1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Welke goede gratis virusscanner?

Discussie in 'Overige software en programmeren' gestart door philpend, 10 aug 2017.

1. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    De verkenner is er ook niet om downloaden onmogelijk te maken...

2. eismc2

eismc2 Senior Member

Sinds:
    22 mrt 2017
    Verkenner, explorer, defender.. tis toch allemaal hetzelfde. :D

Had laatst nog iemand (een voorstander van gratis beveiligings software) die wat meer over individuele processen op de computer wilde weten en ik dacht er goed aan te doen om hem het programma Process Hacker aan te bevelen. Volgende dag belde hij terug en vroeg waarom ik hem een hacker had aanbevolen om in z'n systeem rond te neuzen..

Dit terzijde. Ik geloof inderdaad dat het met educatie te maken heeft zoals joz hierboven ook al aangeeft. Met gezond verstand alleen, red je het niet (meer).

3. aida

aida Member

Sinds:
    24 sep 2015
    Windows Defender + Malwarebytes; en gezond verstand is natuurlijk ook nooit weg.
    Ik had m.b.t. AVG dezelfde ervaring als philpend, wat dat betreft vind ik Windows Defender een verademing: praktisch geen omkijken naar.

4. philpend

philpend Senior Member

Sinds:
    8 apr 2014
    Gebruik windows defender (en mijn gezonde verstand ;-) nu een tijdje. Lijkt allemaal prima te gaan. Het gezonde verstand is Er natuurlijk om niet op links te klikken in de vracht mailtjes die ik elke dag krijg en mij daartoe uitnodigen. Kreeg gisteren een in perfect nederlands gesteld mailtje van een student die mij uitnodigende om zijn onderzoek in te vullen. De link verwees naar 'goo.gl.forms'. Slim bedacht maar niet slim genoeg voor mijn gezonde verstand, denk niet dat een nederlandse student iets via groenland doet.

5. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    ... en bevestig je mailadres om in aanmerking te komen voor de prijs. Geheel anoniem!