1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Welke smartphone gebruik jij?

Discussie in 'Smartphones' gestart door Van der berg, 21 aug 2014.

1. Van der berg

Van der berg Senior Member

Sinds:
    18 apr 2005
    Steeds meer mensen hebben tegenwoordig een smartphone en ik kan zelf al bijna niet meer zonder.

Wat voor smartphone gebruiken jullie en waarom?
    Welke providers gebruiken jullie?
    Welke soort abbonomenten kiezen jullie, wat is het belangrijkste binnen een bundel? Kiezen jullie 1 jaar of dan 2 jaar?
    Kopen jullie de smartphone los of in termijnen bij jou abbonoment

Zelf gebruik ik de Samsung Galaxy Note 2 en heb mijn abbonoment verlegend na 2 jaar, ik betaalde €45.65 voor 300 belminuten +500MB snelle 3G via T-Mobile (inclusief 64Kbit/s na 500MB) het heeft mij wel bevallen afgelopen 2 jaar.

Inmiddels heb ik hem verlengd met 1 jaar sim only, voor €33 per maand met onbeperkt bellen met 2GB internet snelle internet (na 2GB over op 64Kbit/s) wel ben ik bij T-Mobile gebleven als klant

ik ben 24 uur online (Facebook, Skype, Google Talk, Steam, Yahoo messenger, Gmail) met mijn smartphone en ik kan overal internetten waar ik ook ben in het land.

Ik vind het internetbundel het belangrijkste en wil dan over internet kunnen hebben

Ik kwam soms wel eens wat te kort aan belminuten en dan betaal je gauw het dubbele vandaar dat ik onbeperkt bellen heb genomen

Ik ben van menibg dat een losse aankoop wel goedkoper kan zijn dat beweert bijna de meeste mensen.

Laatst bewerkt door een moderator: 28 sep 2014
  2. Martin A

Martin A Senior Member

Sinds:
    22 nov 2013
    Losse aankoop is eigenlijk altijd goedkoper. Reken maar uit:

(Maandprijs jouw abonnement - maandprijs zelfde abonnement simlockvrij) x aantal maanden abonnement = kosten smartphone

-----
    Ik heb een telefoon met een sim-only van 7,50 per maand. Als ik wil internetten, ga ik wel achter de computer zitten. Ik mis er niets aan en dat wil ik zo lang mogelijk zo houden. Ik erger me dood aan al die (a)sociale media. Mensen die slingeren op de weg, niet omdat ze een biertje teveel op hebben, maar omdat ze zitten te appen! Mensen die aan de kassa niet eens hallo kunnen zeggen tegen de cassiére omdat hun 450 'vrienden' op facebook belangrijker zijn.

Het ergste is nog dat de social media in sommige gevallen juist tot armere sociale contacten leiden. De bedoeling was volgens mij om communicatie toe te voegen aan de al bestaande telefoon, face-to-face etc. Zeg maar: We gebruiken facebook om een afspraak in het echte leven te coordineren met onze vriendengroep. Dan hoef je niet iedereen afzonderlijk te bellen. Maar whatsapp en facebook lijken het voetbalveldje/winkelcentrum etc. als centrum van communicatie te vervangen. En een vermindering in menselijk contact verhoogt de kans op een depressie.

Ik had serieus vorig jaar wat leerlingen die het gezellig vonden om in een kringetje met elkaar te appen. En elkaar dus niet aan te kijken etc. Vond ik belachelijk. Ik heb gezegd dat ze de telefoon eens een uurtje uit moesten zetten en even monopoly moesten spelen (had ik in de kast liggen voor Engels). In de les zijn ze verboden, tenzij ik zeg dat ze iets op mogen zoeken of als ze 'm voor een opdracht nodig hebben.

De volgende dag in een tussenuur kwamen ze weer om monopoly vragen!

Siem koenis, bokuohn, koentje943 en 2 anderen vinden dit nuttig.
  3. Maghreb

Maghreb Geband

Sinds:
    4 apr 2014
    Ik heb zelf de Samsung Galaxy S5 als opvolger van de Galaxy S3 bij de zelfde abbo. Ik heb de S5 omdat ik nog al veel gebruik maak van internet op mijn smart foon als ik niet thuis ben of op het werk. Verder maak ik er foto's mee of een video, gewoon omdat het kan, maar ik bel en sms er ook mee.

Ik gebruik ook facebook maar dat is meer om echt afspraken te maken ipv bezig zijn met ander mensen op het internet. Meestal zijn dit afspraken met mensen die toevallig niet kunnen bellen of sms-en, van ey wat ga jij doen vanavond, kom je even langs.

