Welke tablet gebruiken jullie?

De markt voor tablet is niet meer als vroeger die ik kende. De markt met tablets is veel kleiner geworden. Gelukkig zijn er nog steeds fabrikanten die nieuwe tablets uitbrengen van o.a. Samsung, Apple en Huawei. LG zie ik niet meer terug.

• Van welke merk tablet maken jullie gebruik?
• Wordt deze nog vervangen?
• Wat vinden jullie het belangrijkste specificaties van een tablet?
• Als de Android/Apple support stopt blijven jullie op dezelfde tablet gebruik maken?

Laat ik als éérste beginnen

Mijn eerste tablet kocht in 2013 de LG G PAD 8.3 en ik vond de tablet goed totdat er geen updates er meer voor uit kwamen. De laatste grote update bij LG was bij Android 4.4.4 Kitkat. Na deze periode kwamen er geregeld security updates uit. De tablet heb ik tot eind vorige jaar gebruikt en ik had geen plannen om een nieuwe tablet te kopen, maar....

Tegen het einde van het jaar 2018 wilde mijn tablet niet opladen of opstarten en kwam ik er achter dat de accu versleten was. De kosten voor een nieuwe accu zouden rond de €100,- zijn en heb even mee gewacht. Na een paar maanden dacht ik, ik neem toch een nieuwe tablet en vond mijn tablet dat geld niet meer waard.

Op 15 juni 2019 heb ik de nieuwe Samsung Galaxy Tab S5e gekocht voor €455,-. Wat een mooie tablet met extra dunne schermranden, een lange accuduur ca 15 uur bij video en indrukwekkendde 4 geïntegreerd speakers van AKG met Dobly Atmos. Het scherm met 10.5 inch OLED is erg prachtig. Ben nu weer volop met de tablet bezig en kijk ik o.a. YouTube en Netflix erop, wat surfen internet en appen met het grote scherm. Ik neem mijn nieuwe tablet vaak onderweg mee en ik gebruik hem soms vaker dan mijn Galaxy S8+ afhankelijk van de situatie. Samsung belooft op zijn website tot April 2021 support voor mijn nieuwe tablet.

Ik heb gekozen voor een 128GB aan opslag (Dit is sneller dan Micro-SD) 6GB aan RAM om in de toekomst zeker te zijn.

Als er geen Wi-Fi tot mijn bereik is, verbind ik mijn tablet met mijn S8+ via Bluetooth en heb ik overal internet op mijn tablet. Op mijn tablet S5e zit Android 9 Pie uit de doos.

Laatst bewerkt:
De Tablet die ik gebruik is een Ipad. Een new Ipad wel te verstaan. Ik ben van mening dat mensen (vaak) eerder een nieuwe aangaffen dan ze hem ook werkelijk nodig hebben.

Dabomb

Senior Member
User systemen
Geen tablet hier. Wel een nintendo switch.. Heb wel eens geoppert om een tablet te kopen.. Alleen denk dat het gebruik dan maar minimaal zou zijn.. En dus jammer om er 300 + euro voor uit te geven.

Thuis zijn we begonnen met de eerste Apple iPad. Mijn moeder noemde het gewoon een pad, of pads van koffiepad:p
Ze heeft hem wel over een tijd verkocht. Want ze vond het maar een moeilijk ding. Ze was Windows gewend:)

Mijn broertje had een tablet van BlackBerry, was wel een geinig ding.

Ik had altijd een Surface RT, totdat een knopje niet meer werkte, en de accu het niet meer deed.

Nu heb ik een Surface Book. Well met dikke kroting uiteraard:)

Microsoft

Nee, alleen als hij buiten de garantie kapot gaat. Repareren is heel lastig.

De ondersteuning vind ik belangrijk dus het OS. Al vind ik een vlotte CPU ook belangrijk:)

• Als de Android/Apple support stopt blijven jullie op dezelfde tablet gebruik maken?

Niet van toepassing bij mij, hahaha😝
De Surface komt uit 2015, en ik krijg nog steeds updates
🤪

quiller

Senior Member
User systemen
@PHtH

Ik heb geprobeerd om de tekst aan te passen.. ik hoop dat die nu wat beter is.
Veel beter (Als het goed is zeg ik het ook ;)) - Op zich zijn slechte zinsbouw geen probleem, behalve als je graag tussendoor even hier volgt (dus ook op momenten dat je eigenlijk met ander werk bezig bent).

