1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

welk soort verf(spuitbus) casemod

Discussie in 'Casemodding & worklogs' gestart door thotha, 12 jul 2003.

1. thotha

thotha

Sinds:
    30 mei 2003
    welke soort verf moet ik gebruiken voor het spuiten van de frontjes van dvd/cd rom

en hoe moet ik het voorbereiden???

waar haal ik die spuitbussen/?

b.v.d.

thotha

2. ghans

ghans Senior Member

Sinds:
    28 jul 2001
    deze:

Gekocht bij Hubo

3. ak73 pro a

ak73 pro a Senior Member

Sinds:
    6 apr 2002
    Motip is the best 8)

4. de_molisher

de_molisher Senior Member

Sinds:
    25 jul 2002
    ga maar eens bij de bouwmarkt kijken. Je zult wel kunnen vragen hoe je het het beste voor kunt behandelen en welke verf je moet gebruiken. En bij een 'degelijke' bouwmarkt zullen ze een heel aanbod aan verfbussen hebben. :D

5. the-system

the-system

Sinds:
    9 dec 2002
    Autolak is ook mooi.

6. Sanchezz

Sanchezz Senior Member

Sinds:
    21 feb 2002
    Je kunt ook een soort effect in de kast maken. Met hammerslag (ofzow) krijg je een mooi effect, zoals ik heb.

7. ak73 pro a

ak73 pro a Senior Member

Sinds:
    6 apr 2002
    Motip is autolak 8)

8. Job Genders

Job Genders Senior Member

Sinds:
    11 feb 2001
    Vergeet de hechtprimer niet, als dat niet aangebracht wordt pakt het niet goed. En zoals in het Casemodverhaal van mij in het blad staat, goed ontvetten en meerdere lagen aanbrengen.

Die verf die ik op de foto zie is echt blokker-kwaliteit ;) Maar wie weet werkt het prima voor een computerkastje.

9. Charl

Charl

Sinds:
    30 okt 2002
    idd goed schoonmaken en ontvetten ...

alles voorzichtig demonteren en eventueel afplakken

daarna meerdere dunne laagjes over elkaar heen spuiten,
    kort na elkaar als het bijna droog is ...

elke goede "bouwmarkt" spuitbus is wel goed, als die maar goed op kunststof hecht

10. Armani

Armani

Sinds:
    14 jul 2003
    Hi goede spuitlak is(nieuw)bij de bouwmarkten( Gamma alle kleuren)op waterbasis dus vreet niet in op plastic .
    Ik heb mijn kast gedaan met 1 spuitbus a 7 euries de verf lijn heet TRENDY COLORLINE

11. Gerben Hoekstra

Gerben Hoekstra Senior Member

Sinds:
    3 nov 2001
    Ik heb geen ervaring met het spuiten van pc's, maar wel met schilderen. Om een goede hechting te krijgen op bestaande verf, is het aan te bevelen deze licht te schuren. Het hoeft er beslist niet af, maar de glans moet er wat af zijn, en je moet wat lichte krasjes zien. Daarna goed stof- en vetvrij maken. Dat kan met water met wat ammoniak erin. Je hebt ook speciale kleefdoekjes voor stof.

En mocht je er zelf niet om denken: trek oude kleren aan, zorg voor goede ventilatie, geen open vuur, gebruik een stofbril en een mondkapje, en doe het op een plek waar je geen meubels of vloerbedekking kunt ruineren.

12. Job Genders

Job Genders Senior Member

Sinds:
    11 feb 2001
    En die kast dan ? :p

13. Armani

Armani

Sinds:
    14 jul 2003
    die spuitlak hecht op alles ,ijzer plastic hout noem maar op ,dus ook het ijzer van de kast.

14. Gerben Hoekstra

Gerben Hoekstra Senior Member

Sinds:
    3 nov 2001
    Dat is - neem ik aan - een bewust genomen risico.

Maar je zal de eerste niet zijn, die de salontafel verknoeit, door 'even' een plankje te zagen. Kan wel even, ik denk er wel om....

15. jack haze

jack haze Senior Member

Sinds:
    15 aug 2003
  16. InsaneKitty

InsaneKitty Senior Member

Sinds:
    17 jul 2003
    licht opschuren met heeeel fijn schuurpapier en dan autolak dr overheen, minimaal 2 lagen..

greetz Sven

ps. ver van je oppervlak vandaan spuiten (30/40 cm) in gelijke banen, anders krijg je druppels....