Samsung galaxy S5
    KPN 45 euro geloof ik, bellen sms, internet
    2 jaar ABBO maar ik verander hem nog wel eens in de tussentijd naar een goedkopere of duurdere, ligt er aan hoeveel in nodig ben of juist niet nodig ben.

Laatst bewerkt: 21 aug 2014
  4. Alan Z

Alan Z Senior Member

Sinds:
    13 jul 2011
    moto G + simonly 13€/m (1gb, 100 min)

& Van der berg, had je in de titel niet even het woord smartphone o.i.d. kunnen toevoegen?

5. Dietaahhhpro

Dietaahhhpro Senior Member

Sinds:
    17 apr 2014
    Ik heb zelf nooit echt een smartphone gekocht, omdat mijn gsm toch wel regelmatig valt en bijgevolg wel tegen een stootje moet kunnen. Vandaar nooit meer dan 180 euro aan mijn gsm uitgegeven.

Ik heb samsung, LG, nokia en sony erixon al gehad. Enkel goede ervaringen met LG en nokia. Vandaar dat ik ook van het principe ben de andere merken niet meer te kopen voor gsm, ookal scoort samsung erg goed bv. Volgende gsm gaat mogelijk een huawei zijn, alhoewel ik aan het twijfelen ben. Huawei is chinees en ik koop alleen maar rommel van china tot nu toe...

3 providers gehad: eerst proximus, toen mobistar en nu base (jim mobile). Telenet is op dit moment het voordeligst, dat heeft iedereen in de familie, maar ik blijf koppig met Jim zitten, omdat ik het goed genoeg vind ;). Met alle drie de providers goede ervaringen gehad btw.

Ik heb eenmaal een abo aangeschaft, maar dat doe ik nooit meer. Je zit voor minimum een jaar vast aan een abo en het grote nadeel is dat wanneer je je limiet hebt bereikt, je gewoon kan verder doen met bellen/sms'en zonder dat je een waarschuwing krijgt. Schandalige actie vind ik persoonlijk. Dat abo was bij proximus btw. Met herlaadkaart (doe ik altijd via internet) heb je dit probleem niet en zie je hoeveel overschot je nog hebt na een beltijd bijvoorbeeld. Waar ik volgende keer misschien wel opnieuw een abo ga aanschaffen is bij telenet, omdat ze ook die 1euro actie hebben en ook goedkope abonnementen hebben. Met 10 euro kom ik maandelijks ruim toe.

Ik gebruik de gsm alleen voor bellen en sms'en, dus waarom zou ik er 300 euro (iphone bv) aan uitgeven als je dat geld in een prachtige monitor bijvoorbeeld kan steken. Daarnaast gaan mijn gsm's nooit langer dan 3jaar mee... De 2e en 3e hadden een barst in het touchscreen en de garantie dekte dat niet bij sony erixon, bij LG was de garantie vervallen en kon ik voor de herstelprijs beter een nieuwe gsm kopen. Ik ben trouwens het meest tevreden over die LG, die zou nog een stuk langer kunnen meegaan, die sony erixon was er al slecht aan toe (1j oud, werd gloedheet, viel soms uit, ...). Mijn allereerste gsm was gewoon versleten na 2jaar (samsung), nog zo'n openklapbare. En nu heb ik een nokia die ook al zijn kuren begint te krijgen na 2jaar... Waarom maken providers nooit eens fatsoenlijke gsm's die jaren kunnen meegaan -_-. HTC lijkt me ook wel een erg goed merk voor volgende gsm.

Heb de gsm altijd los gekocht, dan in media markt, dan in telecom, belgacom, telenet, ... Mediamarkt zijn aftermarket is echt enorm slecht heb ik ondervonden. Ze bedriegen je vlak voor je neus, garantie doen ze nooit gelden... Nee, voor mij alleen nog maar dvd's bv bij mediamarkt, voor de rest koop ik daar niets meer van waarde.

6. Van der berg

Sinds:
    18 apr 2005
    Hiervoor had ik Simpel 2 jaar en dat was een ellende (2010-2012) je denk dat je goedkoper uit bent maar dan kom je bedrogen uit, dat was toen nog met mijn iPhone 3G en ook in dat periode had ik geen internet op mij abbonoment, elke €2.50 per maand voor 100 belminuten. Daarvoor had ik 2 jaar abbonoment 2008-2010) bij T-Mobile met de nieuwste iPhone 3G 16GB €32.95 per maand voor 150 belminuten en ECHT onbeperkt internet, zonder snelheidsverlaging!

7. philpend

philpend Senior Member

Sinds:
    8 apr 2014
    Zit al jaren bij Telfort en dat bevalt prima. Ontvangstkwaliteit is prima en prijs is meestal de laagste die ik kan vinden. Voor het overgrote deel via abonnement, behalve toen ze overgingen op toestellease, toen via simonly. Nu zijn ze weer terug bij een toestel in eigendom. Je betaald wel voor het toestel in je abbo, maar veel minder dan wat je voor een los toestel betaald.

