1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Welke videokaart???

Discussie in 'Videokaarten & 3D-chips' gestart door Pattiepro, 9 aug 2017.

1. Pattiepro

Pattiepro Member

Sinds:
    9 aug 2017
    Dag allen,
    Ik ben in het bezit van momenteel het volgende systeem:
    Processor : I7 4770k
    Grafischekaart: msi gtx 660 2GB
    Moederboard: msi ( type weet ik even niet uit min hoofd)
    Geheugen : ddr 3. 16gb
    600 watt voeding
    Ssd Samsung evo

Ik zit te overwegen om straks over te stappen op de coffee lake met oa de volgende componenten
    I7 8700k
    Msi z3??? Pc mate
    DDR 4 geheugen 16 gb
    Voeding corsair 600 watt
    Zelfde ssd
    Mogelijk een andere grafische kaart...

Ik doe aan photoshoppen, games battlefield 1 en 4 voornamelijk en die speel ik op een benq scherm wqhd aangesloten met hdmi
    Verder gebruik ik pinnacle studio 19 ultimate en soms première of aftereffects.

Ik zat zelf te denken aan de msi gtx 1060 6gb armor of de aero ( kleinere versie van msi)
    Kan iemand mij vertellen of dit een beetje future proof is? En of dit wat is?
    Bedankt alvast

2. Danny091283

Danny091283 Senior Member

Sinds:
    14 nov 2012
    Welkom op het forum!
    Wat voor refreshrate heeft je scherm? Op wat voor settings wil je spelen? Wat is je budget?
    Om op ultra te spelen raad ik je een gtx 1070 of een gtx 1080 aan, aangezien je geen budget hebt zou ik gewoon een gtx 1080 ti pakken, zit je altijd wel goed mee.

3. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    4770K kan nog prima mee. Zonde om daar geld in te steken om te upgraden en er dan een 1060 komt..

Kun je net zogoed hierbij gewoon een 1080 steken, dan heb je veel meer.

elivdg98, absol505 en hendrikje vinden dit nuttig.
  4. Roel1966

Roel1966 Senior Member

Sinds:
    17 feb 2010
    Ben ik persoonlijk niet kapot van want wil Pinnacle Studio een beetje redelijk werken moet je al een 16 core cpu gaan gebruiken want dat is niet vooruit te branden. Studio zit een te dikke grafische schil omheen waardoor het niet optimaal werkt en ik zelf daarvoor liever b.v. Powerdirector van Cyberlink gebruik.

5. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
    Ik begrijp dat je wilt overstappen.
    Wat is de motivatie om dat te doen?
    Ik bedoel,je bent blijkbaar niet tevreden.
    In welk opzicht ben je niet tevreden precies?
    Trouwens Pinaccle Studio.... man man wat een piece of crap is dat zeg.
    Bron van ergenis en ellende,om zelfmoordneigingen van te krijgen.
    Indiaas buggy zooi.
    Zo sterk als ik het hier verwoord,zo slecht waren mn ervaringen,en nee, IK deed niks verkeerd lol.
    Dan is dat anders dan Premiére Elements,een genot om mee te werken.

Laatst bewerkt: 9 aug 2017
    hendrikje vindt dit nuttig.
  6. Pattiepro

Pattiepro Member

Sinds:
    9 aug 2017
    Bedankt alvast voor de reacties...
    Even tegelijk op alles reageren!
    - refreshrate weet ik zo niet maar ik wil in ieder geval op ultra spelen en mijn budget is rond de 300,-
    - pinnacle is qua layout mooi om mee te werken en intuïtief ik weet niet of dezelfde mogelijkheden, multicam en 5.1 bij elementaire aanwezig zijn, zou ik me in moeten verdiepen of hoe de kwaliteit van cyberlink is. Zat zelf ook aan grassvalley edius te denke maar daar weet ik verder ook niets van!
    - upgraden naar coffee lake levert mij een prestatie verschil op die hetzelfde is tussen de I7 870. En de 4770k en ik wil die 4770k voor nadere doeleinden gebruiken! Merk wel dat de boel niet meer zo snel is als in het begin!
    - zit er een groot verschil tussen de gtx 660 en de gtx 1060???

7. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Euh... ja.

Ook meer dan tussen i7-870 en i7-4770K

JensTX vindt dit nuttig.
  8. Roel1966

Roel1966 Senior Member

Sinds:
    17 feb 2010
    En dat is net de valstrik en maakt dat hele editing programma log en buggy zoals @nutty ook al ervaren heeft, dus probeer een beetje daar doorheen te kijken. Cyberlink ziet grafisch gezien er niet zo gelikt uit maar werkt wel lekker vlot en vooral het renderen gaat vele malen sneller als bij b.v. Studio.

Puur voor video-editing niet maar voor gaming natuurlijk wel weer.

9. Danny091283

Danny091283 Senior Member

Sinds:
    14 nov 2012
    Zie benchmarks BF1 op WQHD met ultra settings. Gtx 1060 is minimaal, ik zou je aanraden om een iets zwaardere kaart te pakken

https://nl.hardware.info/reviews/70...en-testresultaten-wqhd-2560x1440-+-frametimes

Ik vermoed wel dat deze benchmarks uit de single player komen en ik weet niet hoe ze in multiplayer zijn.