Betreffende :
Hier zijn we begonnen met twee samsung tablets waarvan de laatste de S2 9.7 was … Echter na teleurstelling over de bouwkwaliteit (twee keer net buiten garantie dat de oplaadpoort het begaf en een nieuw moederbord moest geplaatst worden !!!) stopte het voor ons...

Sinds deze problemen zijn wij (me and the wife) overgeschakeld op de Huawei Mediapad M5 8.4 (bewust een maatje kleiner gekozen vanwege de draagbaarheid - bigger is niet altijd better), en dit tot onze grote tevredenheid.
Dus :

1) Huawei mediapad M5 8.4 versie met wifi en 4g.
2) Waarschijnlijk zullen we deze nog vervangen en naargelang wat de markt brengt (en onze ervaringen verder met de huawei) is de kans groot dat het opnieuw een Huawei zal zijn.
3) Belangrijkste : draagbaarheid / handelbaarheid, scherm en geluid (super bij deze huawei trouwens), foto's, kwaliteit en duurzaamheid.
4) Als de support stopt kan deze nog gebruikt worden, maar dan eventueel als tweede tablet waar met name geen bankzaken meer op gebeuren.

Van welke merk tablet maken jullie gebruik?
Ik had eerst een PointOfView (voormalig Nederlands merk) en nu alweer 3-4 jaar een Medion LifeTab. Beiden niet duurder dan 189 euro. Meer ga ik er ook niet aan uitgeven voor alleen een beetje browsen en een Youtube filmpje. Ik zou ook niet weten wat je met 128GB aan moet. Er staat bij geen data op de tablet.

Wordt deze nog vervangen?
Zeker, als de Medion kapot gaat kijk ik wat er te krijgen is.

Wat vinden jullie het belangrijkste specificaties van een tablet?
Afmetingen en scherm.

Als de Android/Apple support stopt blijven jullie op dezelfde tablet gebruik maken?
Natuurlijk. Support boeit me helemaal niet. Zolang alle applicaties maar blijven werken. De Medion is bij Android versie 5 blijven steken. Geen enkel probleem.

Een tweedehands Nexus 10. Gekocht in 2015. Nadat onze 3 jaar oude iPad (kerstcadeau van werk) op de grond was gekletterd.

Niet binnen korte tijd.

Dat er Android op draait en redelijk normaal Netflix/YouTube op gestreamd kan worden.

Zolang alle gebruikte apps blijven werken, ja.

Comp User

Senior Member
User systemen
Ik gebruik de tablet voornamelijk voor;

Email & browser.
Online shopping.
Uitzending gemist - (T-Mobile thuis heeft (veel) meer zenders & programma's via de app dan via de decoder).
Ziggosport - vooral als NASCAR of IndyCar uitloopt, maar ook voor de interviews die ze niet (volledig) uitzenden.

Mijn tablet geschiedenis is;

Nexus 7 (2012) (vervangen toen de accu op was).
Medion LifeTab HD P10505 (vervangen omdat ik steeds de WiFi verbinding verloor(te veel netwerken op 2,4)).
Nvidia Shield K1 (vervangen toen de accu op was).
Samsung Galaxy Tab S5e.

Overigens gaat mijn voorkeur uit naar 7 - 8 inch, zoals deze Xiaomi, echter zijn die - met fatsoenlijke specs - niet of nauwelijks (binnen Europa) te vinden.

Ik ben aan Europa gebonden omdat ik geen CC heb / wil.

Onder fatsoenlijke specs versta ik;
SD 660 of nieuwer.
Dual-band WiFi.
Minimaal 4 GB ram & 64 GB opslag, SD slot is mooi meegenomen.
Minimaal F-HD Resolutie.
IPS of Amoled scherm.
Laatste Android versie (op moment van aanschaf).

Laatst bewerkt:
Van welke merk tablet maken jullie gebruik?

Had eerst een Ipad 4, nu een Ipad pro 2018 11"

Komende jaren niet hoop ik

Het scherm, de snelheid, geoptimaliseerde apps, geluid kwaliteit.

Gok niet dat Apple binnen 10 jaar stopt met de ipad series.

Bovenaan