Welke laptop is het best voor foto-en filmbewerking? Maximaal budget:1200€

TamaraJ

Member
Hallo,
Ik ben op zoek (voor mijn neefje) naar de het beste laptop voor foto-en filmbewerking.
Hij gebruikt veel première pro en photoshop
Maximaal budget:1200€
Wie kan raad geven aub?
Alvast bedankt!
Tamara

FRtex

Senior Member
Misschien een rare vraag maar waarom geen desktop pc?
Verder moet je niet te hoge verwachtingen hebben van videobewerking op een laptop in die prijsklasse of de resolutie van de filmpjes moet niet zo hoog zijn. Eigenlijk is de beschrijving nogal onduidelijk om tot een goed advies te kunnen komen (op dit moment).

MZw

Senior Member
Ik zou eens naar deze kijken: https://nl.hardware.info/product/528801/lenovo-legion-y540-15irh-81sx0080mh
Hoog geklokte hexacore cpu: 9750H
Nieuwe zuinige en snelle Nvidia videokaart: GTX1660Ti met 6Gb
256Gb ssd+1TbHDD
15,6" Mat IPS beeldscherm Full-HD 60Hz
Accu is met 57Wh netjes voor deze prijsklasse, maar verwacht er niet te veel van met deze prestaties.
Qwerty toetsenbord met numeriek deel.
Gewicht van 2,3Kg is onvermijdelijk als je een krachtige PC zoekt voor Premiere Pro.

magic4ce

Senior Member
Een vriendin van mijn moeder heeft een lenovo laptop gehad. Niets anders dan ellende mee gehad.
En de reparatie service / dat de laptop weer terug kwam heeft weken gekost.

Paulus61

Senior Member

Roel1966

Senior Member
Ik ben op zoek (voor mijn neefje) naar de het beste laptop voor foto-en filmbewerking.
Het budget is eigenlijk te laag voor een redelijk geschikte laptop voor videobewerking en ik mij hierbij ook wel af vraag of een laptop echt nodig is. Voor hetzelfde budget kan je neefje een desktop pc samen stellen met een stuk krachtigere hardware en veel betere koeling.

TamaraJ

Member
Hallo allemaal,

Heel erg bedankt voor jullie reacties!
Op de vraag: waarom geen desktop pc - omdat hij die heeft, het is echt bedoeld om een pc te hebben die hij gemakkelijk kan meenemen.
Ik heb de voorgestelde laptops bekeken, maar wat ik vergeten te vermelden ben, is dat hij een azerty toetsenbord wenst.
Na vergelijk heb ik gekozen voor deze laptop:
https://www.coolblue.be/nl/product/813918/hp-pavilion-g15-cx0083nb-azerty.html?cmt=c_a,cp_1710137741,a_63621535421,t_kwd-493782677706,n_g,d_t&gclid=EAIaIQobChMI7ZSLn7ad4wIVgeR3Ch1rfQ27EAAYASAAEgK6cPD_BwE
Ondertussen heeft hij die aangeschaft, en is er heel tevreden mee!

Nogmaals bedankt voor alle hulp en meezoeken!

Bovenaan