Welke games ben jij nu aan het spelen?

Detroit Become Human. Lol steeds peer somy games komen op de pc. Deze games schijnen ook alleen maar goed te draaien op nieuwe high end processors
Omdat de game ineens van 30 naar 60fps (of meer) gaat en de consoles draaien op 8 cores die ondanks de Bulldozer architectuur en lage kloksnelheid behoorlijk efficiënt zullen werken inmiddels. Sinds de CPU de bottleneck van de console is, zullen ze elke drawcall eruit persen die mogelijk is. Dus op 60 of meer fps wordt het werken voor de CPU.

Death Stranding na dat ik The last of us heb uitgespeeld, het was een korte game maar wel leuk. Death Stranding vind ik wel vet met al dat lopen en post bezorgen in een vage wereld met vage personen en en geesten. Ik moest mijn PC wel wat tweaken tegen stutters want bij bepaalde instellingen ging de CPU in energie besparing modus waardoor er nog al wat stutters aanwezig waren. De CPU klokte van 800mhz naar 4700mhz, en alles daar tussen, heen en weer. De oplossing was of 60fps instellen zonder vsync aan, dan bleef de CPU stabiel op 4700mhz, of op 144 fps laten en de PC op hoge prestaties zetten en dus hoge fps met Vsync aan zonder stutters en een stabiele 4700mhz.

JMM

Senior Member
User systemen
Nu bezig met Far Cry 5, op de kop getikt voor 8.99€ in de Epic store.
Toevallig er achter gekomen dankzij de tips van NieuwRetroGamer in het "Gratis game" topic. 👍 ;)

Ah nu ik het teruglees zie ik wat er wellicht gebeurd. Je renderthread stalled bij unlocked framerate, waardoor de andere cores in lower powerstate gaan. Sinds het allemaal op nano/miliseconde gaat is wat jij kan zien in Afterburner pollingrates voor de CPU een hele lange tijd. Dan kun je inderdaad beter een framecap instellen.

Bovenaan