Gtx 1060 in je budget: https://nl.hardware.info/product/358539/evga-geforce-gtx-1060-sc-6gb

Laatst bewerkt: 10 aug 2017
  10. Dick Teaser

Dick Teaser Senior Member

Sinds:
    24 jun 2016
    Het is toch te gek voor woorden dat het gros van de videokaarten niet verkrijgbaar is . Moet dat ethereum mining niet verboden worden ofzo ? Daarbij kunnen handelaren er toch zelf een stokje voor steken dat grote partijen videokaarten worden opgekocht en zo de prijzen en verkrijgbaarheid in de hand houden ? Het lijkt me dat iedereen hier vrij gewetenloos handelt . Of begrijp ik iets niet ?

11. Giverne

Giverne Member

Sinds:
    2 feb 2017
    Gewoon de marktwerking helaas. Vraag is hoog en daarmee stijgen de prijzen. De handelaren zien de mogelijkheid om veel af te zetten tegen een hogere prijs. Die houden geen rekening met een consument die 1 kaart wil kopen.

12. seb83

seb83 Senior Member

Sinds:
    31 okt 2016
    Hmmm waar baseer je dat op? Coffee lake bestaat nog niet eens... Maar goed, laten we uitgaan van de geruchten.

Zowel single threaded als multi threaded is de 4770k ongeveer 2 keer zo snel als de 870.

Als de geruchten over coffee lake kloppen loopt de 8700k single threaded op 4.3 ghz. Dat is 3.9 voor de 4770k, en we gaan uit van 10% meer ipc (en dan ben ik nog genereus). Daarmee is de 8700k single threaded 21% sneller dan de 4770k.

Multithreaded krijg je hooguit 50% performance winst met 2 cores meer. En dat is de maximale winst die je boekt als een applicatie perfect over alle threads schaalt, wat bij mijn weten zo'n beetje alleen WinRAR doet.

Kortom, jouw statement dat de sprong van een 870 naar een 4770k gelijk is aan die van een 4770k naar een 8700k is licht overdreven.

13. Dick Teaser

Sinds:
    24 jun 2016
    Dat is een hele domme en kortzichtige houding . Ik word nu gedwongen om een GTX 1060 te kopen omdat de GTX 1070 onbetaalbaar is . De handelaren verspelen een hoop sympatie en goodwill van de consument , en geld is goodwill . Het getuigt van een bekrompen handelsgeest . Ik ben WOEST :mad::mad::mad:

14. Giverne

Giverne Member

Sinds:
    2 feb 2017
    Ben ik met je eens, maar ze ruiken het geld en gaan ervoor. Gelukkig dalen de prijzen wel al wat.
    Hopelijk brengt de beschikbaarheid van VEGA nog meer voor ons :)

15. seb83

seb83 Senior Member

Sinds:
    31 okt 2016
    De 570, 580 en 1060 zijn beperkt verkrijgbaar, en de kaarten die er wel zijn, zijn gemiddeld zo'n 20% duurder dan bij de introductie. Maar een 1070 kun je gewoon krijgen voor net onder de €500. Goedkoper zijn ze nog niet geweest.

hendrikje vindt dit nuttig.
  16. Dick Teaser

Sinds:
    24 jun 2016
    Het gaat erom dat de consument beschermt word tegen dit soort praktijken , en handelaren gedwongen worden een basisvoorraad voor de consument te reserveren . Het is weer jammer dat dit soort regeltjes nodig zijn .

17. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Inderdaad. Je kunt beter het papiergeldsysteem aanpakken, wat aan de oorsprong staat van bijna al die bubbels.

Is ook niet nodig. Ethereum mining is gewoon backlash van een fout monetair systeem (=foute regeltjes). Een extra set foute regeltjes gaat dat niet oplossen.

18. seb83

seb83 Senior Member

Sinds:
    31 okt 2016
    Iemand die een videokaart gebruikt om een spelletje mee te spelen is een consument, maar iemand die er een digitale valuta mee produceert niet?

En de professionele gamer dan? Of de onderzoeker? Moeten die ook wachten, zodat 'de gewone consument' lekker BF1 kan spelen?

Wat een rare redenering. De situatie is simpel: er is meer vraag naar bepaalde typen videokaart dan er aanbod is. Dat kan twee oorzaken hebben: of de fabrikanten kunnen niet snel genoeg produceren, of ze willen niet snel genoeg produceren. Het resultaat is in beide gevallen hetzelfde: er ontstaat schaarste en daardoor een hogere prijs.

We hebben het hier niet over brood he, of over huurprijzen. Het gaat gewoon om een luxeproduct. Diezelfde marktwerking zorgde er een paar jaar geleden voor dat je voor €60 16 gig RAM kon kopen. Daar hoorde je toen niemand over klagen...

quiller vindt dit nuttig.
  19. Dick Teaser

Sinds:
    24 jun 2016
    Toon mij een linkje hiervan , een kaart die op voorraad is en onder de 500 euro . Eigenlijk wil ik niet meer dan 400 euro uitgeven voor een GTX 1070 .

20. seb83

seb83 Senior Member

Sinds:
    31 okt 2016