Werkgeheugen 64gb / 16gb

D03C0004-F35C-4E6E-BE99-EC252F1199EF.jpeg 02A06989-6A58-439D-B6B3-0FC26C486CB3.jpeg hallo

Ik heb een vraag. Ik heb zins kort een game pc gekocht voor mijn zoon . Ik heb er zelf niet veel verstand van . Ik wou ook niet veel geld uit geven , maar heb in mijn ogen denk toch een leuke game pc gevonden via marktplaats voor 550,-

In win 707. Behuizing .
Intel core i7 5820 k .
MSI x99a moederbord .
Sapphire Radeon r9 290x vapor-x 8gb videokaart.

En nu komen we bij mijn vraag die ik wil stellen .

Het werkgeheugen is mijn op gegeven dat er een,
16gb ddr4 corsair vengeang 2666mhz RGB pro ,
In zit , de computer geeft ook 16gb aan in het systeem .

Maar als ik de geheugen bank er uit haal staat daar het volgende er op.

cmw64gx4m4a2666c16w

ddr4 64gb ( 4x16gb ) 2666mhz 16-18-18-35
1.20v ver 3.31

Als ik dit op zoek kom ik op 64gb geheugen uit , maar de computer ziet dat niet ????

Heeft iemand hier ervaring mee of een antwoord .

Gr martin

Dit is 1 bank van 16gb uit een set van 4.
Een 5820k heeft quad channel geheugen, hiervoor heb je 4 bankjes nodig.
Deze 16gb heeft nu maar ca. 1/4 van de maximaal mogelijke bandbreedte.

Roel1966

Senior Member
User systemen
Heeft iemand hier ervaring mee of een antwoord .
Zoals @wailingwimmy ook al schrijft is dit gewoon 1 dimm van een set van 4 x 16 GB dimms.

maar heb in mijn ogen denk toch een leuke game pc gevonden via marktplaats voor 550,-
Echt goedkoop is het niet want het is wel al een tamelijk verouderd systeem dus houd daar wel rekening mee ook i.v.m. het spelen van laatste nieuwe games.

6 cores, 12 threads op 3,3GHz met een turbo tot en met 3,6GHz vind ik toch wel netjes voor een cpu uit 2014. en die videokaart zit zo rond de RX580 GTX1650-1660. Zeg maar een leuke mid-range kaart(?).:)

Ik zou die ene geheugen module verkopen als u was, en een kitje met minimaal 2 modules halen van in totaal 16gb zodat het allemaal in dual channel kan draaien.
Hier is iemand die presentaties aan het vergelijken is tussen single en dual channel.

4 modules plaatsen voor quad channel heeft trouwens niet zoveel zin voor games. Het mag overigens wel:)
https://nl.hardware.info/reviews/7350/5/single-dual-en-quad-channel-geheugenprestaties-meer-banen-meer-snelheid-benchmarks-games

quiller

Senior Member
User systemen
ehm… GPU userbenchmark is nu wel niet bepaald een zinnige tool om te vergelijken... Op eerste zicht is het handig maar als je daarop verder gaat om je mening te ondersteunen kom je altijd bedrogen uit...

Comp User

Senior Member
User systemen
Dit is 1 bank van 16gb uit een set van 4.
Een 5820k heeft quad channel geheugen, hiervoor heb je 4 bankjes nodig.
Deze 16gb heeft nu maar ca. 1/4 van de maximaal mogelijke bandbreedte.

Dan vraag ik mij toch af wat er met de resterende 3 modules is gebeurd (defect, gebruikt in een ander systeem etc.), ik vind het iig erg vreemd om een systeem waar quad-channel bij gebruikt word, om die met 1 module uit te leveren - zelfs voor een 2e hands.

Dan vraag ik mij toch af wat er met de resterende 3 modules is gebeurd (defect, gebruikt in een ander systeem etc.), ik vind het iig erg vreemd om een systeem waar quad-channel bij gebruikt word, om die met 1 module uit te leveren - zelfs voor een 2e hands.
Niet iedereen weet immers dat je beter 2 modules kan plaatsen i.p.v 1. En daar maakt deze verkoper gewoon gebruik van:)
Of zoals u al aangaf
(defect, gebruikt in een ander systeem etc.)
of gewoon verkocht toen geheugen heel duur was:)

Dat was mijn gedachte ook.
Vermoed dat dit een voor de verkoop samengestelde PC is geweest, wie weet heeft de verkoper nog 3 PC's met 1 dimm verkocht.

Comp User

Senior Member
User systemen
Dat was mijn gedachte ook.
Vermoed dat dit een voor de verkoop samengestelde PC is geweest, wie weet heeft de verkoper nog 3 PC's met 1 dimm verkocht.
Ik heb het zelf ook wel eens gedaan, een quad set (16 GB) gekocht en verdeeld over 2 (eigen) systemen - dat was toen Corsair de eerste generatie van de Vengeance DDR 3 uitbracht (met de (veel te) hoge heatsink), en toen de LP modules er waren hetzelfde nogmaals gedaan.

division

Senior Member
User systemen
Uhh... dit is niet waar :p
https://gpu.userbenchmark.com/Compare/AMD-RX-580-vs-AMD-R9-290/3923vs2171
In een aantal games is een RX580 zelfs 50+% sneller.

Maar voor 550 euro zeker een leuke setup!
Ik zou wel proberen te kijken voor een 2e geheugen module zodat je iig dualchannel gaat draaien!! Scheelt namelijk behoorlijk in prestaties!
Uit eigen ervaring: Nee die statement klopt niet wat @NieuwRetroGamer zegt .. R9 290 is echter stuk langzamer dan de rx 580. En daarbij scheelt het stroom verbruik ook een heel stuk tussen die 2 ondanks de 580 al niet 1 van de zuinigste is.

Bovenaan