member
User systemen
Volgens mij ligt het er per webshop behoorlijk aan wie je klacht afhandeld. Zo had ik bij alternate zelf mijn voeding gesloopt door het knopje van 230 volt naar 110 te zetten.. Ik uitgelegd dat het de eerste pc was die ik zelf bouwde (was 13 of zo) kreeg ik een nieuwe...

Xblade

Senior Member
User systemen
Ja maar ik moest ze bellen om verder alles te regelen en kreeg ik meteen te horen dat ik geen garantie had. Dat hadden ze in hun mail ook vermeld. Ik koop niks meer bij Alternate

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan