Welke Android launcher is jouw favoriete?

Wat is jouw favoriete Android launcher?

• Android One (Google)

Stemmen: 162 40,4%
  • EMUI (Huawei)

Stemmen: 19 4,7%
  • Evie (Evie Labs)

Stemmen: 4 1,0%
  • HTC Sense (HTC)

Stemmen: 21 5,2%
  • LG UX (LG)

Stemmen: 5 1,2%
  • Nova (TeslaCoil)

Stemmen: 49 12,2%
  • OxygenOS (OnePlus)

Stemmen: 55 13,7%
  • TouchWhiz (Samsung)

Stemmen: 61 15,2%
  • Xperia Home (Sony)

Stemmen: 19 4,7%
  • Zen UI (Asus)

Stemmen: 6 1,5%

• Total voters
    401
Grappig dat Touchwizz zoveel stemmen heeft. Waarschijnlijk Samsung gebruikers die niet beter weten.
Iig; ik installeer altijd gelijk Nova launcher Prime. 2e plek komt bij mij HTC Sense, hoewel het al wel weer een tijdje geleden is dat ik deze gebruik heb. Vanilla android is mij wat te "kaal".

Grappig dat Touchwizz zoveel stemmen heeft. Waarschijnlijk Samsung gebruikers die niet beter weten.
Iig; ik installeer altijd gelijk Nova launcher Prime. 2e plek komt bij mij HTC Sense, hoewel het al wel weer een tijdje geleden is dat ik deze gebruik heb. Vanilla android is mij wat te "kaal".
Vertel eens? Sense vind ik niets. Met de esthetiek heb ik weinig (doet m.i. ouderwets aan) en reclame die steeds verder doorgevoerd wordt heb ik niets mee. Verder hebben ze geen softwarematige features die iets toevoegen aan Android. TouchWiz/Samsung Experience, wanneer heb je dat voor het laatst gebruikt?

Trouwens, een launcher (bijv. Nova, Apex, Microsoft Launcher) en een skin (Sense, SamsungUI, MIUI, etc) zijn sowieso niet hetzelfde.

Ik heb momenteel een Galaxy A5 in gebruik, over oubollig gesproken (vergeleken met Nova dan).
Vertel eens? Sense vind ik niets. Met de esthetiek heb ik weinig (doet m.i. ouderwets aan) en reclame die steeds verder doorgevoerd wordt heb ik niets mee. Verder hebben ze geen softwarematige features die iets toevoegen aan Android. TouchWiz/Samsung Experience, wanneer heb je dat voor het laatst gebruikt?

Trouwens, een launcher (bijv. Nova, Apex, Microsoft Launcher) en een skin (Sense, SamsungUI, MIUI, etc) zijn sowieso niet hetzelfde.
Ik heb een A5, ik vermoed zo'n anderhalf jaar geleden.

Miui is eigenlijk mijn favoriete launcher. Asus ZenUI de minst favoriete (op een tablet gaat de snelheid 2-3 keer omhoog door die eraf te laten).

Ik heb in dit geval gekozen voor Android One als alternatief. Echter zijn er weinig mensen die alle Launchers/smartphones hebben gebruikt (waarschijnlijk alleen smartphone redacteurs) een echte vergelijking is daardoor eigenlijk niet te doen.

Stock/Google..

Ik heb jarenlang Nova gehad (ook betaald, want goed werk beloon ik..), maar dat werd minder handig met Android 8.1. Dus ik ben na een tijdje wennen aan de stock, volledig overgegaan naar stock en draai het nu nog alleen maar.
Wat is er minder handig met Android 8.1?
Gewoon ter leering ende vermaeck, want ik heb een Razer Phone met Nova, dus veel 8.1 dingen zal ik niet eens hebben (niet dat ik het mis).

Ik mis de optie: liever geen android
Als android dan toch gebruikt wordt, liever stock zodat het makkelijker is mbt updates
Hierbij toon je al aan dat je dus niet weet wat er bedoelt wordt ;).
Een launcher is gewoon een losse applicatie, zo kan Nova launcher prime bijvoorbeeld rustig op stock android draaien.

Hierbij toon je al aan dat je dus niet weet wat er bedoelt wordt ;).
Een launcher is gewoon een losse applicatie, zo kan Nova launcher prime bijvoorbeeld rustig op stock android draaien.
De meeste launchers, bv Samsung, Sony e.d. integreren in zo'n mate dat dit vertragingen zorgt bij updates. Ja ik weet dat er launchers zijn waar dit geen en/of in mindere mate het geval is, maar de meest gebruikte is dat anders.

Bovenaan