1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Welk type hoofdtelefoon aankopen? Draadloos Of met bedraad?

Discussie in 'Hoofdtelefoons en headsets' gestart door murdock.ateam.7, 27 jan 2019.

1. murdock.ateam.7

murdock.ateam.7 Member

Sinds:
    29 mrt 2013
    ik heb een sennheisser HD 439 maar ben zo aan het uikijken naar een nieuw exemplaar. Ik heb de hd 4.40 getest maar deze beviel me zo niet omdat deze te veel bas had, veel meer dan mijn 439. Ook in stille momenten had deze hoofdtelefoon ruis.
    Mijn vraag is nu kies je beter een hoofdtelefoon met draad of zijn de bluetooth versies ook van goede kwaliteit? En blijf je bij sennheisser of kies je voor een ander merk?
    Ik ben niet zo voor veel bas.

2. SortOfGrim

SortOfGrim Member

Sinds:
    29 jan 2013
    Ik ben nog altijd voorstander van bedraad en ja, liefst Sennheiser. Ik heb de HD6 Mix en die bevalt mij nog altijd prima.
    Aangesloten via een Asus STX die ik kocht omdat de ASUS M4GZ een irritante ruis genereerde.
    Een externe DAC/AMP is nog beter, maar heb ik geen kaas van gegeten.

3. murdock.ateam.7

murdock.ateam.7 Member

Sinds:
    29 mrt 2013
    Ik luister vooral met smartphone en ipad. Je hd6 mix heb je al een tijdje zeker? En denk deze veel centen kost.

4. SortOfGrim

SortOfGrim Member

Sinds:
    29 jan 2013
    Ja, van 2014 en was toendertijd € 209, maar als die nog verkrijgbaar is zal die nu wat minder kosten.

5. Yobopan

Yobopan Member

Sinds:
    25 sep 2018
    Dag Murdock,

Kun je een budget noemen? Misschien dat ik je een paar goede headphones kan aanbevelen voor dat budget.

Sennheiser, Bose en Sony zijn goede merken. Bluetooth is goed voor op de weg, bedraad is goed voor thuis/werk.

6. JB56

JB56 Senior Member

Sinds:
    23 jan 2016
    TS, ga je puur voor kwaliteit, dan ga je voor bedraad. Draadloos is handig, zeker als je de koptelefoon buiten gebruikt, maar dat heeft niet die geluidskwaliteit en soms ook ruis. Ik heb draadloos (Sennheiser) geprobeerd, maar mij ging die ruis irriteren.

De eerste vraag: waar ga je 'm voor gebruiken? Daarnaast: gebruik je 'm in een ruimte waar jij of de anderen last hebben van het geluid? Je hebt open (lawaaiig, maar wel mooi qua klank) en gesloten koptelefoons, maar evt. ook met ruisreductie. Je hebt oordopjes, on-ear en over-ear. Waar ga je 'm op aansluiten (hifi installatie, pc, smartphone etc.) ? Dat kan verschil maken qua aansluitwaarde (laag-ohmig of hoog-ohmig) Dan: wat verwacht je van de pasvorm/materiaal/gewicht? Als laatste: wat mag ie kosten?
    Als je die vragen kunt beantwoorden, dan volgt er vast wel een bruikbaar advies. Bedenk wel dat iedereen anders hoort en een andere smaak/voorkeur heeft, dat maakt een advies wel lastig.

Overigens: veel van de nieuwere Sennheiser types leggen meer nadruk op de bas. Ik hou er ook niet zo van, voor mij moet het geluid mooi in balans zijn, maar anderen vinden dat juist prettig klinken. Smaken verschillen..... en het toont meteen aan waarom je eigen oren nog altijd de beste graadmeter zijn.

Laatst bewerkt: 15 mrt 2019