1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Welke receiver met hdmi etc. voor mijn KEF iQ7 boxen

Discussie in 'Consumentenelektronica' gestart door Peter vH, 3 apr 2017.

1. Peter vH

Peter vH

Sinds:
    3 apr 2017
    Beste mensen, van familie heb ik een prachtige set KEF iQ7 boxen plus een Denon set gekregen (erfenis). De Denon versterker PMA 1500AE heeft alleen rca in- en uitgangen. Ik ga die daarom weg doen en zoek ter vervanging een stereo receiver met hdmi en toslink aansluitingen voor mijn Apple TV en lcd tv. De Onkyo TX-L20D lijkt me daarvoor geschikt. Die kosten nu ongeveer 370 euro. Wat raden jullie mij aan voor maximaal 400 euro?

De Onkyo heeft ook DAB+. Heb je daar een coaxverbinding op de coax-einddoos nodig? Of voldoen de 2 antennes?

Groeten, Peter

2. Comp User

Comp User

Sinds:
    10 aug 2014
    DAB+ is leuk in de auto (of op de camping) en is de (beoogde) opvolger van de FM band.

Er zit een netwerk aansluiting op deze receiver, dus ik zou die gewoon gebruiken, want dan heb je 100.000 zenders i.p.v de 20 / 25 die je anders zou hebben.

Maar om op je eerste vraag terug te komen; er zijn (bij mijn weten) niet veel stereo receivers die HDMI aansluitingen hebben.

Habana7 vindt dit nuttig.
  3. superjeroen

superjeroen

Sinds:
    10 okt 2010
    De twee antennes op de Onkyo zijn voor de WiFi, niet voor DAB+. Daar zul je een aparte antenne voor moeten aansluiten. Het lijkt mij verder een prima receiver, ik heb geen ervaring mee dus over kwaliteit durf ik niets te zeggen.

Veel recievers met meerdere kanalen kun je ook alleen stereo laten draaien. Je zou bijvoorbeeld naar deze Denon kunnen kijken. Dit is een vrij basic receiver, maar voor een echt goede receiver ben je denk ik ook wel meer dan €400,- kwijt.

4. demon326

demon326

Sinds:
    28 jan 2012
  5. Habana7

Habana7 Senior Member

Sinds:
    1 nov 2009
    Stereo versterkers met HDMI zijn er inderdaad niet veel, maar ze zijn er wel maar vaak niet voor 400euro, oa. NAD C368.

Die Onkyo TX-L20D lijkt me dan ook een prima versterker..

("bedenk wel dat er enkel 4 HDMI ingangen opzitten, geen uitgang naar TV oid.
    Wellicht is een receiver een betere keus.") dit maar even vergeten niet goed gekeken....

@FearR1986 .. ja Inderdaad hebt gelijk, dan ik heb waarschijnlijk naar een verkeert plaatje gekeken.

Laatst bewerkt: 24 apr 2017 om 12:20
  6. FeaR1986

FeaR1986 Senior Member

Sinds:
    11 jul 2008
    De (enkele) HDMI Out zit links van de vier HDMI In.

Habana7 vindt dit nuttig.