Welke capaciteit heeft je eerstvolgende harde schijf?

Welke capaciteit heeft je eerstvolgende harde schijf?

• Minder dan 4 TB

Stemmen: 56 13,5%
  • 4 TB

Stemmen: 47 11,4%
  • 5-7 TB

Stemmen: 20 4,8%
  • 8-10 TB

Stemmen: 57 13,8%
  • 11-14 TB

Stemmen: 9 2,2%
  • 16 TB

Stemmen: 13 3,1%
  • Ik wacht op een betaalbare exabyte disk.

Stemmen: 9 2,2%
  • Ik koop alleen nog maar solide state (SSD's).

Stemmen: 203 49,0%

• Total voters
    414

martsmart1

Senior Member
2x 4tb wd blue in RAID 1 icm 512 970 pro als main drive. Volgende upgrade wordt 8-16tb sata 1200 qlc ssd icm 2tb pci 6.0 ssd. Komt geen hdd meer in huis nu ssd's zo belachelijk goedkoop worden. Meer nostalgie om die dingen vanaf ~2022 te halen, nu is het eigenlijk al achterhaald qua technologie/prijs.

quader

Member
Ik heb vorig jaar 4hdd's eruit gehaald (1x 2TB 2x 1.5TB en een 500GB) en 1x 10 TB erin gezet.
Heb 4x SSD's erin met een totale ruimte van 3.5TB.
Hdd's koop ik denk ik nooit meer.

mhopman

Member
Voor in mijn PC is 4TB meer dan voldoende. Heb hier naast nog diverse NAS systemen staan voor opslag, backup en replicatie van alle belangrijke data.

Stef1918

Member
Alle hdd's die er nog inzitten worden stilletjes aan vervangen door ssd's. Heb een 960 evo voor windows en de rest zijn inmiddels 2,5" ssd's op 1 na, da's een 1 TB WD hdd die dit jaar plaats gaat maken voor een 1 TB ssd.

4578946

Senior Member
in mijn laptops/pc's komt geen hdd. hooguit een hdd als externe schijf. het getik en geratel moet je niet willen. en ssd's zijn veel sneller en ook goed betaalbaar geworden.

bokuohn

Senior Member
Zou graag alleen maar SSD's in de computer willen, maar het gaat nog wel wat jaren duren voordat een 4TB SSD voor rond 100 euro te krijgen is.

Sprakeloos

Senior Member
Geen flauw idee, die keuze maak ik pas als er iets aangeschaft dient te worden. Heb nu 512GB NVMe in mijn PC en die van m'n vrouw met 3TB HDD voor bulk opslag. Daarnaast 256GB SSD met 4TB HDD in de HTPC en 256GB NVMe plus 6 x 4TB in de NAS server.
Voorkeur zou zijn om alle HDDs te vervangen door SSD maar zoveel geld is het me vooralsnog niet waard.

tmaster

Member
Ik heb mn synology Nas met 2x4GB voor de wat langdurige opslag (films/fotos) maar in mn pc ziti alleen nog maar SSD en M.2 nvme.
En zodra de Zen2 uit is met x570 moederborden komt daar 1 grote PCI4.0 kaart in (zoals de aorus).

royrc

Senior Member
Een externe HDD, maar ik weet nog niet welke grootte.
Vooral backups en wat media bestanden nemen nu veel ruimte in beslag.

Mogelijk ook de interne HDD vervangen over een paar jaar ivm levensduur.

Freezera

Senior Member
in mijn NAS zit 16TB (4x 4TB reds) daarnaast heb ik nog een 970 EVO plus 1TB in mijn PC steken voor mijn OS, Design en develop apps en games. Geen conventionele HDD's meer rechtstreeks aan mijn PC gekoppeld. Is overigens al een jaar of 4 zo

Quercus

Senior Member
Voor mijn NVR komt er binnenkort één met grotere opslag en één van mijn NASsen zit bijna vol maar begint ook wat traag te worden. Daar zal komende winter vast een vervanger voor komen.

Heb laatst een 10TB externe schijf gekocht voor backup van mijn NAS. Daarvoor een 8TB voor de vervangende NAS (Maar die gebruik ik nu als 2de backup). In mijn NAS zitten nu 2 schijven van 4TB in Raid0.
Dus voorlopig geen nieuwe schijven. Tenzij 16TB binnen nu en 2 jaar ineens heel erg goedkoop worden. Of prijzen van SSD's ineens kelderen. Maar dat zal wel niet.

Dabomb

Senior Member
Koop alleen nog NAS HDDs.. Of alleen grote schrijven voor opslag.. Voor de rest zoveel mogelijk via ssds.

Bovenaan