welke videokaart

rooitje

Member
Ik heb verschillende dingen hier op het forum gelezen over de 1660TI en de rtx 2060 en wat ik er op uit maak is dat verschillende mensen beide GPUs te duur vinden voor wat je ervoor terug krijgt.
Ik heb gister voor het eerst een PC in mekaar gezet, behalve de GPU .
ik speel voornamelijk MMOs op de PC.
Nu was me vraag welke GPU zou ik het beste kunnen nemen in de 250 euro voor rond dat bedrag of iets daarboven en kan ik dat het beste in een winkel/omline store zien te krijgen of is marktplaats ook te vertrouwen
Dit zijn me speccs: AMD 2600x, Gigabyte B450 Aorus pro, Western Black Digitak NVME 500gb, 16 gig 3200mhz ddr4, Seasonic Focus Gold 550 watt Fx en de kast is de NZXT H500.
Ik had gelezen dat de AMD Vega 56 en de 64 wel erg veel stroom vreten.
De Gpu moet er wel bij passen .
Welke raden jullie me aan?

Laatst bewerkt:

rooitje

Member
Wow Classic zodra die uit is en ik wil op de PC Final Fantasy 14 gaan spelen, ik speel op 1080p en ga deze monitor erbij nemen iiyama g-master gb2560hsu 144hz/

Manyuken

Senior Member
Ik heb verschillende dingen hier op het forum gelezen over de 1660TI en de rtx 2060 en wat ik er op uit maak is dat verschillende mensen beide GPUs te duur vinden voor wat je ervoor terug krijgt.
Ik heb gister voor het eerst een PC in mekaar gezet, behalve de GPU .
ik speel voornamelijk MMOs op de PC.
Nu was me vraag welke GPU zou ik het beste kunnen nemen in de 250 euro voor rond dat bedrag of iets daarboven en kan ik dat het beste in een winkel/omline store zien te krijgen of is marktplaats ook te vertrouwen
Dit zijn me speccs: AMD 2600x, Gigabyte B450 Aorus pro, Western Black Digitak NVME 500gb, 16 gig 3200mhz ddr4, Seasonic Focus Gold 550 watt Fx en de kast is de NZXT H500.
Ik had gelezen dat de AMD Vega 56 en de 64 wel erg veel stroom vreten.
De Gpu moet er wel bij passen .
Welke raden jullie me aan?
De Vega 56/64 serie schijnt ook nog wel eens issues te hebben i.c.m. die voeding...
Maar voor 250 euro is de keuze redelijk beperkt.. Denk ook niet dat je een goede RTX 2060 voor dat geld gaat krijgen, ook niet tweedehands :(
Dus dan wordt het al een 1660ti of bijvoorbeeld een RX 580/590 voor een hele goede deal...
Wellicht kan je tweedehands een goede GTX 1070(ti) vinden?

• Like
Waarderingen: JMM

Flipking94

Senior Member
Denk eerder dat de 1660ti dé mainstream gamingkaart van het moment is eerlijk gezegd. Als je je budget iets zou kunnen opkrikken zou ik voor deze gaan;
https://be.hardware.info/product/515745/gigabyte-geforce-gtx-1660-ti-windforce-oc-6gb

Zoniet, zoals beide heren al aanbevolen, 2dehands is dan ook een optie, als je goed kijkt, kan je best leuke deals spotten!
https://tweakers.net/categorie/49/videokaarten/aanbod/#filter:q1YqSExPDc6sSlWyMjQw0FEqLkhNdsvMKUktKlayqlYyMgKRZYk5SlbRSpaWBsZKOkqGRsaGpiDaxMzERCm2tlZHqaSyILUYpCQRyAcA

suijkerbuijk

Senior Member
Seasonic Focus Gold 550 watt is te licht voor de vega 56\64 aanbevolen de seasonic is een 650watt voor de vega 56 met een ryzen 2600 65watt tdp cpu .

