1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Welk merk maakt de beste versterkers?

Discussie in 'Consumentenelektronica' gestart door DragonZeal, 2 okt 2001.

1. DragonZeal

DragonZeal Senior Member

Sinds:
    27 jun 2001
    Ik zoek dus een versterker van het beste merk.
    Eventueel ook luidsprekers.

2. Pizzaboer

Pizzaboer Senior Member

Sinds:
    2 sep 2001
    Zal ff wat posten als ik op school ben.

3. sayang001

sayang001 Senior Member

Sinds:
    17 jul 2000
  4. Gooster

Gooster Senior Member

Sinds:
    31 jul 2001
    De beste versterkers hmmm... Ligt eraan wat je er aan uit wil geven. Als je een beetje veel te besteden hebt Ga dan een kijken bij Proceed, MarekLevinson, Mission, Luxman en Quad en een paar mooie elektrostatische luidsprekers. Maar ik weet niet of het de bedoeling is om een ton of meer uit te geven aan deze installatie.

Wil je een hele goede installatie voor een redelijke prijs, ga dan eens kijken bij NAD en B&W luisprekers. Ook het nederlandse The Piedpieper maakt hele mooie luidsprekers en tegenwoordig een hele goede hometheaterset.

Wil je een goed geluid bij je computer, ga dan op zoek naar een niet al te duur midi setje, zijn er ook al met dolby surround met een leuk boxen setje van bijvoorbeeld Sony.

5. MRDR

MRDR Senior Member

Sinds:
    29 dec 2000
    'Het beste merk' bestaat niet, aangezien smaken verschillen. Ga eens naar een Hifi-winkel en luister daar naar verschillende combinaties van versterkers/luidsprekers.

6. B D

B D Member

Sinds:
    31 aug 2001
    Een Technics versterker is ook wel een mooi apparaatje. Het is niet veschrikkelijk duur maar je moet er toch wat voor uitgeven.

7. Jens

Jens Senior Member

Sinds:
    16 apr 2001
    Onkyo, Denon en Marantz zijn ook goed

8. athome

athome Senior Member

Sinds:
    10 jan 2001
    De keuze voor een versterker bestaat uit meer dan alleen maar "ik wil de beste versterker". Het is alom bekend dat japanners betere auto's maken dan europeanen maar toch rijdt niet iedereen in een japanner.

Ga naar verschillende winkel laat je goed voorlichten in de prijsklasse waarin jij wilt gaan winkelen en ga uiteraard ook luisteren. Dit laatste geldt zeker voor luidspreker. Deze moet je thuis kunnnen proberen anders heeft het geen zin.

Zorg eerst dat je versterker van keuze thuis staat voordat je luidsprekers gaat kopen. Versterkers hebben een igen klank maar dit geldt veel meer voor luidsprekers. Het vermogen wat je er in stuurt kan veel effect op je luisterplezier.

1 en de dezelfde speaker zal op een versterker van 20 watt anders klinken dan op een versterker van 100 watt

9. Pizzaboer

Pizzaboer Senior Member

Sinds:
    2 sep 2001
    Wat belangrijker is voordat we alle leuke merken die er zijn op gaan noemen, is: wat voor versterker wil je kopen?
    Alleen stereo-toepassing? Of ook dolby digital/DTS? Luister je alleen stereo-muziek of kijk je ook graag een DVD?
    Hoe groot is je kamer? Wat is budget? Heb je al apparatuur staan die je wilt houden en die moet worden gematched met nieuwe apparatuur? Etc. etc.

10. athome

athome Senior Member

Sinds:
    10 jan 2001
    Inderdaad er zijn zoveel dingen die op een rijtje moet gaan zetten voordat er een versterker in huis. Een versterker van duizend gulden of meer koop je niet alsof het een pak melk is.

11. Robert van Weersch

Robert van Weersch Senior Member

Sinds:
    16 feb 2000
    MRDR heeft gelijk: ga zelf luisteren in een goede HiFi winkel waar ze een testruimte hebben. Probeer meerdere versterkers in combinatie met meerdere speakers; de kracht (of zwakte) ligt 'm namelijk in de combinatie. Het zou zonde zijn om een goede versterker te hebben, met slechte speakers. Of andersom...