8. DjDaan111

DjDaan111 Senior Member

Sinds:
    14 nov 2013
    Ik heb de LG L3 met prepaid

9. niels128

niels128 Senior Member

Sinds:
    10 apr 2014
    Heb een iphone 5 nu bijna 2 jaar, bevalt prima.
    2 jarig abonnement bij tmobile 300 minuten/ sms, onbeperkt internet. Sinds kort ook 4G hier.
    50 euro per maand. Ben alleen niet tevreden over het bereik en dekking van het netwerk met name internet dus ga ik in oktober overstappen, dan loopt mijn abonnement af en is de nieuwe versie van de iphone weer uit :p

10. Van der berg

Sinds:
    18 apr 2005
    Het is inderdaad onbeperkt internet maar dan op 64Kbit/s (ik vind het maar fijn dat zoiets wel bestaat, alleen wel jammer dat het niet als vroeger ongelimiteerde snelheid is met onbeperkt! nu krijg je 64Kbit/s er gewoon gratis bij, maar toen ik hem nam met mijn Note 2 moest ik € 5,- per maand bijbetalen, alhoewel het idee goed zit ik zat altijd wel over de 500MB met een hoogste record van bijna 3GB! verbruik via 3G, reken maar uit als je dat moest betalen €0,10 per MB :D

Ik heb nu met verlening gratis 64Kbit/s gekregen, alleen heb ik 2GB snelle internet 30MB/sec. volgende jaar neem ik 1GB omdat ik nu ook goede wifi thuis heb (ik had eigenlijk dit jaar al 1GB moeten nemen, maar ja die 2 euro extra is ook niets)

Mijn ervaring op 64Kbit/s internetten ging wel redelijk goed, YouTuBe was echt om te huilen en lukte bijna helemaal niet. Ik kon wel tot mijn verbazing goed Skype op 64Kbit/s zelfs video chatten ging uitstekend en ik kon mijn partner goed verstaan en die ander mij ook, het was wel een beetje blokkerig beeld maar niet dat je er aan ergert! ook openen van apps die gebruik maken van je verbinding op 64Kbit/s ging wat langzamer dan normaal, vooral bankieren.

11. magic4ce

magic4ce Senior Member

Sinds:
    15 okt 2010
    ik bel niet. ik laat me bellen

12. Van der berg

Sinds:
    18 apr 2005
    Hoeveel hardware.info gebruikers hebben een internet bundel bij hun pakket?

13. Sw333t

Sw333t Senior Member

Sinds:
    26 jun 2010
    Wat voor smartphone gebruiken jullie en waarom:
    LG L5 II Black, snel genoeg en kon hem voor een klein prijsje overnemen via tweakers (en daar zat ook een defecte bij voor spare parts).

Welke providers gebruiken jullie:
    Na lange tijd bij T-Mobile te hebben gezeten zit ik nu bij Hi (KPN). Beter bereik hier in deze regio.

Welke soort abonnementen kiezen jullie, wat is het belangrijkste binnen een bundel? Kiezen jullie 1 jaar of dan 2 jaar?
    Geen abonnement, ik gebruik een prepaid oplossing. Ook geen mobiel data abonnement, gebruik enkel de wifi (hotspots van KPN / Ziggo kan ik wel gebruik van maken). Verbruik maximaal 40 euro per jaar :mrgreen:.

Kopen jullie de smartphone los of in termijnen bij jou abonnement:
    Los gekocht.

Laatst bewerkt: 26 aug 2014
  14. Danielleb01

Danielleb01 Member

Sinds:
    26 aug 2014
    Apple iPhone 5c wit, mijn zus heeft n iPhone 5s, ik wilde er ook graag een.

Tele 2, ondanks alle slechte reviews vind ik t goed werken.

Welke soort abbonomenten kiezen jullie, wat is het belangrijkste binnen een bundel?
    Ik heb 100 belminuten/sms en 1000 mb internet
    Wat het belangrijkste is moet je vooral zelf bepalen; bel je veel of juist niet, ben je vaak onderweg en wil je internet enz.

Kiezen jullie 1 jaar of dan 2 jaar?
    Ik heb zelf 2 jaar omdat het goedkoper is maar als je telefoon kapot is zit je aan het abonnement vast, natuurlijk kan je dan een goedkoper toestel kopen.

Kopen jullie de smartphone los of in termijnen bij jou abbonomin termijnen bij jou abbonoment?
    Ik heb het toestel voor €234,- gekocht en ik betaal €25 per maand.

