1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Welke nieuwe al-in-one printer (liefst laser)

Discussie in 'Printers, scanners en all-in-ones' gestart door Ronald_VR, 18 mrt 2017.

1. Ronald_VR

Ronald_VR Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Mijn huidige printer HP Photosmart e-All-in-One printers B010b voldoet voor mij niet meer. Ik vind dat deze niet meer goed print, zwarte 'inktvlekken' langs de kant van het blad, moet nogal regelmatig de printkoppen laten reinigen - via de bijgeleverde software. En eigenlijk print ik echt niet zoveel, 1 keer per week en af eens toe een blad met wat tekst erop. Wat ik wel belangrijk vind is dat deze wel moet kunnen scannen, deze functie gebruik ik weliswaar zelden, maar je kent dat, je heb deze functie niet en dan heb je dat toch eens nodig.

Mijn voorkeur is gevallen op deze printer: Brother DCP-1510. Eigenlijk vooral voor de prijs.

Indien jullie hier betere alternatieve toestellen kennen zou ik deze graag willen weten en (eventueel) waarom.

2. psychosammie

psychosammie Senior Member

Sinds:
    17 jul 2008
    Brother is een goede keus. Ben al jaren blij met mijn DCP-7070DW.

Je kan nog even 2 dingen overwegen. Heb je een ethernet verbinding of wil je Wifi? Dubbelzijdig printen is ook best handig.

3. Ronald_VR

Ronald_VR Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Een (voorlopige) nieuwe keus: Brother DCP-L2500D, vooral omdat deze dubbelzijdig kan printen.
    Thankx psychosammie, netwerk en wifi is hier niet nodig daar ik alleen gebruiker ben voor deze printer, en deze toch direct naast de computer staat.

Ondertussen heb ik ook gemerkt dat deze printers niet alleen toners (inkt) nodig hebben, maar ook een drum unit. Kunnen jullie daar eens iets meer over vertellen? (drum unit)

4. psychosammie

Sinds:
    17 jul 2008
    Ja, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Daar ga je niet failliet aan en bovendien gaat die iets van 30.000 A4'tjes mee. Ik heb nog steeds mijn eerste drum kit erin zitten.

Wifi kan wel aardig zijn omdat je dan ook met een telefoon of tablet kunt afdrukken. Dan hoef je niet eerst je PC aan te zetten. En je kan de printer op iedere plek neerzetten. Hoeft dus niet op je bureau.

Die 2500D komt overeen met mijn 7070DW. Qua form dus de techniek zal ook wel overeenkomen.

5. Ronald_VR

Ronald_VR Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Thanx.
    t'Wordt dan deze printer.
    Als die drum kit "op is" word dit dan dit gemeld op de printer? En de toner? En kan ik toner van een ander merk aanschaffen dan deze van brother?

6. psychosammie

Sinds:
    17 jul 2008
    Je installeert de driver die bij de printer meegeleverd wordt. Of die download je van de Brother site. Deze driver communiceert met je printer en geeft je tijdig een melding dat je nieuwe toner moet kopen. Dat komt op je beeldscherm en ook in het schermpje van de printer.

Als de toner op is zie je dat vanzelf omdat je afdrukjes steeds fletser worden.

De printer heeft een ingebouwde webserver waarmee je de status kunt opvragen van toner en drum.

Ja kan alternatieve toner kopen.

7. seb83

seb83 Senior Member

Sinds:
    31 okt 2016