Zal kijken naar de amd rx 580 serie met 8Gb geheugen of een nvidia 1650 serie of nvidia 1050ti
Maar met mmo kan je makkelijk een van deze twee nemen
Zelf heb ik een upgrade gedaan van een 1050ti naar vega 56 .
Wow kan ik met mijn kaart (1050ti) zolang je de optie shadow maar laag zet geeft een grote hit op elke kaart op 1080 gewoon 100fps halen .
Zie dat je die yamaha monitor heb dan zal ik voor een amd kaart gaan die ondersteunt FreeSync 1 gewoon beter.
Reden dat ik mijn nvidia de deur uit gaat omdat het niet lekker werkt , of je de gok wilt nemen dat je het uit moeten zetten is het zonde om dan een nvidia kaart te gaan nemen.|
Geen idee of de yamaha goed gekeurd is door nvidia om gebruik de maken van FreeSync 1 je kant het wel forceren om FreeSync 1 aan te zetten in de drivers . (kans op flikkering en of gewoon zwart beeld tijdens het starten van de game)

Van

Senior Member
Seasonic Focus Gold 550 watt is te licht voor de vega 56\64 aanbevolen de seasonic is een 650watt voor de vega 56 met een ryzen 2600 65watt tdp cpu .

Zal kijken naar de amd rx 580 serie met 8Gb geheugen of een nvidia 1650 serie of nvidia 1050ti
Maar met mmo kan je makkelijk een van deze twee nemen
Zelf heb ik een upgrade gedaan van een 1050ti naar vega 56 .
Wow kan ik met mijn kaart (1050ti) zolang je de optie shadow maar laag zet geeft een grote hit op elke kaart op 1080 gewoon 100fps halen .
Zie dat je die yamaha monitor heb dan zal ik voor een amd kaart gaan die ondersteunt FreeSync 1 gewoon beter.
Reden dat ik mijn nvidia de deur uit gaat omdat het niet lekker werkt , of je de gok wilt nemen dat je het uit moeten zetten is het zonde om dan een nvidia kaart te gaan nemen.|
Geen idee of de yamaha goed gekeurd is door nvidia om gebruik de maken van FreeSync 1 je kant het wel forceren om FreeSync 1 aan te zetten in de drivers . (kans op flikkering en of gewoon zwart beeld tijdens het starten van de game)
Met AMD heb je ook kans op flickering/zwart beeld maar ze fixen het wel later. Bij mijn monitor ook het geval geweest, gemeldt op het AMD forum (& anderen die er last van hadden) en het is nu gefixed met een driver update voor mij.

suijkerbuijk

Senior Member
Met AMD heb je ook kans op flickering/zwart beeld maar ze fixen het wel later. Bij mijn monitor ook het geval geweest, gemeldt op het AMD forum (& anderen die er last van hadden) en het is nu gefixed met een driver update voor mij.
Merkte met nvidia dat elke driver weer anders reageerde op niet ondersteunde freesync monitor.
De ene keer had ik er last van de anderen keer weer niet.
Nu is mijn monitor wel amd gecertificeerd over hdmi freesync met hdr maar niet over de display port dan is een van de twee .
De xbox one-s bezit ook freesync met hdr via hdmi dat is ook een amd gpu denk dat ze het door gevoerd hebben naar de pc of andersom.

Hoe dan ook nvidia ondersteunt geen freesync en hdr onder hdmi of display port met een monitor die alleen freesync 1 bezit .
Dat de topic starter daar rekening mee houd .

Met een amd vega 56 die goedkoper is dan de nvidia 1660ti
Misschien je voeding budgte verhogen naar een 750watt wat net 20euro meer kost dan die je nu koopt.
Als je de voeding terug kan sturen meestal binnen 30dagen wegens niet te vreden .
Gelijk doen zal ik zeggen .