15. FRtex

FRtex Senior Member

Sinds:
    7 feb 2013
    Sinds kort overgestapt van de Nokia N9 naar de Sony Xperia Z1. Niet omdat ik Android zo leuk zou vinden maar meer omdat deze telefoon kwalitatief voor mij op dit moment het beste is. De Jolla Sailfish is nog steeds erg duur en ben dus ook van plan om deze pas te kopen als er een opvolger is. En ik heb geen credit card en kan om die reden hem ook niet kopen omdat deze niet in Nederland te koop is.
    Nog steeds T-Mobile
    Kopen jullie de smartphone los of in termijnen bij jou abonnement?
    Ik heb het toestel los gekocht.

16. Stijn Zant

Stijn Zant Senior Member

Sinds:
    26 jan 2014
    Ik heb zelf een iphone 4. Hij werkt nog prima, maar soms duurt het laden van dingen wel lang en als ik foto's neem zijn ze echt in slechte kwaliteit. Verder heb ik prepaid van KPN, ik bel en sms bijna nooit er ik heb bijna altijd wifi (op school, thuis, winkelcentrum ect). Een abonnement vindt ik niet echt nodig daarom want ik zou het bijna nooit gebruiken (misschien alleen als ik in de auto zit). Als volgende mobiel spaar ik voor de iphone 6/7 ,maar dat gaat nog even duren aangezien ik eerst nog wat ga upgraden aan m'n pc (nieuw scherm en meer ram)

17. VerwijderdeGebruiker84516

VerwijderdeGebruiker84516 Geband

Sinds:
    27 okt 2012
    Titel aangepast, deze is wat duidelijker @Van der berg ;)

Wat voor smartphone gebruiken jij en waarom?
    Samsung Galaxy Note 3 omdat het bij me abbonement kon.
    KPN
    Welke soort abbonomenten kiezen jullie, wat is het belangrijkste binnen een bundel? Kiezen jullie 1 jaar of dan 2 jaar?
    Ik heb nu 2 jaar omdat het goedkoper was (en had meer data).
    Kopen jullie de smartphone los of in termijnen bij jou abbonement?
    Zat bij mijn abbonement. :D

18. Roel1966

Roel1966 Senior Member

Sinds:
    17 feb 2010
    Een Nokia Lumia 630 Windows Phone omdat ik eigenlijk te weinig gebruik maak van een smartphone en daarvoor die 630 een leuke compromis vond. Op zich alle functionaliteit van een smartphone met toch nog wel een redelijk schermformaat en redelijke specs en het geen trage smartphone is.
    Vodafone prepaid.
    Een standaard prepaid kaartje omdat ik veel te weinig gebruik maak van de gsm en vaak met de gewone foon telefoneer. Zaken als Whatsapp en dergelijke is zelden dat ik dat gebruik en de rest zoals Facebook en dergelijke doe ik allemaal via de desktop pc.
    Kopen jullie de smartphone los of in termijnen bij jou abbonement?
    Ik heb de smartphone los gekocht zonder simlock want bij een abbo betaal je veel te veel extra als je te weinig gebruik maakt van je belminuten en dergelijke.

19. kukelinho

kukelinho Member

Sinds:
    27 dec 2009
    Oneplus One. Volgens mijn bescheiden mening de beste big screen smartphone van het moment. Maar 1 nadeel: 4G is alleen beschikbaar bij T-Mobile en deels bij Vodafone. Tegenwoordig kan je makkelijk aan een invite komen voor <10 euro.
    Hollandsnieuwe. Best value for money, zeker als je het overgebleven beltegoed weet "om te zetten" naar euro's.
    Welke soort abonnementen kiezen jullie, wat is het belangrijkste binnen een bundel? Kiezen jullie 1 jaar of dan 2 jaar?
    Altijd neem ik een Sim-only. Bij Hollandsnieuwe is alles uit de bundel inclusief buitenland en 0900 nummers. Meestal 2-jarig omdat daar nog meer korting op zit.
    Kopen jullie de smartphone los of in termijnen bij jou abonnement?
    Zie hierboven

20. AkhHorus

AkhHorus Senior Member

Sinds:
    20 sep 2004
    LG G3, kom net van Sony af en ga zeker niet meer terug.
    Zit bij KPN, krijg in comb met mijn glasvezel verdubbeling van data, wat me goed uitkomt en 10 euro in de maand familie korting op abbo,wat het erg goedkoop maakt.
    Heb nu een abbo met totaal 4 GB data en 200 belminuten voor 30 euro in de maand. Gekozen voor KPN omdat die in mijn regio (en overal) probleemloos werkt.
    G3 zat gratis (zover je daar van kunt spreken) bij abonnement.

koentje943 en Dietaahhhpro vinden dit nuttig.