Voor ProLogic/DTS/DD versterkers gaat mijn persoonlijke voorkeur uit naar Yamaha (erg goede DSP's). "Gewone" stereoversterkers, puur voor muziek, zie ik het liefst in mosfet-uitvoering, bijvoorbeeld van Marantz.
    De meeste speakers van B&W, Inifinity en Mission kunnen ook mijn goedkeuring dragen ;)

12. DragonZeal

DragonZeal Senior Member

Sinds:
    27 jun 2001
    OK. Het wordt dus een Yamaha.
    Heb daar al veel van gelezen.
    En zijn toch nog interessante prijzen.
    Bedankt.

13. sayang001

sayang001 Senior Member

Sinds:
    17 jul 2000
    Misschien is dit ook iets:

Wie op zoek is naar de ultieme beleving in home theatre of high end mag de VAD hi-fi show 2001 niet
    missen. De VAD hi-fi show is de' ontmoetingsplaats voor wie zich oriënteert op de hi-fi markt, voor
    discussie met fabrikant en leverancier maar ook pure muzikale ontspanning. Animators zullen op ludieke
    wijze het publiek vermaken. Ook de live optredens zullen dit jaar niet ontbreken.
    Naast het nieuwste uit het topsegment van beeld- en geluidsapparatuur, alsook home automation, kan de
    bezoeker zijn hart ophalen aan accessoires een natuurlijk cd's en elpees.
    De VAD hi-fi show 2001, Manifestatie voor stijlvol luisteren en kijken, vindt plaats op zaterdag 20 en
    zondag 21 oktober 2001.
    Voor meer informatie zie http://www.hifi.nl/vad2001

14. Pizzaboer

Pizzaboer Senior Member

Sinds:
    2 sep 2001
    Daar ga ik kijken dit jaar... als ik vervoer heb :)

15. BillyTheKid

BillyTheKid Member

Sinds:
    29 jan 2001
    je moet inderdaad samen met iemand die er verstand van heeft gaan luisteren naar wat je mooi vindt. Vraag aan mensen die er verstand van hebben waar je op moet letten.
    Onthoud dat een goede versterker en goede boxen niet per definitie een goed geluid geeft. Het gaat om het

Zet de BESTE versterkers maar even uit het hoofd, want dat zijn onbetaalbare buizenversterkers van merken die bijna niemand kent.

16. Wesley Woe

Wesley Woe Senior Member

Sinds:
    30 aug 2000
    Inderdaad, 'beste versterker bestaat niet'.

Daarbij kan ik je 2 redenen op noemen.

1) smaken verschillen

2) combi is belangrijker dan versterker

Het combineren van de luidsprekers met de versterker, maakt namelijk heel erg veel uit. Een zeer goede luidsprekers gecombineerd met een niet passende zeer goede versterker kan namelijk leiden tot een slecht geluid. Mooie versterkers vind je in een speciaalzaak, waar ze Denon, B&W B&O etc. verkopen. Dus niet waar ze ook wasmachines en magnetronnen verkopen. Winkels die Bose verkopen kan je beter ook niet zoeken. Bose heeft inderdaad een mooie akoestiek, maar heeft een veelste dure prijs. Uit testen is gebleken dat een goede speaker voor een lagere prijs uit een speciaalzaak al even goed geluid produceerd als Bose. Daarom wordt Bose ook niet vaak ingekocht door speciaalzaken.

Yamaha heelt wel mooie versterkers, heb hier een vette bak van Yamaha hier liggen, het geluid is wel mooi te noemen.

17. Mark29

Mark29 Senior Member

Sinds:
    22 sep 2001
    Ik heb zelf een Pioneer A-676 (2x80W) van alweer 9 jaar oud die ik toen voor 800 piek gekocht heb en ik kan me nauwelijks voorstellen dat het nog beter kan!
    Ik heb er 100W. luidsprekers van Wharfedale op aangesloten dus dit zal wel een goede combinatie zijn. Tegenwoordig zijn electronische apparaten goedkoper maar toch denk ik dat een goede versterker nog minimaal 600 gulden kost.
    Denon is volgens mij ook een erg goed merk.

18. Mark Olthuis

Mark Olthuis Senior Member

Sinds:
    29 mei 2001
    Martantz is in combiantie met Kef ook heel erg goed!

19. Wesley Woe

Wesley Woe Senior Member

Sinds:
    30 aug 2000
    Niks verkeerd bedoelt hoor, maar de type en model is veel belangrijker dan het combineren van merk.

20. Morpheus

Morpheus Senior Member

Sinds:
    21 aug 2000
    Gaat het nou om een Dolby versterker of een "gewone" versterker? Ik lees hier vlak boven dat iemand het over een 2 x zoveel watt heeft, ik dacht dat DragonZeal een dolby versterker zocht...dusse laat het even weten zou ik zo zeggen.