EN KOOP GEEN GIGABYTE VEGA 56 HET IS EEN WAARDELOZE KAART EN NIET STABIEL

LaCrimosa

Senior Member
@suijkerbuijk: vraag me af waarom de GTX 1650 wordt aanbevolen. Op elke tech site wordt die kaart net afgeraden omdat prijs/performance niet is wat men ervan verwachte. Presteert slechter dan een RX 570 welke nu spotgoedkoop is. Voor een budget van 250 Euro, zou ik al kijken naar de MSI GTX 1660 Ventus X2 OC 6GB, welke ongeveer 13% beter presteert dan de RX 580.

suijkerbuijk

Senior Member
@suijkerbuijk: vraag me af waarom de GTX 1650 wordt aanbevolen. Op elke tech site wordt die kaart net afgeraden omdat prijs/performance niet is wat men ervan verwachte. Presteert slechter dan een RX 570 welke nu spotgoedkoop is. Voor een budget van 250 Euro, zou ik al kijken naar de MSI GTX 1660 Ventus X2 OC 6GB, welke ongeveer 13% beter presteert dan de RX 580.
Zijn voeding .

Verder ligt er aan welke gtx1650 de 75 watt versie of de 100watt versie .
Ze zijn ruim voldoende voor de meeste mmo games .
De mooiste en meest betaalbare is de AMD rx 580 maar het verbruik wel stroom .

13% van bijna niks is nog steeds niks.
Reden dat ik dus filmpjes er bij heb gezet .
Dan kan hij zelf beslissen voor werken bedrag hij kan nemen.

Zal zelf de AMD vega 56 boven de gtx1660 kiezen aangezien de AMD goedkoper of iets duurder en sneller dan de GTX 1660ti is .
Filmpje staat er bij dat het gehakt maakt van de gtx1660ti

rooitje

Member
Zou het helpen als ik het budget zou verhogen rond de 300 en zoja welke kaart(en) komt dan in aanmerking ervoor ?

xzandr

Senior Member
Als je de voeding terug kan sturen meestal binnen 30dagen wegens niet te vreden
Dat klopt dus niet, het wettelijk retourrecht is 14 dagen, daarna zijn winkels niets meer verplicht.
En aangezien al de retourzendingen alleen maar geld kosten, zullen er niet veel zaken zijn die meewerken als je na 30 dagen aan komt kloppen.

suijkerbuijk

Senior Member
Dat klopt dus niet, het wettelijk retourrecht is 14 dagen, daarna zijn winkels niets meer verplicht.
En aangezien al de retourzendingen alleen maar geld kosten, zullen er niet veel zaken zijn die meewerken als je na 30 dagen aan komt kloppen.
Sorry maar ik kan gewoon bij goede pc zaken 30dagen krijgen .
Zelfs op mijn monitor speakers zaten 30dagen probeer tijd op .
Dus het kan wel maar niet iedereen doet het

https://www.bol.com/nl/p/rijstkoker-0-6-liter-300w/9200000093309922/
Zelfs een stomme rijstkoker op bol.com staat 30dagen om terug te sturen.

xzandr

Senior Member
Sorry maar ik kan gewoon bij goede pc zaken 30dagen krijgen .
Zelfs op mijn monitor speakers zaten 30dagen probeer tijd op .
Dus het kan wel maar niet iedereen doet het

https://www.bol.com/nl/p/rijstkoker-0-6-liter-300w/9200000093309922/
Zelfs een stomme rijstkoker op bol.com staat 30dagen om terug te sturen.
Er zijn enkele zaken die het retourrecht verlengen om te concurreren, dat is geen regel maar uitzondering.
Aangezien je niet weet waar TS zijn voeding heeft gekocht, lijkt het mij het beste om je bij een advies aan de wettelijke regels te houden.

LaCrimosa

Senior Member
@rooitje Als jij je budget wilt verhogen naar 300 Euro, dan raad ik je aan om de GTX 1660 ti te gaan: https://azerty.nl/category/componenten/videokaarten/nvidia_geforce/nVidia_GeForce_GTX_1660_Ti#!sorting=12&limit=30&view=grid, waarvan de MSI GTX 1660ti Ventus X2 OC 6gb en de Asus Dual GeForce GTX 1660 Ti mijn voorkeur hebben. Je kan argumenteren dat een Vega 56 beter presteert dan deze maar de GTX 1660ti is een recenter model, heeft GDDR6 geheugen en er is geen nood om je zorgen te maken over je voeding, de Seasonic Focus Gold 550 W is ruimschoots voldoende.

Bovenaan